Aktualno
3 18.8K

Pripreme za sezonu: Male tajne velikih domaćina

Većina iznajmljivača radi naporno tijekom čitave godine kako bi produljili sezonu i proširili ponudu. S prvim vjesnicima proljeća, stižu i prve rezervacije. Prve rezervacije ne čine dobru sezonu. Imamo puno posla kako bi sve bilo spremno za najstresnije, ali i najplodnije dane u godini

Nova turistička sezona galopira prema nama i mi se ubrzano spremamo za nju. Turističke zajednice održavaju edukacije za privatne iznajmljivače i raspisuju natječaje za sufinanciranja, poput one turističke zajednice Malog Lošinja, koja svaku godinu raspisuje Javni poziv za prijavu programa financiranja marketinških aktivnosti iznajmljivača s područja grada. Udruge pozivaju članove na podmirivanje svojih obveza, poput turističke članarine, te educiraju iznajmljivače o novostima u turizmu, kao što je e-Visitor, koji bi nam trebao svima olakšati poslovanje od ove godine. Ministarstvo turizma kroji nove pravilnike o razvrstavanju i kategorizaciji i čini se da svi imamo pune ruke posla.

Jednako je i s iznajmljivačima apartmana. Većina nas radi naporno tijekom čitave godine kako bi gosti prepoznali vrijednost naše ponude i izvan ljetnih mjeseci. S prvim vjesnicima proljeća, stižu i prve rezervacije. Prve rezervacije ne čine dobru sezonu. Puno je posla pred nama kako bi bilo sve spremno za najstresnije i najplodnije dane u godini. A kako se sve iznajmljivači spremaju za njih, doznali smo iz prve ruke.

`Nema sezone u koju ulazimo, a da nismo opiturali sve sobe i apartmane nanovo, iz godine u godinu nastojim modernizirati naše smještajne kapacitete i gostima se čine kao da dolaze u sasvim nešto novo. Naravno, sa svakim gostom popričam barem sat vremena dnevno, odvedem ih u svoju konobu, narežem malo pršuta i sira. To je ono što svi gosti dobro pamte´, kaže Zlatko Vargek, vlasnik kuće Ankora u Skradinu koja se prošle godine našla na popisima najboljih privatnih smještajnih objekata, uključujući i onaj `Najbolji domaćin´. A najbolji domaćin, Zlatko Vargek, ističe da je neprekidno ulaganje u smještaj važno za prepoznatljivost kvalitete turističke usluge, jednako kao i briga o gostu što, prije svega, uključuje ljubaznost.
 


O ljudima i ljubaznostima


Ljubaznost je čarolija: mala onome koji ju daje, a višestruko uvećana onome koji ju prima. Gostima želimo pružiti čaroliju i zato je ljubaznost ključna za čaroban odmor o kakvome mašta svatko tko rezervira apartman, sobu ili kuću za odmor kod nas. Ljubaznost izaziva emocije, a emocije su suština turizma. Ljudi zaboravljaju lica, imena, datume i cifre, ali emocije nikada. Onda kada smo uspjeli izazvati pozitivnu emociju kod svoga gosta, dobili smo njegovo povjerenje i velike su šanse da će nam se gost vraćati. Najbolji domaćini to znaju i zato nikada ne propuštaju priliku da iskažu ljubaznost svom gostu. Topao doček, čašica rakije, slatko ili slano iz domaće kuhinje i cvijet razgovora, ključ su uspjeha u turizmu. Ljubaznost se isplati!


Jasmina Zeljak iznajmljuje apartman za šest osoba u Žaboriću i ima drugačiju percepciju pripreme za ljeto. S obzirom da Jasmina ne stanuje u Žaboriću, proljeće je vrijeme kada osvježava apartmane, popravlja dotrajali namještaj i apartman pretvara u prostor za život.

`Lakše je kada živite u mjestu u kojem iznajmljujete. Meni je ovo sve prazno preko zime, zna mi se dogoditi i da popucaju cijevi, kao pretprošle zime kad su bile velike hladnoće. Onda mi je i trošak pred sezonu veći, ali opet se isplati. Ne farbam apartman svake godine, svake druge, treće, ipak veći dio godine tu nikoga nema. Kad sam počinjala s ovim poslom prije tri godine, najveća mi je priprema bila pronalaženje turista. Danas imam već svoje stalne goste, a i u Žaboriću se uvik traži krevet više.´
 


O iznajmljivačima i malim ulaganjima


Bojanje apartmana možda nije nužno svake godine, ali je izuzetan način da svome gostu priuštite ekskluzivnost i osjećaj odsjedanja u novom za malo novaca. Raznobojni zidovi su popularni, ali u turizmu je takvo ulaganje sasvim nepotrebno. Bijela boja zidova idealna je za doživljaj prostranosti i čistoće, a usto je odabir te boje i najjeftiniji. Bijele zidove lako možete osvježavati svaku godinu bez velikih troškova.

Kako izračunati koliko nam je boje potrebno za farbanje apartmana? Jednostavno. Uz pretpostavku da je prosječna visina stropa 2,5 metara, vrijedi pravilo:


površina prostorije (m2) x 3 = površina zidova za farbanje

Primjer: Za studio apartman od 15 m2 koji ima kupaonicu od 6 m2, računica je sljedeća: 15 x 3 + 5 x 3 = 60. Dakle, površina za farbanje je 63 m2. Kanta boje za zidove od 10 kilograma, dovoljna je za osvježavanje apartmana ove kvadrature, a za to je potrebno izdvojiti stotinjak kuna, nešto vremena i dobre volje. Ili platiti soboslikara čije se cijene za bojanje zidova bijelom bojom kreću oko 10 kuna po metru četvornom.


Ivana Šišara je jedna od rijetkih koja se može pohvaliti da ima gostiju tijekom čitave godine. Ivana ima dva apartmana Sebenico za četiri osobe u samom centru Šibenika. Gostiju često ima i kad bura potjera mačke s ulice, a šibenski mandroć pobijeli od divljine valova. Tako da za nju spremanja za sezonu zapravo i nema. Točnije, priprema traje stalno, u pauzama između ispraćanja starih i dočekivanja novih gostiju.

`Moji su gosti više prolazni. Ne ostaju dugo, najviše sedmicu dana. Dolaze na seminare, konferencije, festivale, rjeđe samo turistički, zbog odmora. Isto, bez obzira na razlog koji ih je doveo u Šibenik, traže sadržaje, žele vidjeti i doživjeti što više. S obzirom na to što mi sve ovdje imamo, koja prirodna bogatstva, čini mi se da ne znamo to iskoristiti niti napraviti od toga priču. Mi prodajemo uvik isto, izlet na Krku i Kornate, i to je to. I to je ono što i ja nudim svojim gostima. Ovu godinu bi tila osmisliti nešto novo, čak sam u pregovorima s jednim lokalnim brodarom. Večera na brodu koji krstari kanalom - predivan pogled, dobra spiza i muzika za atmosferu, meni se to čini kao odlična stvar od koje bi svi mogli imati koristi: prijevoznik, ja kao iznajmljivač i gosti.´

Osim toga, Ivana navodi i da redovito ažurira oglase na internetu te da gotovo svake godine uvodi nove trendove u svoje oglašavanje apartmana. Cilj joj je da na sljedećim oglasima budu uključeni i izleti koje će nuditi u suradnji sa svojim partnerima jer danas više nije dovoljno samo promijeniti posteljinu i provjetriti apartman prije dolaska gosta. Kontinuirani rad, uz udruživanje iznajmljivača s ostalim djelatnostima u turizmu, jedini je recept za dulje ljeto i veću zaradu od turizma.

Što vi mislite o tome i kako se vi spremate za turističku sezonu pred nama?
Spremi

​Kupaonski radijator ljestve: Zašto su ljestve odličan izbor za kupaonicu?

Kalendar branja ljekovitog bilja našeg podneblja

Zakon o članarinama u turističkim zajednicama: Tko ih plaća i kome idu sredstva?

Oglašavanje smještaja na internetu - s provizijom ili bez?

7 elemenata uspješne promotivne ponude koja će povećati broj rezervacija

Hrvatski otoci - COVID free zone bez adekvatne zdravstvene zaštite i prometnih veza

Dani hrvatskog turizma prvi put u Slavoniji - program će se odvijati u čak 7 gradova

Ukrašavanje kamina za Božić: Kako dekorirati kamin za ljepši blagdanski ugođaj?

3 komentara Uključi se u raspravu
Perica - Viganj 03.03.2016 07:50
Svake godine nastojimo unijeti nešto novo u naše apartmane, npr, promijenim zavjesu, slike na zidu, ofarbam zidove... Volim da moji gosti budu iznenađeni, zadovoljni. Isto tako zimi pravim rakije da mogu počastiti svoje goste npr. rogačušu, poznatu travaricu, mirtu orahovicu. Sakupljam ideje za suvenire, pravim suvenire i poklonim gostima. Naravno najljepši mi je dar kada se gosti vraćaju, njihovo nasmiješeno lice govori mi o svemu, dakle u mojim apartmanima oni se osjećaju kao doma.
Lidija - Split 03.03.2016 11:35
Za dobro poslovanje, obvezno je potrebno svake godine nešto promijeniti ili obnoviti. Ne mora to biti nešto specijalno, ali lijepo je primijetiti. Što se tiče spremanja zimnice, mišljenja sam da je to nepotrebno. Ovo je čisti business, i od toga živimo. Nijedan gost neće doći što smo više ili manje darežljivi. Pri dolasku gosta nešto za dobrodošlicu i to je kraj. Imam jedno iskustvo sa gostom iz Njemačke koji je godinama boravio u Seget Vranjici. Rekao je doslovno: Toliko su me častili da sam jednom prilikom rekao: Žalite se na penzije, plaće, ovo na stolu što ste Vi mene počastili je za mene neobično. To je Vaš trošak, i Vi onda, ili lažete da su penzije male, ili dolazite na neki drugi način do novca. Ja sam dvije godine prije kupila perilicu za suđe i bili su oduševljeni.
04.03.2016 12:21
Mislim da je važno ulagati i u materijalne i u ljudske resurse. Ne mora biti spektakularno, može biti malo ali od srca, ljudi to primijete i osjete. Sudim po sebi. Kao što i ja želim kada putujem doći u lijepo, udobno, čisto i biti uljudno primljena, vjerujem da to žele i oni koji dolaze k nama.
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Oglašavanje smještaja na internetu - s provizijom ili bez?

Zaključci javne rasprave o Pravilnicima o razvrstavanju i kategorizaciji u turizmu

Popularno: