Ideje i trendovi
4.3K

Anketa o putovanjima u pandemiji: Turiste brinu ograničenja, obveza cijepljenja i inflacija, a priželjkuju više rekreativnih sadržaja u destinacijama

Anketom, kojom je obuhvaćeno osam tisuća ljudi s osam turističkih tržišta, doznajemo koliko su se promijenile njihove navike, žele li putovati, što očekuju na putovanju, čega se boje i kakve stavove imaju o obveznom cijepljenju za COVID putovnicu

Oporavak turizma i industrije putovanja je neupitan. Ono što je neizvjesno je u kojoj mjeri i na koje načine je pandemija promijenila navike i ponašanje turista, o čemu će uvelike ovisiti i turistička ponuda budućnosti.

Neke smo promjene već iskusili i ne možemo se požaliti na njih. Primjerice, ruralni turizam dobiva sve veću pažnju, kako domaćih, tako i stranih turista, duljina boravka je veća, pod našim krovovima se okupljaju obitelji čiji članovi pristižu sa svih strana svijeta, sve im je važnije upoznavanje lokalne zajednice - local experience, i pri tome sve više vode računa o utjecajima koje njihov boravak ostavlja prirodi i društvu destinacije.

 

Što brine one koji bi putovali?

Strahovi turista koji planiraju putovanje će značajno utjecati na post-pandemijsku turističku ponudu. Koje su to brige i kakve informacije im možemo ponuditi odmah pri prvom kontaktu na stranicama internetskih oglašivača smještaja kako bismo zadobili njihovu pažnju i povjerenje?

Prema istraživanja Kantara, jedne od renomiranih svjetskih kompanija koje se bave istraživanjem tržišta i savjetovanjem, brige turista diljem svijeta su različite. U istraživanju je sudjelovalo gotovo osam tisuća ljudi s turističkih tržišta SAD-a, Velike Britanije, Francuske, Njemačke, Indije, Kine, Singapura i Brazila. 

Strahovi turista koji putuju u pandemiji

Najviše ispitanih (36%), koji planiraju putovati, brine da to neće biti moguće zbog ponovnog uvođenja strogih restrikcija i novog lockdowna. 33% je zabrinuto zbog cjepiva ili testa koje bi morali imati prije putovanja.

Zanimljivo je da gotovo trećina ispitanih (28%) brine zbog inflacije i rasta cijena. Otprilike podjednaki broj turista je zabrinut zbog higijenskih uvjeta smještaja (26%), higijenskih uvjeta transportnih sredstava i luka te mogućnostima otkazivanja (25%).

24% ispitanih brine što će se dogoditi ako se razbole u inozemstvu, a 19% o socijalnoj distanci na putovanjima. 12% je zabrinuto za utjecaj putovanja na okoliš, a samo 10% nema nikakvih briga. 

 

Za inflaciju su najviše zabrinuti Amerikanci (34%), dok o rastu cijena najmanje brinu Nijemci i Kinezi (16%)

 

O kakvom putovanju sanjaju?

Što se tiče aktivnosti u odabranim odredištima, zapravo, većina ne bi mijenjala svoje navike, tako barem tvrdi istraživanje Kantara

Navike turista u pandemiji

Aktivnosti koje se odvijaju u rekreacijskim parkovima, a to su najčešće sportske i kulturne manifestacije, i dalje će posjećivati 60% turista. 26% je izjavilo da sada takve aktivnosti konzumira rjeđe, a 14% više. 54% turista i dalje u jednakoj mjeri posjećuje turističke atrakcije u zatvorenom, poput muzeja, a jednaki postotak voli i dalje posjećivati one na otvorenom prostoru. Tek neznatna razlika ide u korist turističkih atrakcija u otvorenom koje sad 26% turista posjećuje češće, dok 30% turista rjeđe zalazi u zatvorene prostore da bi uživali u atraktivnom sadržaju.

 

Pola ispitanih se jednako često se hrani u restoranima kao i prije pandemije, a 23% turista češće uživa u gastro ponudi destinacije

Najveća promjena koju je pandemija donijela u navikama ljudi je učestalost tjelovježbe i konzumacije rekreativnih sportskih sadržaja. Samo 9% ispitanih se "ulijenilo", a čak trećina ih vježba više i češće. Ova promjena nam može biti dobra smjernica kakve dodatke ponudi smještaja uvesti i čime osvojiti buduće goste. 

 

Cjepivo ima najmanju podršku u Americi i Europi

COVID putovnica uz obvezno cijepljenje ima najveću potporu u Brazilu i Indiji. Zanimljivo je da istu najmanje podržavaju Europljani i Amerikanci, s oko petinom ispitanih koji su apsolutno protiv obveze cijepljenja kao uvjeta za mogućnost prelaska državne granice i putovanja.

O cijepljenju i želji za putovanjem

Polovica ispitanika jedva čeka putovati koliko i prije pandemije, a četvrtina se boji da će putovati manje. Samo 13% anketiranih je potvrdilo da već sada putuje koliko i prije pandemije. Taj nam se postotak čini malim kad se sjetimo gužvi u špici ovogodišnje naše turističke sezone. Kako će tek biti kada svi koji to žele opet krenu na putovanja diljem planete? Sudeći po ovim rezultatima i trendovima u turizmu koji se daju naslutiti, za iduću sezonu bismo se trebali početi pripremati već sada da svojim budućim gostima, željnima putovanja, osiguramo nezaboravan doživljaj i odmor u Hrvatskoj. 

Spremi

Bazeni po mjeri privatnih iznajmljivača: 5 ključnih stvari na koje treba obratiti pažnju

`Mali iznajmljivači su motor gospodarskog rasta Hrvatske´

Snižavanje cijena smještaja u posezoni

Domaći turizam je prilika za razvoj inovativne turističke ponude i produljenje sezone

Domaćin na hrvatski način: Gostiju manje, cijene više?

`Povežimo se horizontalno za jači i raznolikiji obiteljski smještaj´

Svjetski dan turizma 2021. u Hrvatskoj - besplatni razgledi gradova, koncerti i popusti na turističke usluge

Muči te nelojalna konkurencija?

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Što je "Internet stvari" i kako može utjecati na naše poslovanje u turizmu?

Kako zadovoljiti uvjete potpora za gradnju bazena?

Popularno: