Ideje i trendovi
14.8K

Putovanje kroz vrijeme: Iznajmljivanje apartmana u budućnosti?

Iznajmljivanje privatnog smještaja u budućnosti bi lako moglo izgledati potpuno drugačije nego danas, a ako otputujemo u nedavnu prošlost, shvatit ćemo da su mnoge stvari tada nezamislive, danas već standard u turizmu i uslugama smještaja u domaćinstvu

Zapitate li se ikada kako bi mogao izgledati apartman budućnosti? Kakvo će biti pružanje usluge smještaj u kućanstvima za 10, 20 ili 50 godina? Sjetimo se kakvi su domaćini bili naši stari, a kako goste dočekujemo mi danas?

Ne, ovo nije priča o tome kako je nekada sve bilo bolje i srčanije, ljudskije, neposrednije i toplije. ovo je priča o budućnosti i ljudskoj potrebi da se utrkuje s vremenom i da pokuša predvidjeti ono što će se tek dogoditi.


Predviđanja koja su postala stvarnost

Tajna budućnosti je primamljiva kao i svaka tajna, želimo znati unaprijed, a predviđanjima se ne bave samo vračare i mistici, već i ozbiljni stručnjaci i znanstvenici. Primjerice, meteorolozi, bez obzira koliko im zapravo vjerujemo, temelje svoja predviđanja vremenskih prilika na izgledima, kartama i temeljito proučenim zbivanjima u stanovitim uvjetima - slično funkcioniraju i predviđanja na polju ekonomije i turizma. Ta se predviđanja nerijetko pokažu točnima.

Predviđanjem se bave i književnici. Sjećate se "2001: Odiseja u svemiru", kultnog filma iz 1968. Stanley Kubricka? E, pa, film je nastao prema istoimenom romanu Arthura C. Clarka koji je u svojim tekstovima opisao svijet kakvog ga poznajemo danas.
 

Još prije 40 godina, Clark je tvrdio da ćemo u novom mileniju imati uređaje koji će nam omogućivati brzu razmjenu informacija i komunikaciju s prijateljima (internet), da ćemo komunicirati video pozivima, pretraživati informacije, imati pametne satove, "pokopati" tiskane medije, a izluđivat će na mobilni telefoni zbog kojih ćemo biti uvijek dostupni.

Tvrdio je tada i da će globalizacija dokinuti vremenske zone, a teleportacija zamijeniti vožnju automobilima i ukinuti prometne gužve. Ok, nije pogodio sve, ali ne znači da nam budućnost neće donijeti nešto slično.


Budućnost turizma

A što je Clark mislio o turizmu budućnosti?
 

Hoćemo li putovati 3D (4D, 5D, XD) tehnologijom, a pri tome ostajati kući u svojim udobnim naslonjačima, ili ipak ne postoji ništa što može nadomjestiti neposredno fizičko iskustvo?

Po svemu sudeći, čvrsto je vjerovao u neposredna i iskustva, bez obzira na način prijevoza.

Vjerovao je i da ćemo radije putovati u svemir, a predlagao je i izgradnju hotela u orbiti: "Gdje drugdje možete vidjeti izlazak sunca svakih 90 minuta?". U međuvremenu je aktivno promovirao ljepote Sri Lanke, gdje je proveo posljednje godine svojega života i za čiji destinacijski menadžment je uvelike zaslužan.

Putovanje kroz vrijeme: Iznajmljivanje apartmana u budućnosti? Putovanje u svemir

Dakle, u budućnosti bi mogli graditi apartmane, sobe i kuće za odmor na udaljenim svjetovima, npr. pod geslom "Apartmanizacija bez granica", a dotad ćemo pratiti trendove u turizmu i primjenjivati one koji imaju potencijal dugoročne primjene. Već znamo koji su to dodaci smještaju bili nekada, a sada su standard iznajmljivanja. Recimo, internet u apartmanu.


Turizam je doživljaj

Stručnjaci tvrde da nam budućnost donosi nove vrste doživljaja. Već sada turizam polako gubi ondje gdje se promocija i strategije temelje na prodaji turističkih proizvoda.
 

Postoji samo jedan turistički proizvod, a to je doživljaj.

Uzroci i načini postizanja tog doživljaja su različiti, a kvalitetna turistička ponuda zna kako na razumljiv i privlačan način ispričati priču o doživljaju gostu i prezentirani doživljaj mu osigurati. Jednako je i iznajmljivanjem privatnog smještaja.

U svijetu putovanja, u kojem gotovo sva mjesta na kugli zemaljskoj postaju sve dostupnija širokim masama, jedino što preostaje je kreiranje i promocija doživljaja. Ako promoviramo apartman s 4 ležaja - što smo ponudili gostu, a da to isto ne može dobiti na bilo kojem drugom mjestu? Privatni smještaj je više od ležaja, privatni smještaj je priča i naša prilika da ispričamo svoju priču gostima i ponudimo im jedinstven doživljaj.

Putovanje kroz vrijeme: Iznajmljivanje apartmana u budućnosti?

Pronađemo li način da prezentiramo jedinstvenost doživljaja boravka u našem smještajnom objektu, pronaći ćemo put do veće popunjenosti i bolje zarade od turizma. Ako ne znamo otkud krenuti, pročitajmo forume na kojima turisti razmjenjuju svoja iskustva i očekivanja od putovanja i smještaja. Prepoznajmo svoju priču u nekima od njih i ispričajmo je riječima koje gosti razumiju.

Tomu služe kvalitetne fotografije, opisi smještaja i recenzije naših gostiju. Njima poručujemo gostu da će pod našim krovom doživjeti iskustvo koje će ga promijeniti i obogatiti. Iskustvo koje će sačuvati i prepričavati.


Blockchain tehnologija u turizmu

Budućnost oglašavanja smještaja je u korištenju brojnih kanala promocije. Većina iznajmljivača se oglašava na 3 ili 4 internetske stranice za oglašavanje smještaja. Oni sretniji samo na jednom, uz stalne goste koji dolaze i preporučuju svojim poznanicima. Ti sretniji su uspjeli svojim gostima osigurati doživljaj, manje sretni još svoju priču traže.
 

Na tržištu kakvo je danas, moramo iskoristiti što više kanala prodaje smještaja, uključujući i male nišne stranice.

Jedan od vrlo izglednih kanala razmjene informacija i jednostavnijih rezervacija u budućnosti nudi nam blockchain tehnologija. Laički bi mogli reći da je to decentralizirana baza podataka koji su kodirani na savršeno zaštićeni način. Blockchain tehnologija je lanac (mnogo lanaca međusobno umreženih) informacija kod kojih ne dolazi do curenja podataka i pogrešaka kao u klasičnim sustavima.

Putovanje kroz vrijeme: Iznajmljivanje apartmana u budućnosti?

Kriptovalute su samo jedan od načina korištenja blockchain tehnologije. Iako smo za blockchain čuli kad je decentralizirani monetarni sustav donio popriličnu zaradu vlasnicima bitcoina, upotreba ove tehnologije bi u budućnosti mogla utjecati na transakcije i donijeti jednostavnije turističke rezervacije.

Za blockchain kažu da je internet 21. stoljeća pa iako ga trenutno ne razumijemo, kako što je bilo i s internetom početkom 80-ih, kažu da je blockchain tehnologija budućnost svih aspekata poslovanja.


Jedna aplikacija za sve

Budućnost oglašavanja na velikom broju kanala, plus blockchain tehnologija, zaboli glava od pomisli na usklađivanje svih rezervacija, cijena, odgovaranja na upite itd. Međutim, stručnjaci kažu da će sve kanale povezivati jedna aplikacija. Tehnologija je tu da nam olakša život pa nemamo razloga ne vjerovati u svemoćnu aplikaciju koja bi nas, uz upravljanjem rezervacijskim sustavom, mogla obavještavati i da, recimo, nema toaletnog papira u apartmanu.


Pametni apartmani ili digitalizacija smještaja

Jedna od upotreba takve aplikacije bi moglo biti beskontaktno otključavanje apartmana. Check in u bilo koje doba dana ili noći je jedna od pogodnosti zbog koje gosti biraju privatni smještaj. Postoje brojni jednostavni načini da našim gostima ostavimo ključ kako bi mogli sami ući u apartman, poput običnog sandučića sa šifrom koju pošaljemo gostu.

Sigurnije varijante su skuplje, ali i sve dostupnije, pa nećemo dugo čekati povoljne aplikacije koje će na siguran način povezivati naše brave s mobilnim uređajima i omogućiti jednostavno otključavanje bez fizičke prisutnosti domaćina.
 

Pametno stanovanje nije samo optimalno korištenje energije, već i čitav sustav upravljanja stambenim funkcijama. Pametan apartman ima ugrađen sistem koji omogućava različitim funkcijama da se usklade i međusobno komuniciraju. Tim sistemom se upravlja doslovno preko mobilnog uređaja i u svakom trenutku, bez obzira jesmo li u apartmanu ili ne.

Primjerice, ujutro kada ustanemo jednim klikom možemo upaliti svjetlo, ugrijati kupaonicu, pokrenuti uređaj za kavu, upaliti muziku. Preko aplikacije možemo provjeriti jesu li gosti ostavili uključen štednjak ili klimu kad su izašli iz apartmana, ili omogućiti im da uključe klimu neposredno prije dolaska i uđu u savršeno ugodan prostor. Mogućnosti su brojne i pametni sustavi upravljanja kućanstvom nisu samo budućnost iznajmljivanja, već stanovanja uopće.

Putovanje kroz vrijeme: Iznajmljivanje apartmana u budućnosti? Pametna kuća

Automatizacija će postati standard i prilikom čišćenja apartmana - roboti koji usisavaju i brišu podove već sada su sve dostupniji na tržištu, a mogli bi nam uštediti sate i sate napora u održavanju besprijekorne čistoće našeg smještaja.


Nanotehnologija u turizmu

Robot čistač bi nam manje koristio ako bi interijer i namještaj bili izrađeni od materijala otpornih na prljanje. A i to je moguće uz nanotehnologiju koja se ubrzano razvija i već sada ima komercijalnu primjenu, primjerice u kozmetici.

Upotreba nanotehnologije u graditeljstvu se, također, već događa. Iako još nema komercijalne primjene, ugradnja nanočestica u građevinske materijale, doprinosi termostabilnosti objekta bez ovisnosti o sustavima grijanja i hlađenja. Manji trošak energije opravdava ulaganja u razvoj ove tehnologije.

Sve navedeno je gotovo pred vratima naših apartmana i nije teško zamisliti primjenu u apartmanima budućnosti. Ako bi otputovali u daleku budućnost, možda bi mogli zamisliti i apartmane koji udovoljavaju svakoj želji gosta i domaćina, čak i one koji se transformiraju u apartman kakvog zamislimo. To nije tako nevjerojatno jer nanotehnologija omogućuje upravljanje najsitnijim česticama.

Nema problema,U što biste željeli pretvoriti vaš smještajni objekt, u dvorac iz bajke, kuću na drvetu ili luksuznu vilu? Nema problema, samo pritisnite tipku na aplikaciji svojeg mobilnog telefona...
Spremi

​Važnost ujednačene cijene smještaja kroz sve prodajne kanale

Uradi sam: Pleteni namještaj neodoljivog šarma

Pozitivna komunikacija – učinkovito odgovaranje na upite gostiju

Ograničavanje ludom radovanje

​Zlatni detalji u interijeru: Je li zlato poželjno u modernom uređenju kuće, stana ili apartmana?

Fleksibilni uvjeti otkazivanja rezervacija - prednost u poslovanju ili gnjavaža?

Zbog uvođenja eura, novi obrazac TZ 2 za obračun članarine u turističkim zajednicama u 2023.

O obvezi ispitivanja bazenske vode za privatne iznajmljivače ili kako od nadležnih institucija dobiti konkretne odgovore

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Kako odrediti optimalnu cijenu smještaja za veću popunjenost i bolju zaradu od turizma?

Privatni iznajmljivači i trendovi u turizmu: Slušamo li svoje goste?

Popularno: