Ideje i trendovi
32.7K

9 prijedloga za zadovoljnije goste (i bolje ocjene apartmana)

Eleanor Roosevelt je svojedobno izjavila kako upravo o domaćinu ovisi hoće li gost biti dobar ili loš, a većina turista će se složiti da kod domaćina najviše cijene iskrenu ljubaznost. Različiti su načini kako tu ljubaznost pokazati

Svi znamo što znače dobre recenzije apartmana i zadovoljni gosti. Dobre ocjene smještaja povećavaju vidljivost naše ponude na internetu, a zadovoljni gosti znače i više preporuka koje bi u konačnici mogle smanjiti troškove marketinga i oglašavanja naših apartmana, soba ili kuća za odmor.

Novac kojeg uštedimo od oglašavanja možemo uložiti u podizanje kvalitete smještaja što će sigurno izazvati zadovoljstvo gostiju, pogotovo onih stalnih. No, postoje i mali trikovi za podizanje razine ugode gostiju koji ne traže puno novčanih ulaganja.

Pregledali smo inozemne turističke forume u potrazi za komentarima turista koji su posjetili Hrvatsku i odsjedali kod domaćina. Ogromna većina se vratila iz Hrvatske s oduševljenjem, tek manje opaske upućuju na to da usluga može biti još bolja. Što, po njima, nedostaje u hrvatskim domaćinstvima koje pružaju usluge smještaja?
 

1. Filter kava

Hrvatska je poznata po polaganom ispijanju kava i prosječno se kod nas popije više od 5 kilograma kave godišnje po glavi stanovnika. Prva kavana je otvorena u Zagrebu 1748. godine i otada popularnost ovog toplog napitka stalno raste. Najviše pijemo tursku kavu, dok je filter kava najpopularnija u ostalim europskim zemljama. Većina iznajmljivača danas ima uređaje za pripremu filter kave u apartmanima, no rijetko uz uređaj ostavljaju i vrećice kave. Dobra filter kava se ne nalazi u svakoj trgovini, pogotovo u manjim mjestima, potrudite se osigurati svojim gostima pakiranje ove kave kako bi uz miris svog omiljenog napitka započeli jedan nezaboravan dan u našoj destinaciji.

9 prijedloga za zadovoljnije goste
 

2. Čaj

Naravno, uz kavu i vodu, jedan od najpopularnijih napitaka na svijetu je čaj. O poslovičnoj popularnosti čaja u Engleskoj, ne treba niti pričati. Stoga, pogotovo ako su naši gosti Englezi, ne bi bilo loše počastiti ih s kvalitetnim čajnim brendovima. U Hrvatskoj se najviše pije kamilica i čaj od šipka, a stranci primjećuju da u trgovinama manjka kvalitetnog crnog ili zelenog čaja. Pripremite malu selekciju čajeva i zadovoljstvo gosta neće izostati. Činjenica je da kod nas svi ti čajevi imaju drugačiji okus kako jedan od gostiju zaključuje: "It tastes different. I have brought my normal brand of tea to Dalmatia, but I cant make it taste the same. My theory now is that its because the water lacks the chlorine I am used to in the UK." Hm, nadamo se da će naša voda tako prirodna pitka i ostati.

9 prijedloga za zadovoljnije goste
 

3. Ručnici za plažu

"We have rented apartments throughout, most of which say No Beach Towels provided", zabrinuta je turistkinja koja poslije Hrvatske putuje u Austriju, gdje joj ručnici za plažu neće biti potrebni, pa joj je naporno vući naokolo višak prtljage. Nerijetko se događa da gosti unaprijed traže informacije kakve ručnike će imati na raspolaganju u apartmanu i najčešće su ugodno iznenađeni ako im kažemo da ne moraju ništa dovlačiti sa sobom te da ih čekaju čak i ručnici za plažu. Ako imate viška novca kojeg ste planirali uložiti u smještaj, možete osigurati i ono što stranci zovu "mat", podloge za ležanje na suncu.

9 prijedloga za zadovoljnije goste
 

4. Suncobrani, kišobrani

Kad smo već na plaži, jedan praktični sklopivi suncobran nije naodmet, pogotovo u mjestima koja nemaju uređene plaže na kojima se zaštita od sunca može unajmiti. Sjetite se koliko ste puta imali gosta koji se navečer s plaže vratio crven kao rak i kako ste mu praktičnim savjetima pomagali da se riješi neugodnog pečenja izazvanog opeklinama od sunca. Upozorite svoje goste na opasnosti direktnog izlaganja sunčevim zrakama u podnevnim satima i posudite mu suncobran. Jednako tako im možemo posuditi i kišobrane uz informacije gdje ispuniti vrijeme ako kiši i dan nije za kupanje. Vidi prijedlog 9.

9 prijedloga za zadovoljnije goste
 

5. Frotirni ogrtač

Vraćamo se iz cjelodnevnog istraživanja destinacije, puni dojmova i umorni, bacamo pod tuš i zavlačimo u čisti ogrtač. Zavaljujemo se na terasu i osluškujemo zvukove nekog nama nepoznatog grada. Poznato? U hotelima je standard dok se u privatnim apartmanima rijetko susreće. Ipak, zašto ne bismo svojim gostima ostavili par mekanih i čistih frotirnih ogrtača kako bismo im pružili osjećaj vrhunske usluge i udobnosti hotela pod našim domaćinskim krovom.

9 prijedloga za zadovoljnije goste
 

6. Kozmetički proizvodi

Većina nas ima svoje omiljene marke šampona, gelova za tuširanje i sapuna, prilagođenih našim tipovima kože, tako da nije nužno da imamo u apartmanu čitavu kolekciju za goste. Međutim, iznenadili bismo se koliko često gosti zaboravljaju ponijeti svoje toaletne pribore tako da pakiranje neutralnog šampona i sapuna može značiti puno. Ako u našem mjestu postoji proizvođač prirodne kozmetike od autohtonog bilja, imamo priliku osigurati gostu maleno pakiranje, koje je ujedno i znak jedinstvene pažnje, a tako pomažemo i malo domaće poduzetništvo te lokalnu proizvodnju.

9 prijedloga za zadovoljnije goste
 

7. Adapter

U većini hotela u inozemstvu gdje strujna mreža ima drugačiji napon, nego što je to kod nas, lako ćemo pronaći adapter za naše uređaje. Povedimo se tim primjerom dobre prakse i osigurajmo adapter svojim gostima. Dovoljno je imati jedan takav adapter kojeg možemo gostu posuditi po potrebi. Primjerice, Englezi imaju napon jednak našem, ali je priključak drugačiji. Univerzalni adapter s više različitih priključaka košta nešto više od 100 kuna i stoga nije veliko ulaganje za nas, a nepripremljenom gostu može biti neprocjenjivo.
 

8. Sredstva protiv komaraca

Ovo je već tzv. must have u apartmanima bilo gdje u Hrvatskoj u ljetnim mjesecima. Svi smo doživjeli barem jednu besanu noć u borbi s najomraženijim insektima na kugli zemaljskoj. Poštedjet ćemo svoje goste takvog neugodnog iskustva te ga upozoriti da nabavi sredstvo koje se nanosi na kožu za primjenu vani. Napomenut ćemo i kako su ubodi domaćih komaraca bezopasni, ali dovoljno neugodni da ih je bolje izbjeći.

9 prijedloga za zadovoljnije goste
 

9. Informacije

Jedna od čestih pritužbi gostiju je manjak različitih informacija – od onih vezanih uz smještajni objekt pa do onih vezanih uz destinaciju. Stoga još jednom podsjećamo na redovito ažuriranje podataka na stranicama internetskih oglašivača smještaja, kao i o događanjima i atrakcijama u našem mjestu. Što raditi za kišnih dana, kakve izlete je moguće rezervirati iz naše destinacije, što vrijedi pogledati i doživjeti u destinaciji, gdje ručati, večerati, gdje se dobro navečer provesti? Gdje otići u kupovinu? Vozni red i svi važni brojevi telefona moraju nam uvijek biti nadohvat ruke kako bismo u svakom trenutku bili spremni ponuditi gostima točne željene informacije. Dobar domaćin zna sve o svojoj destinaciji!
Zadovoljstvo gosta je upravo proporcionalno našem zadovoljstvu. S porastom broja zadovoljnih gostiju, raste i naš posao. Sitnice su u ovom poslu najvažnije, a sitnica koja ne traži nimalo ulaganja, a izaziva zadovoljstvo gosta je naš osmijeh. S osmijehom u novu sezonu!
Spremi

Besplatne edukacije za privatne iznajmljivače u Trogiru, Splitu, Poreču...

Potrošnja turista: Koliko se promijenila potrošnja turista u Hrvatskoj u posljednjih 20 godina?

Privatni iznajmljivači: Tražimo moratorij na kredite do početka iduće sezone!

5 aplikacija za iznajmljivače koje poboljšavaju iskustvo boravka u našim objektima

Boravišna pristojba – što iznajmljivači apartmana imaju s tim?

Akontacija za smještaj: Ima li gost pravo na povrat novca

Zašto je važno obojati zidove prije početka nove turističke sezone?

Rekordna visina prihoda od turizma, dobit sektora ugrožena rastom cijena energenata

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Oglašavanje na društvenim mrežama za iznajmljivače apartmana

Kako kreirati vlastitu digitalnu strategiju oglašavanja apartmana i prisutnosti na internetu

Popularno: