Ideje i trendovi
15.5K

13 stvari kojih bismo se trebali odreći ako želimo biti uspješni privatni iznajmljivači

Što ako za uspješno poslovanje obiteljskog smještaja nije nužno uvoditi novitete, već je dovoljno nekih se stvari odreći?

Započinje korizma, vrijeme odricanja, koje je mnogim iznajmljivačima vrijeme pripreme za sezonu, kako bi ostvarili uspjeh i maksimalne poslovne rezultate.

Činjenica je da se u svakome poslu moramo potruditi oko uspjeha, a činjenica je i da nije nužno da stalno dodajemo nove vrijednosti u poslovanje - možda je dovoljno odreći se nekih se stvari za više zadovoljnih gostiju i dobru turističku sezonu.

Čega se odriču uspješni ljudi i čega bi se mogli odreći mi, mali privatni iznajmljivači?


1. Odreći se nezdravog života

Odricanje od nezdravih navika je preporučljivo na svakom polju života, a ne može se loše odraziti niti na naše pripreme za sezonu. Prije svega bismo si trebali priuštiti više sna i odmora kako bismo čili i orni dočekali ono doba godine kada nemamo višak sati za opuštanje.


2. Odreći se kratkoročnog planiranja

Planiranje je ključan dio u svakom poslovanju, a najčešće obuhvaća period od nekoliko idućih godina. Nažalost, u našem poslovanju je takvo planiranje često nemoguće zbog različitih faktora - od obiteljskih obaveza pa do zakonskih regulativa koje se često mijenjaju. Zoran primjer je paušalni porez za privatne iznajmljivače, čiji iznos ćemo za iduću godinu doznati tek krajem one prethodne.

Ipak, u vrijeme kada uređujemo okućnicu i osvježavamo interijere našeg smještajnog objekta, odricanje od kratkoročnog planiranja nam može biti korisno prilikom odlučivanja o kupnji namještaja i opreme. Je li korisnije sada potrošiti manje, ali dogodine kupovati jednaku opremu ili ćemo odabrati kvalitetnije, a dugotrajnije?


3. Odreći se malih ciljeva

Ako smatramo da ne možemo popuniti pred i post sezonu, nećemo se niti potruditi oko toga, zar ne? Iako možemo više. Naravno, ciljevi trebaju biti realni, ali dodatan trud se uvijek dugoročno isplati.


4. Odreći se izgovora

"Tko želi nađe način, tko ne želi nađe izgovor", stara je uzrečica koja se može primijeniti na svim poljima života pa tako i u poslovanju. Svatko od nas ima svoju "bilježnicu izgovora" pa, iako ih uporno ponavljamo, svjesni smo da su samo opravdanje za izbjegavanje posla kojeg bismo vjerojatno lako odradili kada bismo ga samo započeli. Započnite!


5. Odreći se fiksnog razmišljanja (principa)

Kao i izgovori, principi nas sputavaju u razvoju i rastu. Kada "zabetoniramo" svoje stavove o nečemu, uskraćujemo si priliku da doživimo novo iskustvo, da naučimo, da se širimo. Primjerice, odlučili smo da je minimum noćenja 7 dana, i gotovo. Ili da je check-in od 12 do 18 sati. Tako gubimo potencijalne goste koji će možda prvi put stići kasno navečer i prenoćiti par dana, ali će nas preporučiti dalje i sljedeći put ostati dulje. Svatko od nas najbolje zna kojih bi se principa trebao odreći.


6. Odreći se vjerovanja u čuda (i da će se nešto riješiti preko noći)

Jedan poznati pisac je rekao kako nitko ne vjeruje u čuda osim kada se nada da će neki njegov problem nestati sam od sebe i riješiti se preko noći. E pa, neće. Taj apartman se neće sam ofarbati, oglasi na stranicama internetskih oglašivača smještaja se neće sami ažurirati, na upite gostiju neće nitko drugi odgovoriti, porezi se neće sami platiti.
 

Rješavajmo svoje obveze na vrijeme i budimo vrijedni jer tako možemo čuda.

 

7. Odreći se perfekcionizma

Nije sve savršeno? I ne mora biti. Važno je da ste vi tu, da ste na usluzi gostima, da ih dočekate s dobrodošlicom, da pružite sve nužne informacije, da ste na raspolaganju i da ste iskreni. Prisustvo domaćina može sve nesavršenosti učiniti nevažnima, a gostu pokloniti povjerenje i srdačnost za najbolje ocjene smještaja.
 

8. Odreći se multi-taskinga

Iako brojne vještine domaćin mora posjedovati, nije poželjno da sve radimo odjednom. Biti u stanju raditi više stvari odjednom jednako kvalitetno, značajna je sposobnost i često nam pomaže u poslovanju. Ali, rijetko se događa da sve odradimo maksimalno dobro, onako kako to možemo kada smo usredotočeni samo na jedan zadatak. Zato je bolje posao rasporediti i planirati svoje vrijeme kako bismo se posvetili samo jednom zadatku i tako postigli najbolje poslovne rezultate.
 

9. Odreći se potrebe za kontrolom svega

Naravno da trebamo stvari držati pod kontrolom, ali ne možemo baš sve stići pregledati i o svemu voditi računa. Najmanje bismo trebali voditi računa o tome kako gosti provode svoje vrijeme unutar naša četiri zida, dok god ne smetaju ostalim gostima i ukućanima te poštuju kućni red.
 

Neke stvari jednostavno ne možemo kontrolirati, ali se moramo odreći frustracije u takvim slučajevima jer je jedina stvar koju uvijek možemo kontrolirati naš stav.

 

10. Odreći se poslova koji ne vode ka uspjehu

Koliko smo puta pristali na nešto što nas je omelo u radu, prihvatili prijedloge prijatelja ili rodbine koji su nas usporili i spriječili da kvalitetno odradimo svoj posao. Naučimo se reći "Ne" u takvim situacijama.
 

11. Odreći se lošeg društva (negativnih ljudi)

Okolina u kojoj živimo i radimo djeluje na nas i utječe na naše stavove, htjeli mi to ili ne. Pronađimo ljude sa sličnim navikama i ciljevima, ljude koji će nas inspirirati u pružanju usluge smještaja u kućanstvu.
 

Povežimo se horizontalno, s kolegama iznajmljivačima, malim poduzetnicima u našoj destinaciji, razmjenjujmo ideje, potičimo i pomažimo jedni druge.

 

12. Odreći se potrebe da se svima svidimo

Ne postoji ništa na ovome svijetu što se sviđa svima pa se ni mi ne moramo svidjeti svakome. Isto se odnosi i na goste - jednostavno se dogodi da nekome "ne sjednemo", a takvi su osjećaji u većini slučajeva uzajamni. No i tada je najvažnije da svoj posao napravimo profesionalno, s jednakom dozom pristupačnosti i ljubaznosti koje poklanjamo ostalim gostima. 
 

I zato se ne moramo bojati negativnih recenzija, one su dio našega posla. 

 

13. Odreći se trošenja vremena uzalud

Ako smo odlučili primijeniti gore navedene preporuke i odreći se svojih štetnih navika, malo će nam vremena preostati za trošenje uzalud. Vremena za odmor hoće jer "vrijeme koje uživamo trošiti uzalud, nije uzalud potrošeno vrijeme".
 

Jeste li već razmišljali o svojim navikama kojih biste se mogli odreći kako bi ostvarili bolje rezultate u obiteljskom turizmu?
Spremi

PDV za iznajmljivače u turizmu

Spremamo li se za sezonu? Preuzmi popis potrošnog materijala koje apartman ili kuća za odmor trebaju i provjeri svoju spremnost

Popis gostiju za iznajmljivače - pravila i praksa

Hrvatska - mala zemlja s dugačkim popisom nematerijalne kulturne baštine

Kakve nam trendove u obiteljskom smještaju donosi 2017.?

Noćenja u kolovozu 2019.: Zašto volimo turističke statistike?

Ulaganja u ljude su najvažnija ulaganja u turizam u Hrvatskoj

Obby - inovacija iz domaće tvrtke MyRent koja svaku klimu može pretvoriti u pametan uređaj

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Kako pametna brava za apartman otključava slobodno vrijeme?

Naplata usluge karticama može povećati broj rezervacija privatnog smještaja

Popularno: