Aktualno
1 115.7K

Vaučer kao potvrda rezervacije i uplaćene akontacije za uslugu privatnog smještaja

Primjer vaučera ili kako izgleda potvrda rezervacije smještaja koja se izdaje gostu nakon uplate akontacije

Što je vaučer? Vaučer (engl. voucher - dokaz, jamac) je, u širem smislu, potvrda da je određeni iznos od ukupne cijene usluge uplaćen, ali i dokument koji pružatelja usluge obvezuje na ispunjenje dogovorenih obveza.

Vaučer u turizmu je dokument koji služi kao turistička uputnica ili kupon, a izdaje ga turistička agencija kao obveznicu plaćanja usluga, pruženih gostu ili putniku, pružatelju tih usluga - prijevozniku, hotelu, iznajmljivaču, itd.


Vaučer za privatne iznajmljivače - izdaje li domaćin vaučer?

Nije neuobičajeno da gosti traže od domaćina vaučer prilikom uplate akontacije za uslugu smještaja. Često dobivamo vaše upite smijete li izdati gostu vaučer i imamo li primjer vaučera za akontaciju.

Domaćin, iznajmljivač obiteljskog smještaja, smije izdati vaučer gostu. S obzirom na to da u transakciji između domaćina i gosta nema posrednika, prikladniji bi naziv bio potvrda rezervacije (engl. booking confirmation). Potvrda rezervacije smještaja (vaučer) bi trebala sadržavati podatke:
 
  1. naziv dokumenta - Potvrda rezervacije
  2. broj rezervacije u nazivu nije obvezan, ali je isti dobar za vođenje vlastite evidencije
  3. ime gosta nositelja rezervacije
  4. broj gostiju
  5. period boravka i broj noćenja
  6. iznos ukupne cijene
  7. iznos uplaćene akontacije + postotak
  8. preostali iznos za platiti po dolasku u smještaj
  9. vrsta usluge (noćenje, noćenje s doručkom, itd.)
  10. napomene u smislu eventualnih dodatnih usluga (kućni ljubimci u apartmanima, dječji krevetić, prijevoz i sl.)

Vaučer se izdaje nakon što korisnik usluge, odnosno gost, uplati novčani iznos - akontaciju, na račun pružatelja usluge smještaja. Služi kao potvrda rezervacije i dokaz o naručenim uslugama, ali i kao potvrda uplate određenog postotka od ukupne cijene usluge.
 

Domaćin, privatni iznajmljivač, nije obvezan izdati račun niti vaučer, odnosno potvrdu o rezervaciji, po primljenoj akontaciji. Ipak, izdavanje bilo kakve vrste potvrde o plaćenom predujmu i zaprimljenoj rezervaciji se preporučuje kao dobra praksa odgovornog poslovanja i brige o gostu

Vaučer nije vrijednosnica što znači da, ako gost izgubi ili iz bilo kojeg razloga nije u mogućnosti predočiti vaučer na uvid domaćinu, ne gubi pravo na dogovorenu uslugu smještaja (i prehrane). To je zapravo legitimacijski papir koji dokazuje da je njegov donosilac osoba koja je rezervirala smještaj.
   
 

Vaučer ne zamjenjuje račun

Potvrda o rezervaciji ne zamjenjuje račun za akontaciju. Prema mišljenjima iz Porezne uprave, domaćin nije obvezan izdati račun za akontaciju, iako može, ali je obvezan izdati račun gostu nakon pružene usluge. Račun mora sadržavati sve zakonom propisane elemente.
 

Račun za predujam kod obveznika fiskalizacije

Kod obrtnika iznajmljivača smještaja ili općenito obveznika fiskalizacije, račun je potrebno izdati ako je akontacija uplaćena gotovinom. Gotovinom se smatra svako plaćanje novčanicama, karticama ili čekovima, dok se plaćanje virmanima, odnosno direktnim transakcijama s računa na račun, te plaćanje općim uplatnicama ne smatra gotovinskim prometom.

Dakle, ako je akontacija uplaćena novčanicama ili karticom, obveznici fiskalizacije su dužni izdati fiskalni račun. Prilikom izdavanja računa za cjelokupnu uslugu, obveznik će na novom računu navesti i broj računa izdatog za akontaciju. Svaki izdani račun mora imati svoj redni broj računa, u skladu s pravilima sljednosti utvrđenima internim aktom.

Prethodno izdani račun za predujam se može stornirati prema pravilima storniranja fiskaliziranih računa, ali to više nije neophodno. Prema posljednjim mišljenjima PU, a sukladno odredbama zakona i pravilnika, storno računa za predujam više nije nužan, već se račun za obavljenu isporuku može umanjiti za primljeni predujam. Navedeni način izdavanja računa dovoljan je i za potrebe Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom.

 
 

Vaučer ne jamči pravo na povrat akontacije

Ako ste gostu izdali račun ili potvrdu o rezervaciji, to ne znači da gost ima pravo na povrat akontacije u slučaju nedolaska ili otkazivanja rezervacije. U kojim se slučajevima akontacija vraća, dijelom ili u cijelosti, određujete sami.

Važno je da, prije uplate akontacije, gostu naglasite uvjete povrata, odnosno zadržavanja pologa za smještaj (npr. ako gost otkaže rezervaciju unutar 30 dana prije dolaska, polog se ne vraća, u suprotnom se vraća u cijelosti i slično).

Visinu akontacije određujete sami, no najčešće se postotci kreću od 15 do 30 %. Cijene smještaja izražene u računu se moraju podudarati sa službenim cjenikom.

 


Članovi Cimerfraj.hr i Apartmanija.hr imaju mogućnost slanja vouchera svojim gostima putem korisničkog sučelja. Ovoj funkciji mogu pristupiti preko poveznice Potvrda rezervacije.

Apartmanija.hr nudi još jednu opciju sinkronizacije kalendara raspoloživosti s izdanim potvrdama o rezervaciji (voucherima) iz Apartmanija.hr sustava. Radi se o automatskom popunjavanju kalendara rezervacija za termine koji su označeni u voucherima koje šaljete svojim gostima, za realizirane upite preko Apartmanija.hr sustava.

 

Možete odabrati opciju da izdana potvrda o rezervaciji (voucher) iz Apartmanija.hr sustava automatski zatvori termine na vašim kalendarima za odabranu smještajnu jedinicu

Automatizacija sinkronizacije i popunjavanja kalendara raspoloživosti olakšava i ubrzava poslovanje, što je posebno važno u ljetnim mjesecima kod stalne izmjene gostiju i kroničnog nedostatka vremena. Izdavanjem vouchera iz sustava Apartmanija.hr osiguravate svojim gostima dodatnu dozu sigurnosti, a automatska ispuna kalendara je još jedan razlog za korištenje ove opcije u profesionalizaciji svojeg poslovanja.
 

Spremi

Udruživanje turističkih zajednica: Novi sporazumi u Zagrebačkoj županiji, najviše sinergije u kontinentalnoj Hrvatskoj i Istri, u Dalmaciji suradnja samo na otocima

HBOR i MINT: Krediti za privatne iznajmljivače s kamatom od 2 posto

10 informacija koje zanimaju goste, a mi ih možemo pružiti kao dobri domaćini

3T - Tourism, Travel & Tech: Drugo izdanje konferencije o tehnološkim inovacijama u turizmu

Ako se po jutru dan poznaje, na pragu smo sjajne sezone

Dostava svježe hrane: Gdje i kako naručiti proizvode domaćih poljoprivrednika

Skuplje ćemo plaćati komunalne usluge, a rast će i paušali za privatne iznajmljivače od 2022.

Može li privatni iznajmljivač izdati R1 račun?

1 komentara Uključi se u raspravu
Vedran - Zagreb 28.10.2021 07:43
Hvala vam na ovom korisnom a besplatnom servisu!
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Za iznajmljivanje robinzonskog smještaja ipak nećemo morati osnovati tvrtku?

Iskustva s gostima - šaljiva strana iznajmljivanja privatnog smještaja

Popularno: