Ideje i trendovi
110

Što je "Internet stvari" i kako može utjecati na naše poslovanje u turizmu?

Internet of Things (IoT) ili Internet stvari je pojam kojeg susrećemo sve češće kada se priča o budućnosti turizma. Što on zapravo označava i kako može promijeniti pružanje usluge smještaja?

Kada pričamo o tehnologiji u turizmu i najnovijim dostignućima koja bi mogla uvelike utjecati na iskustvo turista, Internet stvari ili Internet of Things (IoT) je nezaobilazan pojam. Stručnjaci tvrde da bi IoT mogao promijeniti načine poslovanja mnogih turističkih kompanija iz temelja, poboljšati učinkovitost promocije u turizmu i podići iskustva turista na više razine. Što taj pojam zapravo obilježava i kako može utjecati na poslovanje u turizmu?

Što je Internet stvari?

IoT se već nalazi svuda oko nas, samo toga nismo svjesni. Svaki "pametan" uređaj je utemeljen na IoT tehnologiji. izuzev pametnih mobilnih telefona, to su još i bankomati, POS uređaji, različiti dijagnostički uređaji u ambulantama i bolnicama. Sve češće nosimo i pametne narukvice i satove, kupujemo pametne (robotske) usisivače i pametne hladnjake. Ukratko, svaki uređaj može koristiti IoT tehnologiju - od termometra do automobila. 
 

Svaki uređaj kojeg koristimo u svakodnevnom životu može biti umrežen i može primati i odašiljati informacije pri čemu se pretvara u "pametni" uređaj s kojim smo u stanju komunicirati na daljinu

IoT, dakle, nije samo budućnost turizma, već i životnog standarda općenito. IoT, zapravo, nije ni budućnost, već sadašnjost. Turizam i tehnologija oduvijek idu ruku pod ruku pa Internet stvari tek kreće na svoj put u široku primjenu u industriji putovanja.

Procjenjuje se da će već u par idućih godina, IoT tržište postići vrijednost od preko 1,3 trilijuna američkih dolara. Standardi sigurnosti i privatnosti korištenja IoT tehnologije su vrlo visoki, zbog čega je Europska komisija smatra ključnom ​za digitalizaciju EU industrije i tržiša.
 

5 načina korištenja Interneta stvari u gostoprimstvu


1. Personalizacija usluga

Kao najznačajnija prednost IoT, ističe se mogućnost personalizacije smještajnih usluga. Uz implementaciju ove tehnologije u smještajnim jedinicama, turist bi lako pristupao kontroli različitih uređaja u smještaju putem svog pametnog telefona ili tableta. 

Mogao bi tako prilagoditi temperaturu stambenog prostora, provjeriti opremu koja mu je dostupna, uključiti ili isključiti određene uređaje, prilagoditi umjetnu i dnevnu rasvjetu svojim željama, čak i provjeriti što će ga dočekati u hladnjaku smještaja.

 

2. Ušteda energije

Takva vrsta provjere i upravljanja na daljinu je savršen alat za štednju portoška energije. Više ne bi bilo upaljenih klima-uređaja dok su gosti izvan apartmana jer bi jednostavnim klikom na svom pametnom telefonu mogli upaliti hlađenje netom prije se vrate u svoj smješaj ili bi to mogli učiniti mi, bez da ulazimo u smještaj koji je iznajmljen.

"Jesmo li glačalo ili klimu ostavili uključene?!",  uz IoT možemo zaboraviti na takve nedoumice kakve većina od nas iskusi barem ponekad. 

Internet stvari

 


Južna Koreja prva pokrenula nacionalnu IoT mrežu

Ako se itko i iznenadio s činjenicom da je Južna Koreja među 25 najposjećenijih zemalja na svijetu, možda će ovo pomoći u razumijevanju popularnosti ove azijske zemlje. J. Koreja je jedna od tehnološki najrazvijenijih zemalja na svijetu.

Još 2016. je pokrenula prvu nacionalnu IoT mrežu Low Power Wide Area Network (LPWAN), utemeljenu na LoRa tehnologiji i standardu koji omogućava umreževanje velikog broja uređaja i njihovu komunikaciju na velike udaljenosti, uz male količine prometa. S obzirom na potencijal rasta IoT -a, korejska vlada donijela je niz mjera u pokušaju da potakne korejske tvrtke na ulazak na tržište IoT -a, uključujući otvaranje nekoliko frekvencijskih pojaseva za IoT i ublažavanje propisa vezanih za emitiranje radio valova.

Ta je mreža pokrila 99% populacije Južne Koreje i pružila im priliku da povežu Internetom stvari svoje pametne hladnjake, glačala, printere, čak i odjeći, pa da u svakom trenutku znaju kada ih napuniti, popraviti, uključiti ili isključiti. 

 

 

3. Usklađen raspored putovanja

Dok avio prijevoznici broje svoje prednosti upotrebe IoT-a u poslovanju, što se smještaja tiče, jedna od njih je slanje digitalnog ključa gostima koji bi tako mogli jednostavno (i beskontaktno) proći check-in. Na ovim stranicama ne zagovaramo takvu vrstu domaćinstva, ali neki gosti takraže to. 
 

4. Pravovremeno informiranje gosta

IoT bi se mogao iskoristiti i za slanje različitih informacija gostima čim stignu u destinaciju, bilo da se radi o lokaciji ili nekoj drugoj informaciji koja gostima mopže koristiti da se lakše snađu i pronađu uslugu koja im je potrebna.
 

5. Održavanje i popravci

Koliko puta nas je zatekao kvar na nekom uređaju u smještaju? Koliko puta nam je gost javio da nešto ne radi pa smo se našli na mukama gdje pronaći majstora koji će u kratkom roku popraviti stvar i spasiti nas od neugodnih situacija s gostom i loših recenzija?

Uz IoT, mogli bismo unaprijed biti obaviješteni o trenutnom statusu uređaja. IoT može predvidjeti kvarove i upozoriti nas na iste prije, nego što se dogode. Tako bismo izbjegli mnoga crvenjenja i užurbana tipkanja po mobitelima u potrazi za raspoloživim serviserom.


 

Iako nam se ponekad čini kako je razvoj tehnologije ubrzao naše živote do granica podnošljivosti i da ne uspijevamo pratiti sve "novotarije", većinu tih noviteta već koristimo gotovo svakodnevno, samo nismo osvijestili sve prednosti i mogućnosti upotrebe. Tehnologija je ubrzala svijet putovanja i turizam učinila dostupnijim svima. Pandemiji unatoč, ta će se praksa održati, a nove tehnologije postati cijenom povoljnije i nama iznajmljivačima. I sasvim sigurno je, posao će nam olakšati. Kao što je, na primjer, čišćenje iza svakog gosta lakše uz pomoć malog robotskog usisavača. 
Spremi
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

25 najposjećenijih zemalja na svijetu po broju dolazaka stranih turista

Popularno: