Dizajn
7.5K

Psihologija boja u prostoru - kako stvoriti stimulativno i opuštajuće okruženje za svoje goste

Koje boje uznemiruju, a koje relaksiraju? Idu li sve boje u sve prostorije i kako ih kombinirati? Na što još moramo obratiti pažnju da bi stvorili super atmosferu u smještaju, o čemu nas ne uči psihologija boja?

O psihologiji boja su napisane brojne studije i vrlo debele knjige. Ona proučava utjecaj boja na naše raspoloženje, dojmove i ponašanje. Pokušat ćemo sažeti saznanja psihologa o utjecaju boja na ljudsku psihu i primijeniti ih na prostore koje iznajmljujemo turistima. 
 

Savjet dizajnera interijera turističkog smještaja je odabir neutralnih boja, od bijele za boje zidova do laganih sivkastih tonova za ključne komade namještaja. No, sveukupni dojam neutralnog odabira boja može biti monotonija, dosada, čak i sterilnost koja nije okidač sretnih emocija kakve želimo dobiti kod svog gosta

Zato ćemo dodati boje u interijer detaljima. Koje su boje najs(p)retnije u tu svrhu i zašto baš one?


Odabirom boja utječemo na raspoloženje gosta

Crvena boja je boja akcije. Ona pojačava puls i krvni tlak pa ju je možda mudrije izbjeći kod opremanja turističkog smještaja. Ali ako nam je crvena najdraža boja i želimo je u apartmanima i kućama za odmor kako bismo smještaju dali osobni pečat, neka crveni predmeti budu u blagovaonici, kuhinji ili dnevnom boravku. Crvena potiče društvenost i razgovor pa može biti okidač za stvaranje sretnih trenutaka u zajedničkim prostorijama boravka gostiju.

Psihologija crvene boje

Crvenu boju vole odvažni i strastveni ljudi, koji ponekad reagiraju impulzivno. Njome odašiljemo poruku sreće i prosperiteta, ali smo ako ju koristimo u umjerenim količinama. Detalji poput nenametljivog uzorka stolnjaka u blagovaoni, slika u dnevnom boravku ili elegantni kuhinjski uređaj u nekoj od nenametljivih nijansi crvene dovoljni su za podizanje energije prostora. 
 

Izbjegavat ćemo crvenu u spavaćim sobama jer može potaknuti osjećaj nemira


Narančasta boja ima sličan učinak na ljude kao i crvena, ali je ipak umjerenija. I ona će kuhinji ili dnevnom boravku donijeti kreativnu i stimulativnu atmosferu, ohrabriti goste na druženje i zabavu. 

Psihologija narančaste boje

Biraju je komunikativni i zabavni ljudi. Narančasta boja potiče kreativnost pa se može koristiti u prostorima poput ateljea, ureda ili prostora za vježbanje kako bi se potaknula energija i inspiracija. Preporučuje se njeno kombiniranje s umirujućim bojama poput zelene ili plave.

Žuta boja je boja radosti i optimizma. Koristi se za stvaranje svijetle, vedre atmosfere u prostoru. U umjerenim količinama podiže raspoloženje, previše žute može biti iritantno i umarajuće za oči.

Psihologija žute boje

Žutu biraju optimistični i duhoviti ljudi. Žutim detaljima u prostoru odašiljemo poruku razigranosti i šarma. Lako se kombinira s neutralnim tonovima u interijeru pa se često koriste žuti dekorativni jastuci, lampe ili slojevi zavjesa. Teško se usklađuje s drugim bojama pa moramo paziti da ne dominira u prostoru, osim ako nije jedina boja uz sivu ili bijelu.

Zelena boja smiruje i opušta. Ona je pravi odabir za dekoracije u spavaćim sobama i kupaonicama, ali funkcionira jednako dobro i u ostalim prostorijama. Ovisno o nijansi, dodaje svježinu prostoriji ili smiruje i opušta. 
 

Uravnoteženost i harmonija glavne su osobine ljudi kojima je zelena najdraža. Njome šaljemo gostima poruku da su sigurni u našim rukama

Povezuje se s prirodom i rastom. Stvara osjećaj opuštanja i mira u prostoru, posebno u umirujućim nijansama poput pastelne zelene ili maslinaste boje. Koristi se često u prostorima za opuštanje poput spavaćih soba ili dnevnih boravaka.

Psihologija zelene boje

Djeluje umirujuće na psihu, a često se povezuje s održivim i ekološkim pristupom, pa se koristi u uređenju interijera eko-friendly smještaja. Može se kombinirati s drugim bojama poput smeđih zemljanih tonova kako bi se stvorio uravnotežen i harmoničan prostor.

Plava boja je, poput zelene, umirujuća i opuštajuća. I ona se često koristi u spavaćim sobama i kupaonicama. Pomaže u smanjenju tjeskobe i stresa.
 

Plavu vole pouzdani i stabilni ljudi. I ona poručuje da nam je sigurnost gosta na prvom mjestu. Odanost kojom zrači je razlog zašto mnoge tvrtke, popularne na globalnoj razini, upravo plavom boje svoje logotipe. Sjetimo se samo logotipa Facebooka, Twittera, BMW-a, IBM-a… Slučajno su plavi?!

Kod uređenja interijera, plava boja se koristi za pobuđivanje osjećaja mira i opuštanja, posebno u nijansama svijetloplave, tirkizne ili sivoplave. Dobra je u kombinaciji bijelom, sivom ili žutom radi postizanja ravnoteže u prostoru i izbjegavanja hladnoće koju svježina plave neminovno donosi.

Psihologija plave i ljubičaste boje

Ljubičasta boja signalizira luksuz i raskoš. Stvara osjećaj elegancije i profinjenosti u prostoru, ali previše ljubičaste može deprimirati. Biraju je ljudi s umjetničkim sklonostima, individualci koji teže ka originalnosti. Povezuje se s kreativnošću, luksuzom, elegancijom, tajanstvenošću i duhovnošću. 

Tamne i dublje nijanse poklanjaju prostoru dozu elegancije. U spavaćim sobama stvara mirnu i opuštajuću atmosferu. I ovdje moramo paziti da ne pretjeramo jer u tom slučaju svojim gostima ćemo djelovati prenapuhani i pretenciozni. Kombinirajmo ju s neutralnim tonovima sive ili zelene kako bismo dodali dozu opuštenosti u naše interijere.
 

Bijela boja donosi osjećaj čistoće i lakoće, zato bi bilo dobro da prevladava u svim prostorijama, posebno u kupaonici i kuhinji gdje njena dominacija znači higijena


Psihologija crne boje

Crna boja je izvrsna za velike prostore pune prirodnog svjetla. U malim i skučenim prostorijama, izbjegnimo njenu depresivnu i klaustrofobičnu notu koja bi mogla potištiti i najzadovoljnijeg gosta.
 

Psihologija boja i karakteristike prostora

Pri odabiru boja za uređenje interijera turističkog smještaja, osim psiholoških karakteristika, važno je uzeti u obzir i nekoliko dodatnih faktora kako bi se postigla željena atmosfera u prostoru.

Količina prirodnog svjetla: Prirodno svjetlo u prostoru može utjecati na doživljaj boje. Sobe koje su okrenute prema sjeveru imaju manje prirodnog svjetla i stoga bi trebale biti svjetlije obojene, dok prostorije okrenute ka jugu ili zapadu mogu podnijeti tamnije boje.

Veličina prostora: Manji prostor optički možemo povećati hladnim svijetlim tonovima (posebno svijetlo plavom bojom) ili bijelim stropom koji ostavlja dojam prostranosti i prozračnosti. S druge strane, velike prostore optički možemo učiniti intimnijima korištenjem toplih, tamnijih nijansi ili kombinacijom nijansi na zidu, velikim uzorcima i detaljima.

Oblik prostora: Dugačak prostor se može naizgled skratiti bojanjem najudaljenijeg zida tamnijim tonom ili toplom bojom koja ga optički približava. Suprotno tome, kratki prostor optički produžimo bojanjem završnog zida svijetlom bojom ili postavljanjem zrcala na njega.

Harmonija boja: Kod odabira boja za uređenje apartmana, odabrat ćemo najviše dvije boje, uz neutralne nijanse bijele ili sive, koje se dobro slažu i stvaraju harmoniju u prostoru. Kombiniranje previše različitih boja može stvoriti kaos.

Naš stil: Boje koje odaberemo za uređenje interijera bi se trebale slagati s našim osobnim stilom i preferencijama. Odabir boja je važan i kod brendiranja smještaja. Osobni pečat daje autentičnost našoj smještajnoj ponudi. Oslikajmo je “svojim” bojama i tako stvorimo jedinstven prostor koji će oduševiti svakog gosta. 

Spremi

​Električni grijač za kupaonski radijator - kada je odlično rješenje?

Iznajmljivačima iz Istre ukraden identitet, najmanje 15 turista nasjelo i platilo smještaj lažnom vlasniku

I Grčka pokušava obuzdati tržište privatnog smještaja

​Nacionalni forum obiteljskog smještaja 29. do 30. ožujka u Splitu

Dani hrvatskog turizma prvi put u Slavoniji - program će se odvijati u čak 7 gradova

PDV za iznajmljivače u turizmu

Zašto je ukrasni kamin za dnevni boravak odlično rješenje?

Opremanje blagovaonice: Kako iskoristiti stare stolice u novoj blagovaonici?!

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Najbolja posteljina za apartmane: Koje materijale koristiti?

7 savjeta za štedljivo oblikovanje okućnice koja će zadiviti naše goste

Popularno: