Uradi sam
4.8K

Kako napraviti QR kod da bismo goste kvalitetno informirali o detaljima smještajne ponude

QR kod je jednostavan način za brzo prenošenje svih informacija o smještaju ili za povezivanje s gostima na društvenim mrežama. Kako napraviti QR kod koji će odgovarati našim potrebama i gdje ga koristiti?

Ništa ne može zamijeniti osobni kontakt, izravnu komunikaciju gosta i domaćina. Tko može duševnije ispričati priče o svom gostoprimstvu i ponudi, o mjestu u kojem je smještaj i zanimljivostima koje krije, nego onaj tko to živi?  Mali četvrtasti komadić bjeline s čudno posloženim kvadratićima crnila, sigurno to ne može. QR kod nema duše, ali ipak ga sve češće susrećemo posvuda i moramo mu priznati neke kvalitete.

 

Što je QR kod?

QR kod je dvodimenzionalni zapis koji nas u par klikova najčešće vodi do željenog sadržaja na Internetu. Iako je nastao 1994., u širu upotrebu ulazi tek s masovnim korištenjem pametnih telefona čije kamere prepoznaju uzorak piksela QR koda i šalju nam određenu informaciju.
 

Neki pametni telefoni već imaju ugrađenu mogućnost očitavanja QR kodova u svojim kamerama, dok je kod drugih potrebno preuzeti posebnu aplikaciju za skeniranje QR kodova

QR kodovi su sada već svuda oko nas i dobro je imati mogućnost njihovog očitavanja. Primjerice, QR kodovi na Covid potvrdama ili oni na Stay Safe oznakama.

Postoje različite vrste kodova, a najčešće korišteni QR kodovi u turizmu sadrže:
 

  • URL - sadržavaju poveznice na web stranice;

  • Društvene mreže - odvode goste na Instagram profile, Facebook stranice i sl.

  • Ankete za turiste - povezuju goste s obrascima za feedback (povratne informacije) i ankete o zadovoljstvu;

  • vCard - elektroničke vizitke;

  • Običan tekst - statičan kod za kojeg nije potrebna internetska veza, s kojim gost može iskoristiti kupon, promociju, dodatne usluge, itd. 


QR je, inače, kratica engleskog pojma quick response (brz odgovor) i taj naziv odista odgovara kodiranoj poruci koja nas za par klikova/časaka odvede do odgovora na sva naša pitanja o nekom proizvodu i usluzi.

Što se nas domaćina tiče, najbolje je kada kodom gosta dovedemo do vlastite stranice ili web stranice oglašivača sa svim detaljnim informacijama o smještaju ili kada svoje goste, uz pomoć QR koda, pozovemo na svoje profile na društvenim mrežama gdje će, i po odlasku, moći pratiti naše aktivnosti, akcije, promocije i ponude.

 

Zašto koristiti QR kod u privatnom smještaju?

5 je osnovnih razloga zbog kojih bi QR kod mogao biti odabir bilo kojeg iznajmljivača privatnog smještaja kao jedan od oblika komunikacije s gostima:

 

1. Ekonomska isplativost - QR kod štedi novac. To je jedna vrlo jednostavna činjenica. Naime, umjesto da printamo brošure, vizitke i letke, ili slažemo knjige dobrodošlice, na što moramo potrošiti značajno vrijeme i novac, dovoljno je isprintati jedan papir ili naljepnicu s QR kodom koji će sadržavati sve informacije na čije otiskivanje bismo inače potrošili puno više.


2. Ekološka prihvatljivost - Zbog svega navedenog pod točkom 1., korištenje QR koda je i ekološki prihvatljivo. Zbogom potrošnji papira i tinte, dobrodošao minimalizam u obliku QR koda. Ovdje je odista manje više jer ćemo teško ispričati sve priče lecima i brošurama, a koje u jedan QR kvadratić stanu.


3. Mogućnost uređivanja - Jednom kada otisnemo vizitku, teško ćemo promijeniti zastarjele podatke, bez ponovne pripreme i otiskivanja čitave naklade. S QR kodom nemamo te probleme, on je fiksan i uvijek vodi na jednaku stranicu na kojoj možemo mijenjati što god poželimo.


4. Informacije postaju dostupnije - Sve informacije koje želimo napisati gostima, moramo prevesti barem na jedan strani jezik. Ako su sve informacije okupljene na nekoj web stranici, bilo da se radi o našoj vlastitoj web stranici, profilu na društvenim mrežama ili o stranici internetskog oglašivača smještaja, ne moramo brinuti oko prijevoda. Većina pametnih uređaja nudi mogućnost prijevoda sadržaja na web stranica na materinji jezik. Znači, QR kod naše informacije čini dostupnijima korisnicima i premošćuje jezične barijere između domaćina i gosta. 

5. Profesionalnost i praktičnost - Jasno je, uz sve navedeno da je QR kod praktičan i olakšava komunikaciju i poslovanje. Upotreba u turizmu samo raste pa njegovim korištenjem pokazujemo i dozu profesinalnosti koja je nužna u ovom poslu. 

 

QR kod možemo isprintati na papir ili naljepnicu pa ostaviti u apartmanu, možemo ga prikazati na svom oglasu, web stranici i profilu na društvenim mrežama ili ga možemo poslati gostu SMS-om ili e-mailom

 

Kako napraviti QR kod?

Ne postoji ništa lakše od izrade QR koda, s obzirom na to da na Internetu možemo pronaći mnoštvo besplatnih alata za generiranje koda. 

Primjerice, online QR Code Generator omogućava vrlo brzo i jednostavno generiranje QR koda koji može sadržavati običan tekst, URL, kontakt, i druge korisne informacije. 

Većina online alata za kreiranje QR koda nudi i plaćene opcije pa kasnije možemo pratiti koliko je ljudi odista skeniralo naš QR kod i na temelju toga procijeniti koliko je takva vrsta komunikacije s gostima uspješna.
 

QR kodove možemo i dizajnirati, ubacivati svoj logo i prilagođavati svojim potrebama na različite načine - oni mogu biti dinamički i statički, pri čemu se kod dinamičkog naknadno mogu mijenjati informacije do kojih vodi, dok statički ne nudi takve mogućnosti

Veličina QR koda mora biti najmanje 2,5 x 2,5 cm kako bi ga skeneri kamera mogli lako očitavati. Prilikom printanja ili slanja QR koda, ne smijemo zaboraviti uz njega istaknuti tzv. CTA, odnosno poziv na skeniranje. Nešto poput “skeniraj za detalje” ili “skeniraj ovdje za dodatke ponudi”, dovoljno je da privuče pažnju i uputi goste gdje tražiti dodatne informacije i čemu taj QR kod služi. 
 



Potencijal QR kodova u turizmu nije do kraja iskorišten, a pandemija je potaknula masovniju upotrebu QR koda kao jednog od alata beskontaktnih tehnologija u turizmu. Upotreba QR koda u turizmu kontinuirano raste, a njegovom korištenjem pokazujemo profesionalnost i praćenje trendova za dobrobit i zadovoljstvo naših gostiju, a time i uspješnije poslovanje u turizmu. 

Spremi

Prijetnje i ucjene gosta radi postizanja povoljnije cijene smještaja

Nacionalni program oporavka i otpornosti: 50 milijuna kuna privatnim iznajmljivačima za zelenu tranziciju

Dvostruka rezervacija – što sad?

50% niža članarina i turistička pristojba u 2021., rokovi plaćanja pristojbe se odgađaju do kraja kolovoza

Oglašavanje smještaja u pandemiji: U oglasu pokažimo brigu o sigurnosti gostiju

8 koraka za uspješan online booking (svake sezone)

Tapete u kupaonici: Je li pametno postaviti tapete u kupaonicu?

Uskrsna pogača – recept iz kuharica naših baka

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

​Kako kroz TikTok profil ostvariti povećanje broja rezervacija smještaja?

Popularno: