Ideje i trendovi
0 1.6K

Domaćin na hrvatski način: Unesite djelić sebe u uređenje svog smještaja

Detalji čine dojam kojeg gosti vole pohvaliti na svojim recenzijama. Isplati se potruditi se. Puno je posla u osmišljavanju detalja, ali je formula jednostavna. Provedite jedan dan i noć u svom smještaju pa odgovorite iskreno kako ste se osjećali, je li prostor prazan, što vam je nedostajalo...

Proljeće je doba buđenja, i došlo nam je upravo na vrata. Kako se budi sve, tako je i s našim apartmanima. U turističkoj branši ovo je doba sveopćeg upogonjenja: prozračivanja, zadnjih popravaka, bojanja zidova, nadopunjavanja inventara, a o vrtlarenju da ne govorimo.

Hoćemo li i ovo proljeće nešto mijenjati u našem smještaju - što će biti drukčije spram prošle godine? Hoće li naš povratni gost išta novo zamijetiti ili ćemo samo ostaviti isto i samo iznova uglancati, i pustiti da traje koliko traje?


Iz usta iznajmljivača

Ima nekoliko zgodnih teza kad vlasnici govore o uređenju svojih apartmana (kuća, soba). Jedna je da je potpuno nebitno kakav je interijer, ionako nam gosti dolaze da se okupaju i budu vani na našem divnom zraku. Druga pak tvrdi da je to ionako privremeni smještaj pa što se tu treba naročito izmišljati i trošiti na nepotrebne detalje. Neke od ovih tvrdnji i jesu točne što se tiče toga kako će gost trošiti svoje vrijeme dok je kod nas, pogotovo za ljetnih mjeseci. Međutim, ima i teza za koje vlasnici, ako nisu nikad pitali svoje goste, onda niti ne znaju.
 

Iz usta gostiju

Jedna od takvih istina jest ta da je gost odabrao doći u privatni smještaj upravo zato da ne bude jedan od hotelskih gostiju. Možda kod domaćih gostiju ovo ne bi bilo potpuno točno, oni biraju apartmane najviše iz navike, ali kod stranih je to vrlo često istina. Naime, ako su to gosti koji su naizmjence posjećivali kroz svoj vijek i druge zemlje poput Španjolske ili Grčke, onda su se vrlo vjerojatno hotela nagledali, jer u tim zemljama upravo prevladava hotelski smještaj. Kod nas je omjer vrlo neobičan u startu, jer godinama broj kreveta u privatnome smještaju uvelike premašuje hotelski.

Hoteli su tijekom godina usavršili svoju uslugu. Danas jednostavno iz hotela i u hotelu možeš sve: od usluge pranja rublja do jela u sobi. Međutim, sve je to ostvareno putem pravila, uputa i silne standardizacije. Znači, kad gost dođe prvi put u neki hotel, točno zna vjerojatno koji je i broj recepcije jer je ovaj hotel skoro isti kao i bilo koji drugi. Umotani sapunčići i skupi minibar. Nije ovo kritika hotela, jer je to industrija izvrsnosti i profesionalnosti, međutim i velike predvidljivosti. A možda baš ta predvidljivost tjera jednu vrstu gostiju na neka druga iskustva.
 

Često se percipira da je privatni smještaj jeftiniji od hotelskog, i ta teza privlači dobar dio gostiju. Međutim, dalo bi se usporediti paket aranžmane i tjedne najmove apartmana u nekim destinacijama pa bismo možda došli do iznenađujućih rezultata koliko se često cijene "prazni" smještaji bez dodatnih usluga spram hotelskih koji pak obiluju nizom usluga već uključenih u cijenu.

Još jedna od teza iz perspektive gosta jest ta da naš apartmanski gost hoće samo svoj dom "premjestiti" privremeno kod nas, u naš smještaj. Hoće sebi kuhati, ne želi ni recepciju ni sobarice nego da je na miru u svom komoditetu. Mali vrt ili balkončić, i to je to. Ovo je nama kao iznajmljivačima jako pogodna teza, tu si možemo dati oduška i "utopliti" svoj smještaj, a time se nemjerljivo približiti gostu. Upravo ovi detalji čine dojam koji gosti često vole pohvaliti na svojim recenzijama. Ukratko, isplati se potruditi se.
 

Test za planiranje (pre)uređenja

Stoga, da se vratim na početak - kako ćemo mi svog gosta koji možda bježi od uvijek istog i standardnog prisvojiti i ove godine? Kako ćemo mu pokušati dočarati osjećaj doma - s pozdravnom porukom i zdjelom voća ili i još kojim potezom?
 

Puno je posla u osmišljavanju detalja, ali je formula jednostavna. Uzmite osnovne stvari i provedite jedan dan i noć u svom smještaju. Vidite kroz ovaj test kako ste se osjećali, što vam je nedostajalo, je li prostor prazan? Kakva je internet veza, zatvaraju li se sva vrata kako treba, kakav je krevet, te imate li čime posoliti doručak i servirati večeru za obitelj?

Slično je sa stilom interijera. S nekoliko detalja smještaj može poprimiti mediteranski, egzotični ili pak shabby chic izgled. Možda vas privuče da u svoj smještaj unesete dašak nekog od sadašnjih hit stilova poput industrijskog ili vintagea. Ali ipak, ako vama kao osobi od ovog nešto ne sjeda, nemojte onda ni povoditi se za instant stiliziranjem. Bolje i iskrenije je da prostor oslikava vas i da vam indirektno nalikuje.

Inspirirani svojim vlastitim dojmom nakon ovog malog "testa", investirajte tako da nadopunite ono što nedostaje. Pitajte još nekoga za savjet. I ne bojte se učiniti stvari "po svom" i unesite djelić svoje osobnosti u uređenje prostora. Jer da gost nije htio tračak druge osobe u svom apartmanu za odmor, otišao bi jednostavno u hotel. Tamo uvijek zna da ga čeka isto, da ne kažemo, dosadno isto.

Na naslovnoj fotografiji detalj iz Natalijinih Apartmana Sunčanih u Zagrebu.
 


Natalia Krešić Lončar je autorica bloga Odmor na zadatku koji se bavi temama turizma, marketinga i održivog razvoja. Savjetnica za brending i promociju manjih subjekata u turizmu, te voditeljica obiteljskog smještaja i na moru i na kontinentu.
 

Spremi
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Smart TV za apartmane - investicija za kišne dane

Pet friendly apartmani: Pravila i preporuke za boravak gosta s kućnim ljubimcem

Popularno: