Ideje i trendovi
3 15.9K

Kvaliteta smještaja – ključna vrijednost za turistički razvoj destinacije

Što motivira gosta na izbor neke destinacije? Da li je u pitanju preporuka, slučajan slijed okolnosti ili pažljivo proučavanje prednosti i nedostataka neke lokacije? Prema istraživanjima Hrvatske turističke zajednice jedan od najvažnijih čimbenika ste upravo vi – iznajmljivači

Kod odabira `idealne destinacije´ smještaj se nalazi na visokom drugom mjestu prema programu tržišnih istraživanja iz 2013. godine.
Na pitanje `Koje atribute/vrijednosti vezujete uz vašu „idealnu destinaciju”?´ ispitanici su ponudili sljedeće odgovore:
 
  1. Ljepota krajolika – 60%
  2. Kvaliteta smještaja – 48%
  3. Očuvani prostor (nema gužve) – 42%
  4. Gastronomija – 29%
  5. Raznolika ponuda aktivnosti – 18%
     
Dakle, gotovo polovica gostiju svoj odabir destinacije temelji na kvaliteti smještajnih kapaciteta. Isto istraživanje pokazuje da je gostima koji se zadržavaju samo par dana na jednom mjestu to manje važno dok oni koji se odlučuju na duži odmor u jednoj destinaciji naročito drže do udobnog i atraktivnog smještaja.


Što je zapravo kvalitetan smještaj i što kvaliteta znači za iznajmljivača apartmana?

Kvaliteta smještaja i usluge – termin je kojim se često razbacuju mediji kada govore o razvoju hrvatskom turizma. Za iznajmljivače apartmana to nije apstraktan pojam. Kategorizacija apartmana je također odrednica kvalitete smještaja. Međutim, kategorizacija sama po sebi ne može izdvojiti vaš apartman u moru slične ponude.

Iznajmljivači apartmana koji se dugo bave ovim poslom već znaju da postoje neka opća pravila koja komforan smještaj čine još privlačnijim. Nabrojit ćemo samo neke od osnovnih stvari bez kojih se o kvaliteti smještaja ne može uopće razgovarati:
 
  1. Čistoća – `Čistoća je pola zdravlja´, izreka koju svaki predškolac zna, i nedostatak higijene nešto je što se ne može oprostiti kada je riječ o privatnom smještaju. Osim održavanja čistoće apartmana i okoliša, dobro je s gostom utanačiti vrijeme mijenjanja posteljine i ručnika, dostupnost perilice i sredstava za čišćenje, dostavu higijenskih potrepština i slično.
     
  2. Održavanost interijera, namještaja i opreme – Pohaban namještaj, pokvarena oprema i neodržavani zidovi, podovi i instalacije, najbolji su način da potjerate svoga gosta ili da vam se spomenuti nikad i ne pojavi.
     
  3. Zaseban ulaz – Bakice koje izviruju iza zavjese prateći pogledom svoga gosta, možda se mogu shvatiti kao simpatičan dio folklora, ali većina ljudi ipak traži svoju privatnost, posebno na odmoru kada bježe od svakodnevice i poznatih lica. Ljubaznost nemojte pobrkati s nametljivošću!
     
  4. Prozori s dnevnim svjetlom – obavezni su za kvalitetan smještaj, a nisu manje važni ni pretprostor, prostorije za boravak, blagovanje i kuhanje, odvojene prostorije za spavanje i kupaonica koji moraju zadovoljavati minimalne prostorne i tehničke uvjete. Primjerice propisana veličina apartmana za jednu do dvije osobe ne bi trebala biti ispod 32 metra četvorna dok svaka sljedeća osoba zaslužuje dodatnih 12 kvadrata. Visina stropa ne bi smjela biti niža od 2,4 metra.
     
  5. Parkirališno mjesto – Sigurnost vlastitog automobila gostu je često jednako važna kao i njegova vlastita. Osiguran parking, po mogućnosti uz smještajni objekt, preduvjet je za osjećaj udobnosti i opuštenosti na odmoru u vašoj smještajnoj jedinici.
     
  6. Klima uređaj – Da! Obavezan dio opreme bez obzira na to `što je lipa arija´ i `puše maestral´. Svaki gost koji namjerava odsjesti barem sedam dana u vašem prekrasnom apartmanu, tražit će klimu kako bi taj jedinstveni apartman mogao biti utočište od eventualnih vremenskih nepogoda.
     
  7. WiFi, satelitska televizija  – sigurnost je da vaš gost neće pobjeći s prvim kapima kiše. Dostupnost korištenja interneta je posebno popularan kod mlađe populacije gostiju.

Određivanje standarda svakako je odraz trendova i tržišne potražnje te je osnovna nit vodilja u njihovoj primjeni praćenje tih trendova uz ekonomičnost ulaganja i veću efikasnost poslovanja.

Gostoljubivost nije propisana, ali također visoko kotira na grafikonima atraktivnosti destinacije. Za nju nema priručnika i edukacija, ali svi smo osposobljeni za smiješak.
Spremi

Besplatne edukacije za privatne iznajmljivače u Trogiru, Splitu, Poreču...

Hidromasažni bazen - luksuz ili investicija?

​Fotografiranje apartmana: Zašto je važno angažirati profesionalnog fotografa?

​Uređenje apartmana: 10 trendova u dizajnu interijera u 2018.

Nelegalno iznajmljivanje ponovno u nadležnosti turističke inspekcije

Ribafish i RokOtok najljepša su promocija hrvatskog turizma, a nema je na stranicama HTZ-a

3T konferencija 2020.: Je li održivi turizam naša prilika? (ODGOĐENO)

Umjesto očekivanog smanjenja, novo povećanje stope PDV-a u ugostiteljstvu

3 komentara Uključi se u raspravu
Asja - Umag (Umago) 17.07.2015 15:49
Zar cijena smještaja ne zaslužuje mjesto u navedenih 5 točaka?
Cimerfraj.hr 17.07.2015 15:56
Poštovana Vedrana, mislim da je pitanje na mjestu. Međutim, to su rezultati istraživanja HTZ-a iz 2013. godine...
04.05.2016 13:00
Ovo, kao podizanje kvalitete sa 3, na 4 i više zvjezdica, miriše licemjerno na podizanje poreza. Kvalitete naših smještaja su i te kako dobre i sa 3 zvjezdice. Imao sam prilike biti i u talijanskim smještajima. Neki su bili ajme majko. Smatram, i to bez domoljubnog naboja, da sve ono, šta sam ja imao prilike vidit kod nas kao ponudu, je za 7 kopalja, ispred mnogih. Još jedna stvar, na području okolice Rogoznice, gdje je signal wi-fi loš, ili nikakav, T-com nema namjeru uvodit fixnu mrežu, ali zato nude skuplje metode.A vlast bi poništavala dozvole iznajmljivačima koji nisu u mogućnosti, i to samo zato, šta se nekome u visini to ne isplati. Smrdi, sve to smrdi!
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Cjenovne strategije koje privlače rezervacije

Briga o gostu vaše je najbolje poslovno ulaganje!

Popularno: