Ideje i trendovi
216

Dolce far niente: Kada idem na odmor, samo želim jesti, piti i ležati (na suncu)

Dolce far niente - talijanska uzrečica za "slatko je ne raditi ništa" u srži je svakog odmora. Koliko se turista u potpunosti slaže s izjavom iz naslova?

Često čujemo kako je Hrvatska zemlja koja nudi samo more i sunce, kako nam se turizam događa i kako imamo potencijal u brojnim nišama turizma koje slabo iskorištavamo ili je razvoj takvih turističkih proizvoda još u pelenama.

Priča se i kako turisti sve više žele iskustva i doživljaje na svom odmoru, a manje more i sunce. Koliko je to više, a koliko manje? Žele li samo jesti, piti i ležati kako to sugerira naslovna izjava? Ili bi ipak, uz konzumaciju određenih sadržaja, jeli, pili i ležali? Više ležanja ili manje? Odgovori postoje.
 

Mladi nisu nužno najaktivniji

Prema anketi YG, s naslovnom izjavom se slaže 13,8% ispitanih turista u dobi od 18 do 24 godine. Jesi, piti i ležati najviše žele gosti 55+ i to 28,3% njih. Zanimljivo je da ih ne prate generacije u dobi između 45 i 54 godine, već su idući po ljenčarenju oni između 25 i 34. 23,7% gostiju te dobi bira potpuni hedonizam na odmoru, radije nego aktivno putovanje.

Generacije od 35 do 44 i od 45 do 54 godine imaju sličan postotak od 18,5 i 15,7% suglasnosti s naslovnom izjavom.
 

Najaktivniji su turisti u dobi od 18 i 24 godine te oni između 45 i 54

Navedena anketa zapravo potvrđuje da većina turista ne želi samo jesti, piti i ležati na suncu.
 

Odmor nas čini pospanima

Međutim, jedno drugo istraživanje pokazuje da nas odmor čini pospanima. Na putovanju smo, oslobođeni obveza, a ipak se osjećamo umornije i samo želimo dugo spavati. Zašto je to tako? Zašto mnogi naši gosti na odmoru vole dugo spavati?

Nekoliko je parametara zbog kojih se naši gosti, a i mi kada smo na odmoru, osjećamo umornije.

Prvi je svakako onaj trenutak kada pregorimo od posla i drugih obveza, a onda smo odjednom potpuno slobodni. Tada najčešće želimo nadoknaditi manjak sna u prethodnom razdoblju ili smo zaboravili kakav je osjećaj biti odmoran pa ne znamo koliko nam izležavanja zapravo treba.

Drugi razlog umoru na odmoru su hrana i alkohol. Pretjerana konzumacija navedenog usporava naš metabolizam i snižava kvalitetu sna. Ako smo pali omamljeni od pića u krevet prethodne noći, spavat ćemo čvrsto par sati, ali će nastavak sna biti isprekidaniji nego inače, pa nam ga više treba.

Kvalitetu sna umanjuje i količina hrane koju smo konzumirali jer prejedanje traži veći angažman organizma u probavljanju, a rezultat toga je umor.

Treći razlog je dokolica u kojoj često vrlo brzo usvojimo navike južnih naroda - siesta uz dremuckanje poslijepodne, postoji li išta slađe na odmoru? No, ta nas navika može koštati noćnog sna pa se budimo razdraženi.


Dolce far niente vole svi

Stoga, ma kakve aktivnosti bile u ponudi, gostima vrijedi osigurati udobno mjesto za spavanje i dremuckanje. Jer raditi ništa često možemo samo u danima odmora i na putovanju. A takva (ne)aktivnosti nam je svima potrebna kao lijek od stresa svakodnevice.

Sunce (na kojem će ležati) naručiti ne možemo, ali možemo svojim gostima osigurali uvjete za ljenčarenje. Prvi uvjet su jasna pravila kućnog reda za sve goste i ukućane, koja imaju predviđene tihe sate sieste i noćnog odmora. Drugi uvjet je udobnost - kvaliteta ležajeva ili jednostavno zamračivanje prostorija. 

Jer Dolce far niente drago je svima. Posebno na odmoru.

Spremi

Kakvim gostima se nadati izvan glavne sezone?

Hrvatski interijeri uveli mjeru pomoći turističkom sektoru COVID-19: Ne kupujte namještaj i opremu, iznajmite ih

Iška kraljica: Preko snijega do opreme za preostalih osam učenika osnovne škole u Velom Ižu

Uradi sam: Tegle za cvijeće od drva i bakra

Sutra počinje 3. Forum obiteljskog smještaja u Zadru

Energetski certifikati za iznajmljivače apartmana - Zašto, kako i gdje?

Domaćine brzo zbori i na upit gosta odgovori

Tko su, koliko dugo ostaju i gdje oglašavati smještaj za digitalne nomade

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Travel influenceri - isplati li se njihov angažman u promociji privatnog smještaja

9 navika uspješnih iznajmljivača obiteljskog smještaja

Popularno: