Kako povećati popunjenost naših smještajnih kapaciteta u ovoj godini? Najjednostavniji način je postavljanje nekoliko manjih ciljeva koji će nas zajedno dovesti do većeg broja gostiju i bolje zarade od turizma

Nova godina je prilika za novi početak. Prosinac najčešće provodimo u svjesnom (ili podsvjesnom) analiziranju proteklih 12 mjeseci te prebrojavanju pobjeda i poraza. Preispitujemo svoje postupke, analiziramo posljedice istih, rješavamo odgođene emocije, donosimo odluke koje temeljimo na iskustvu stečenom u proteklih godinu dana. Novogodišnje odluke su najčešće one osobne; odlučujemo smršavjeti ili više se brinuti o svome zdravlju, mijenjati loše navike ili posvećivati više pažnje obitelji i najbližima. Nerijetko neke od njih budu i na poslovnom planu, odluke čiji je krajnji cilj povećati našu učinkovitost u poslu.

Kod iznajmljivanja turističkog smještaja, učinkovitost poslovanja se mjeri popunjenošću apartmana. Prihodima također, ali, veća popunjenost gotovo uvijek znači i veće prihode od turizma.

Stoga, neka naša novogodišnja odluka bude povećati popunjenost apartmana. To nije lako, reći ćete. Istina, prema statistikama, samo 8 % novogodišnjih odluka se zaista i provede u djelo. Najčešći razlog loših brojki je to što postavljajmo nemoguće ciljeve. Novogodišnje odluke se zapravo ne bi trebale razlikovati od onih koje smo u stanju donijeti bilo koji dan, a da ih možemo početi provoditi ili čak poptuno provesti u djelo već sutra.

Zato ćemo našu novogodišnju odluku o povećanju popunjenosti apartmana podijeliti u niz manjih odluka koje su ostvarive i kojima povećavamo šanse za prodaju naše smještajne ponude. Usput ćemo se podsjetiti članaka koje smo čitali tijekom prošle godine, a koji bi mogli biti dobre smjernice za pokušaj povećanja popunjenosti apartmana.
 

1. Podizanje kvalitete smještaja

Bez obzira na najavljenu rekategorizaciju turističkog smještaja, dio prihoda od turizma je mudro uložiti u smještaj, bilo da se radi o popravcima koji su nužni, kozmetičkim zahvatima kojima ćemo podići estetsku vrijednost ili ugradnji dodatnih sadržaja, npr. bazena ili saune, kojima ćemo privući goste. U idućih par mjeseci prije proljeća, a svakako prije glavne sezone, trebali bismo popraviti sve ono što je pokvareno, zamijeniti dotrajali namještaj i opremu, ofarbati zidove i slično jer ne želimo da naši apartmani izgledaju poput dotrajalih kulisa za snimanje filma B kategorije.

Vezani članak: 11 pravila kod uređenja apartmana za iznajmljivanje
 

2. Usporedba s konkurencijom

Nova godina, nova (stara) pravila igre. Vrijeme je za reviziju vlastite smještajne ponude te usporedbu s ponudama konkurencije, bilo da se radi o sličnim smještajnim kapacitetima unutar naše destinacije ili o jednakim smještajnim objektima u regiji. Jedna od osnovnih odluka kojih bismo se trebali pridržavati ove godine je praćenje i usklađivanje s cijenama na tržištu. Ako je cijena našeg apartmana viša od sličnih u regiji, teško da ćemo imati više gostiju.
 

Usklađivanje cijena smještaja ne znači da ćemo spustiti cijenu do granice isplativosti i biti nelojalna konkurencija ostalim iznajmljivačima u destinaciji

Osim usklađivanja cijena, pogledajmo i što drugi iznajmljivači uključuju u svoju ponudu kao dodatne pogodnosti. Dodatne pogodnosti su sve one usluge koje su uključene u cijenu smještaja poput besplatnog prijevoza od putničkih terminala do apartmana, najma bicikla, vožnje brodom ili sličnih usluga koje nećemo dodatno naplatiti, a kojima ćemo obogatiti doživljaj odsjedanja u našim apartmanima. WiFi internetska veza i klima uređaj nisu dodatne pogodnosti, danas je to već standard u apartmanima za turistički najam. 

Vezani članak: Muči te nelojalna konkurencija
 

3. Bolja promocija naše smještajne ponude

Gdje i kada smo se oglašavali na internetu prošle godine? Koliko je takvo oglašavanje bilo uspješno? Odgovore na ta pitanja znamo i na temelju tih iskustava ćemo napraviti marketinški plan za ovu godinu. Odbacit ćemo oglašavanje na stranicama gdje ulaganja nisu urodila plodom, a potražit ćemo vjerodostojne partnere koji će nam pomoći da povećamo vidljivost naših smještajnih objekata na internetu. Ažurirat ćemo sve svoje oglase:
  • Unijeti dovoljan broj najsvježijih i kvalitetnih fotografija
  • Unijeti kvalitetne tekstualne opise objekata i naše smještajne ponude
  • Ažurirati cijene i raspoloživost apartmana (raspoloživost ćemo ažurirati trenutno po svakoj promjeni)
  • Ažurirat ćemo osobne podatke kako bismo se gostu predstavili na neposredan način kao budući domaćin

Ako još nemamo vlastitu web-stranicu i kvalitetne fotografije apartmana, to bi svakako trebalo biti na popisu naših novogodišnjih odluka. Fotografije su prioritet jer se dobra promocija u turizmu temelji na kvalitetnim fotografijama. Svaka promjena, uređenje ili dodavanje sadržaja, zahtjeva nove fotografije i ažuriranje podataka na stranicama internetskih oglašivača čije usluge koristimo.
 

Sve je popularnije rezerviranje putem mobilnih uređaja, stoga je jako važno da su naše web stranice optimizirane kako bi bile pregledne i na mobitelima

Zato ćemo za vlastitu web stranicu angažirati stručnjaka, a za kvalitetne fotografije profesionalnog fotografa. Ako nemamo novčanih sredstava, apartman za prvu ruku možemo fotografirati i sami slijedeći ove jednostavne upute za fotografiranje smještaja


Trendovi u Google pretraživanju odmora u Hrvatskoj

Kod promocije bismo trebali voditi računa i o trendovima na tržištu prodaje smještaja. Prema podacima iz Google-a, pojam `Hrvatska odmor´ se najčešće pretražuje od početka travnja do polovice kolovoza. Iako je to dosta širok pojam, jasno ukazuje na razdoblje u kojem su pretrage vezane uz odmor u Hrvatskoj najučestalije. Iz grafičkog prikaza možemo uočiti i da su takve pretrage najučestalije od početka lipnja do kraja srpnja. Reklamirati smještaj je nužno tijekom čitave godine, ali je potrebno pojačati promociju naših smještajnih kapaciteta u navedenom razdoblju i to na što više stranica za oglašavanje smještaja. Hoćemo li se odlučiti na oglašavanje smještaja s provizijom ili bez nje, stvar je osobnog odabira i preferencija. Važno je da smo prisutni na više portala te da naš oglas sadrži sve relevantne i točne podatke kojima ćemo kvalitetno prezentirati i istaknuti svoju ponudu.

Vezani članak: Oglašavanje smještaja na internetu - s provizijom ili bez?
 

4. Praćenje trendova na turističkom tržištu

Ako svakoga dana svojim ciljevima posvetimo barem sat vremena, rezultati neće izostati. Stoga bi neke od naših ovogodišnjih odluka trebale biti pravovremeno ažuriranje kalendara, brzo odgovaranje na upite potencijalnih gostiju, istraživanje novih kanala promocije, pogotovo potencijala društvenih mreža, te aktivno praćenje trendova na tržištu smještaja. Ovo posljednje se ponajviše odnosi na kreiranje first minute i last minute ponuda. Prema statistikama, popularnost ovakvih ponuda raste, a isto pokazuje i gore navedeni grafički prikaz koji svjedoči o jačanju trenda rezerviranja smještaja u posljednji čas.

Last minute trendovi na turističkom tržištu

Prema istraživanjima Skift-a čak trećina last minute rezervacija je za 12 i više dana. Zanimljiv je i podatak da čak 67 % Europljana na put kreće sama dok je 56 % last minute pretraga smještaja za 3 ili više osoba. Procjenjuje se da će u 2017. godini trend last minute rezervacija naglo porasti jer je sve više tzv. milenijalaca koji češće putuju, a last minute je najpopularniji upravo kod te dobne skupine.

Vezani članci: 
Pozitivna komunikacija – učinkovito odgovaranje na upite
7 savjeta za uspješno iznajmljivanje apartmana
Last minute - trend ili budućnost iznajmljivanja smještaja
 

5. Pojačati prisutnost na društvenim mrežama

Izdvojit ćemo pola sata dnevno za promociju na društvenim mrežama. Za početak ne moramo ulagati novac u ovakvu vrstu promocije, ali pravovremeno i promišljeno pojavljivanje na društvenim mrežama može pojačati našu vidljivost na internetu, a time i prodaju smještajnih kapaciteta. Ažurirane oglase na stranicama internetskih oglašivača podijelit ćemo na svojim društvenim stranicama, a osim svoje smještajne ponude, povremeno ćemo na Facebook-u, Instagramu, Pinterestu i ostalim stranicama podijeliti i informacije o događanjima u našoj destinaciji ili zanimljivostima našeg kraja. Tako dodajemo vrijednost našim društvenim stranicama i privlačimo publiku koja ne pretražuje isključivo smještaj te širimo mrežu poznanstava i pojačavamo našu vidljivost na društvenim mrežama. Usto, pomažemo izgraditi brend destinacije što je imperativ za kvalitetnu promociju na turističkom tržištu. 

Vezani članak: Oglašavanje na društvenim mrežama za iznajmljivače apartmana
 

6. Održavanje kontakta sa (starim) gostima

Za novogodišnje čestitke nikad nije kasno. Potrudimo se održati veze sa svojim stalnim gostima. Poslat ćemo im svoje dobre želje te ih obavijestiti o radovima koje smo poduzeli u svojim apartmanima i o dodacima ponudi koje smo uveli. Podsjetit ćemo ih da ostave komentare na našu ponudu ako to već nisu učinili. Nekima od njih ćemo možda ponuditi i popust zbog toga što već godinama odsjedaju kod nas ili ćemo ih besplatno uključiti u neke od aktivnosti u destinaciji. Zadovoljan gost je najbolja reklama, a najuspješnija prodaja je ona koja se temelji na usmenim preporukama.

Vezani članci: 
Kako se boriti s negativnom ocjenom gosta
Ne budi ovakav iznajmljivač smještaja
 

7. Povezivanje s kolegama iznajmljivačima

Iako smo ovu odluku naveli na posljednjem mjestu, ona nipošto ne bi smjela biti posljednja kojoj ćete se posvetiti. Većina nas posluje u malim i mikrodestinacijama i susrećemo se s manje ili više jednakim problemima. Produljenje sezone ne ovisi samo o nama – važna je i promocija destinacije kao atraktivnog odredišta i izvan glavne sezone. Tu se možemo, ali i ne moramo, osloniti na lokalne turističke zajednice ili jedinice lokalne samouprave.
 

Udružimo se kako bismo zajedničkim snagama promovirali mjesto u kojem iznajmljujemo apartmane kao turističku destinaciju vrijednu posjeta svako doba godine

Zajedno možemo kreirati proizvode kojima ćemo proširiti smještajnu ponudu destinacije, ali i izboriti se za sitnice koje su od presudne važnosti za dulju sezonu – primjerice, redovitije vozne linije, bolje zbrinjavanje otpada, b olju javnu rasvjetu, lokalne puteve itd. Zajedno smo jači!

Vezani članci: 
Popis udruga iznajmljivača smještaja
Brendiranje privatnog smještaja

 

Prosječna popunjenost u Hrvatskoj znatno varira od regije do regije pa čak i od grada do grada. Primjerice, prošlogodišnji podaci za Makarsku rivijeru pokazuju da je prosječna popunjenost u privatnom smještaju bila 65 dana, dok je ona u hotelskom iznosila 135 dana. Bakar u Kvarnerskom zaljevu ima popunjenost od 86 dana u privatnom smještaju, ali isti ima znatno manje hotelskih kapaciteta. Stoga je jasno da popunjenost značajno ovisi o destinaciji u kojoj se nalazi naš smještajni objekt. Bez obzira na to, odgovorni smo i sami pa zato krenimo u novu godinu odlučni da izvučemo maksimum u turističkom poslovanju u vlastitoj destinaciji.

Brojke su na našoj strani. U 2016. je Hrvatsku posjetilo preko 19 milijuna ljudi sa svih strana svijeta s preko 90 milijuna ostvarenih noćenja. To je čak 11 milijuna noćenja više, nego u 2015. godini, a sličan porast se predviđa i u ovoj 2017. godini. Naši smještajni kapacitetu u glavnoj sezoni su popunjeni i zato zasučimo rukave, udružimo se, radimo na kvaliteti smještaja i dodatne ponude, jačanju brenda destinacije i boljoj promociji kako bismo produljili sezonu i povećali popunjenost naših apartmana, soba ili kuća za odmor. 

Spremi
1 komentara Uključi se u raspravu
Perica M. - Viganj -20267/Kučište 16.01.2017 11:18
Veliki je problem u različitim cijenama npr. dvosobnog apartmana. Naši apartmani su na samome moru i bilo bi dobro kada bi i naši susjedi usaglasili istu cijenu, npr. dvosobni apartman košta od 50 Eura do 80 Eura. Gosti ipak idu tamo gdje je jeftinije. Jedino moji stari gosti koji su zadovoljni uvijek se vraćaju i lijepo surađujemo.
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Božićni običaji u Hrvatskoj - što ćemo jesti za blagdane?

Što je nacionalni program unapređenja obiteljskog smještaja?

Popularno: