Ideje i trendovi
1 29 1.9K

​Domaćin na hrvatski način: Kako nazvati apartman?

Ivana, Ana, Dora, Katarina, Jadranka... Krasna ženska imena koja se često koriste i kao nazivi apartmana ili kuća za odmor. Jesmo li s takvim imenom smještaja dovoljno prepoznatljivi, hoće li nas gosti zapamtiti i uspjeti pronaći na internetu? Pročitajte što o toj temi piše Natalia...

Vjerujem da velika većina postojećih domaćina, pogotovo onih koji odavno ugošćavaju turiste, nije pretjerano razbijala glavu s pitanjem kako nazvati svoje smještajne objekte. Međutim, za one koji tek ulaze u ovaj posao, teško je smisliti kako nazvati apartman, sobu ili kuću za odmor - nije to tako jednostavno kao što se možda prije činilo.


Fina vaga između identiteta, lakoće pamćenja i Google-a

Lijepo je kad je scenarij lagan. Tako, recimo, često imamo obiteljska imena, od novorođenog unuka pa do gospođe koja smještaj vodi. Osim imena, prezimena su skoro pa siguran izbor. Lako zapamtiti: "Ovog ljeta ću kod Kovača", ali što ako je cijelo mjesto istog prezimena? To je baš izravna veza koja čini formulu: domaćin + smještaj = ime smještaja. Ova formula je jedno vrijeme zadovoljavala potrebe tržišta domaćeg smještaja. Međutim, situacija je s vremenom nadrasla formulu, ovu i mnoge druge.
 

Jednostavno, pod pritiskom tolikih registracija novih objekata za turistički najam, došlo je do općeg nedostatka inspiracije i niti vodilje prema kojoj bi se imena dodjeljivala i donekle razlikovala.

Niz je poteškoća: da je ime izgovorljivo strancima, da nešto znači, da je prepoznatljivo i na kraju ono što je zabetoniralo tešku situaciju - konkurencija na internetskoj tražilici Google-u. Tek jedno guglanje imena kojem smo se nadali, će nas vrlo vjerojatno baciti u neraspoloženje.


Izgleda da je sve već izmišljeno

Ipak, što god Google pokazivao, ne dajte se obeshrabriti. Google dobro radi svoj posao, tako da će iznaći sve živo povezano s vašim imenom, odnosno ključnom riječju. Upravo zato i izgleda da je sve već izmišljeno.

Dobitak je smisliti ime kojeg nema bar u vašoj široj regiji ili u Hrvatskoj. Isto tako, pokušajte se izboriti za što kraću i jednostavniju domenu. Iako se dugo pratio trend rezervacije domena sastavljenih isključivo od ključnih riječi, poput podgora-apartments.com, dugoročno je bolje registrirati domenu koja prati branding vašeg smještaja.

Ne možemo predvidjeti što će se događati kroz idućih 10 godina pa može nastati niz inačica domena podgora-apartments što neće pomoći prepoznatljivosti ni vašeg smještaja ni susjedovog.


Kakva imena nose hoteli, pansioni i kampovi?

Gledajući globalno, možemo samo zamisliti kako je teško hotelima razlikovati se na svjetskoj razini. Stoga vrlo često pribjegavaju nizanju imena. Nije tako lako za zapamtiti, ali barem garantira jedinstvenost. Primjer je ime jednog zgodnog firentinskog pansiona Forte 16 Aparthotel Relais de Charme ili pak vječna upotreba riječi "park" kao kod Park Exclusive Suites & Spa.

Međutim, odaberemo li slična fancy imena za mali posao, kakav, u pravilu, i jest posao privatnog iznajmljivača, hoćemo li izgubiti onaj humani doticaj domaćina s gostom? Bojim se da se to može dogoditi. Kako će se gost osjećati dok odsjeda kod gospođe Mare koja vodi Podgora Seaview Rooms & Apartments, ili kod Sandre u Chocolate Boutique Britanac Rooms?


Kako zbilja odabrati ime smještaja?

Najsigurniji je pristup da ime projicira nešto što je uistinu kod vas prepoznatljivo. Ako je to raslinje, posebna neka vrsta bilja, zašto se ne osloniti na to? Isto je i s geografskim pojmovima, iskoristite ime jezera, atrakcije ili parka kojem gravitirate. Imena iz obitelji su isto u redu, samo je dobro nadopuniti ih s još jednom riječju da zadržite odmak od drugih.

 

Naš je jezik dosta zanemaren, ne samo u ovom smislu nego je to još vidljivije kod restorana i ostalih ugostiteljskih objekata.

Često se kod nas susrećemo s talijanskim, latinskim, a pogotovo i engleskim nazivima. Što točno želimo postići ako Talijan u našoj zemlji pije kavu u kafiću talijanskog naziva? Mislimo li da to njemu odgovara i da će mjesto upamtiti po tome?

Primjerice, u Austriji i Njemačkoj (a i drugdje, teško je nabrajati) upada u oči jednostavna formula davanja imena lokalima - iz šumskog i životinjskog svijeta. Tako je jedan od najpoznatijih restorana u Barceloni Četiri mačka (Els Quatre Gats), a jedna od najpoznatijih pivnica u Salzburgu je Stari lisac (Alter Fuchs). O engleskim pubovima je teško govoriti, zbilja ima kreativnih naziva pa i morbidnih rješenja (poput Kanta krvi (The Bucket of Blood) u Cornwallu), međutim, pretpostavljam da je to ipak sad već druga vrsta tradicije. U svakom jeziku su privlačne i igre riječima, poput ove simpatične brijačnice iz Londona - Barber Streisand.

Kako nazvati apartman?

Bi li bilo loše da se neki naši apartmani nazovu Kod krčke hobotnice ili U sjeni Biokova? Zvuči li nam to prihvatljivo? Pretpostavljam da se ovdje već može umiješati i identitet, kreativnost i odvažnost samog vlasnika. Pa što ako se malo s imenom i nasmijemo? Barem imamo temu, a time i dozu prepoznatljivosti.

Sve se svodi na to da nas gosti uspješno pronađu prvi put (i virtualno, ali i pri prvom dolasku), ali još je važnije da nas se sjete lakše i dogodine. Tražimo ime koje će tome pridonijeti, iako znamo da će presuditi ipak sve ono drugo što smo gostu ponudili tijekom njegovog boravka kod nas.

 


Natalia Krešić Lončar je autorica bloga Odmor na zadatku koji se bavi temama turizma, marketinga i održivog razvoja. Savjetnica za brending i promociju manjih subjekata u turizmu, te voditeljica obiteljskog smještaja i na moru i na kontinentu.
 

Spremi
1 komentara Uključi se u raspravu
Krešimir K. - 12.07.2019 07:58
Svako ime koje je namijenjeno komercijalnoj upotrebi je jako važno pa se dobri poznavatelji ekonomske propagande itekako trude da ime, prije svega, bude lako prepoznatljivo i pamtljivo. Ovo se postiže tako da imena budu što je moguće kraća, da zvuče na svim jezicima kao njihova riječ, da ne asocira na ružne ili pogrdne termine itd. Kada je riječ o imenima objekata koji se bave najmom apartmana, meni se čini da je biranje imena objektu koji se iznajmljuje teže uklopiti u spomenuti dio propagandnih načela. Naime, najveći broj gosta se ne vraća na isto mjesto, a oni koji se vraćaju postali su već domaći ljudi pa njima ime ništa ne znači, jer oni na razne načine komuniciraju s vlasnikom, odnosno s prijateljem. Ipak, ne bi bilo loše da se nazivi kuća za najam uklope u prezime ili ime vlasnice ili vlasnika s malim dodatkom koji cijeli naziv ne bi produžio do neprepoznatljivosti, pri čemu ne bi bilo loše izbjegavati naša specifična slova č,ć,š,đ,dž ili iz njih napraviti asocij. promjenu.
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Astronomski turizam i privatni smještaj - što je i može li obogatiti našu turističku ponudu?

Turističke statistike: Koliko se jela ispod peke pripremi u srpnju i kolovozu?

Popularno: