Mnogi od nas,
iznajmljivača turističkog smještaja, bi imali štošta za ispričati o svojim iskustvima s gostima. Ipak, većina bi se složila kako je najviše pozitivnih priča. Jednako tako, po internetskim forumima se mogu pronaći teme gdje turisti razmjenjuju vlastita iskustva s iznajmljivačima smještaja.
`Ovaj u Pagu je trazio pare unaprijed, a bukvalno nam je iznajmio preuređenu garažu, van grada i to za 60 eura. Zovem gazdu na mobitel oko 20 sati jer nam je nesto trebalo, pokrivač ili tako nešto, a on mi se nije javljao. Nije se javljao jer je znao da odlazimo sutra i boli ga uho´, jedno je od navedenih iskustava. Većina ipak navodi:
`Moja su iskustva s iznajmljivačima u Hrvatskoj uglavnom dobra, smještaj pronađem i dobro pregledam na netu, i stvarno stanje u principu odgovara onome što sam vidjela.´
Iskrenost je najvažnija u turizmu
Iskreno
odgovaranje na upite gostiju je ključno za uspostavljanje kvalitetnog poslovnog odnosa i što bolju promociju naših smještajnih kapaciteta. Ukoliko gost zatekne apartman, sobu ili kuću za odmor onakve kakve ih očekuje, utoliko se neće razočarati u nas te će njegove
ocjene smještaja biti povoljnije. Dobra prodaja smještaja ne isključuje iskrenost i otvoreno iznošenje prednosti i/ili mana našeg smještajnog objekta u odnosu na konkurenciju.
No, često se događa da upadnemo u zamku nerealnih očekivanja i percipiranja vlastite smještajne ponude. Posao privatnog iznajmljivača smještaja nije lagan – rezervacije, prihvat i ispraćanje gostiju,
prijava i odjava gosta, čišćenje i održavanje objekta, plaćanje računa, naplata smještaja,
promocija smještaja, problemi s gostima, praćenje
propisa u turizmu koji se kod nas često mijenjaju, itd. U svemu tome, počinjemo se osjećati pomalo svemogućima, poput superjunaka koji sve stiže i sve može, a pritom počnemo zanemarivati sitnice koje od nas čine najboljeg domaćina.
Naravno, nitko nije svemoguć, i nije tragedija ako nam se dogodi pokoji propust. Većina nas je iskusila neugodnost
dvostruke rezervacije ili situaciju s gostom kojem je jednostavno nemoguće udovoljiti. No, zadovoljstvo gosta je ipak ono osnovno što nas treba motivirati kad se bavimo ovim poslom.
Briga o gostu je naše najbolje poslovno ulaganje.
Osjećaj razočaranja je nešto što svi poznajemo. Psiholozi tvrde da je razočaranje oblik tuge. To je osjećaj kojim priznajemo da nismo dobili ono što smo željeli i očekivali, da smo se prevarili, i u konačnici, da smo ispali budale. Osjećaj razočaranja je onaj poriv koji tjera gosta da napiše lošu recenziju naše smještajne ponude i najveći neprijatelj dobre promocije našeg smještaja.
Kako izbjeći razočaranje gosta?
Prilikom
internetskog oglašavanja apartmana i rezervacija smještaja je najvažnije da su svi navedeni podaci točni i vjerodostojni. Iskreno odgovaranje na upite uključuje i pružanje svih traženih informacija, ali i onih koje gost nije tražio, a mi već iz iskustva znamo da su mu potrebne te da će nas prije ili kasnije pitati za to.
Ne uljepšavajte istinu!
Uvijek istaknite prednosti vašeg smještaja (npr. osiguran parking), ali navedite i mane za koje znate da su prijašnjim gostima smetale (npr. blizina tržnice što znači da je ujutro poprilično bučno). Ako je gost upozoren na eventualne nedostatke, nema razloga da ostane razočaran!
Važno je da ništa ne prepustite slučaju niti dopustite da gost vlada pretpostavkama. Dopustite mu da dobije sve relevantne informacije kako ne bi imao prostora za razočaranja. Na primjer, prilikom odgovaranja na upit gostu, navedite da su osigurani ručnici, ali napomenit kako ručnici nisu dovoljno veliki za plažu, već su za kućnu upotrebu (uobičajeno na domaćem tržištu smještaja).
Preporuka za postizanje zadovoljstva kod gosta glasi: Izostavite neku od prednosti vaše smještajne ponude kako biste njome iznenadili gosta na licu mjesta, poput besplatne večere iznenađenja u obližnjem restoranu ili besplatnih ulaznica za muzej u vašoj destinaciji...
Iako smo većinom uvjereni kako je naša kuća san snova i kako svatko može biti sretan što ima priliku odsjesti upravo kod nas, često zanemarujemo sitnice koje su važne za opušteni odmor o kojem svaki turist sanja. Pratimo što se događa na tržištu smještaja u našoj destinaciji i ulažimo u naše smještajne kapacitete kako bismo ostali konkurentni i izlazili u susret sve zahtjevnijim očekivanjima gostiju.
Ispunjena očekivanja gosta su jamstvo najboljih
ocjena smještaja, a najbolje ocjene su najbolja promocija i siguran put do većih prihoda u turizmu.