Je li istina da su hoteli Äišći od obiteljskog smjeÅ¡taja? Na Å¡to moramo obratiti pažnju kada povodimo temeljito Äišćenje apartmana, soba ili kuća za odmor?
U žiži turistiÄke sezone, traži se metla viÅ¡e. Turizam je podigao cijene Äišćenja u nebo joÅ¡ prijaÅ¡njih godina. I u ovim pandemijskim ljetima je gotovo nemoguće pronaći osobu za Äišćenje apartmana, soba i kuća za odmor, a oni sretnici koji uspiju, plaćaju taj luksuz po satu i preko 10 zelenih eura.
Koliko je sati uopće potrebno da se temeljito oÄisti jedan prosjeÄan apartman? Prema iskustvima domaćina, u prosjeku, jedan sat vrlo pažljivog Äišćenja se utroÅ¡i otprilike na svakih 10 kvadrata smjeÅ¡taja
Premda se, otkako je covida, apelira na iznajmljivaÄe na Å¡to temeljitije Äišćenje, teÅ¡ko možemo zamisliti da je prije pandemije higijenski postupak nakon svakog gosta izgledao imalo drugaÄije. Besprijekorna Äistoća je obvezna. Većina drugih stvari vezanih uz smjeÅ¡tajnu ponudu je stvar subjektivne ocjene, Äistoća to nipoÅ¡to nije.
Recenzije gostiju na stranicama internetskih oglaÅ¡ivaÄa smjeÅ¡taja najÄešće su podijeljene u nekoliko kategorija. Ocjenjuje se udobnost, položaj, osoblje, lokacija, dodatne pogodnosti i Äistoća. Jedino Äistoća je konkretna vrijednost i ne mjeri se dojmom, već blistavilom naÅ¡ih podova, prozorskih stakala, bjelinom sanitarija, popeglanosti posteljine i mirisom ruÄnika.
Čistoća mora biti uvijek besprijekorna.
Nedavno smo na našim stranicama objavili tekst o razlozima zbog kojih gosti rezerviraju privatni smještaj radije, nego hotelski. Bilo je tu i komentara kako hoteli više drže do higijene. Je li to zbilja istina?
U srpnju proÅ¡le godine, novinari ameriÄke dokumentarne serije “Inside Editionâ€, obavili su “inspekcijski nadzor†nekolicine hotela u New Yorku. Zapravo, radilo se o skrivenoj kameri i svojevrsnim žigovima na posteljini koji se vide samo pod UV lampom. Tako su lako utvrdili da se posteljina izmeÄ‘u dvije ture gostiju u istoj sobi uopće nije mijenjala, a ni dezinfekcija, koja je u pandemiji promotivni adut hotela, nije uopće temeljito provedena, primjerice, daljinski upravljaÄi, na kojima se zadržava najviÅ¡e patogena, nisu bili niti obrisani.
Nema nikakvog jamstva viÅ¡eg higijenskog standarda u hotelima, nego Å¡to li je onaj u privatnim objektima. Mnogi domaćini, Å¡to zbog manjka radne snage na tržiÅ¡tu, Å¡to zbog nepovjerenja u vanjske usluge, svoje smjeÅ¡tajne jedinice Äiste sami. Unajmljeni radnici, sobari/ce i ÄistaÄi/ce, teÅ¡ko da će povesti brigu o zadovoljstvu gostiju onako kako će to uÄiniti vlasnici smjeÅ¡taja.
Jedina objektivna prednost higijene u hotelima je posjedovanje tehnoloÅ¡kih rjeÅ¡enja koji omogućavaju brže i uÄinkovitije Äišćenje. UsisivaÄi za dubinsko pranje i Äišćenje, ÄistaÄi sa suhom parom, piÅ¡tolji za dezinfekciju, i-Mop-ovi, i druga suvremena rjeÅ¡enja Äešće nalazimo u hotelima.
MeÄ‘utim, i domaćini, koji ulažu u svoju smjeÅ¡tajnu ponudu, uložit će i u neki od alata koji će im olakÅ¡ati posao i jamÄiti savrÅ¡enu Äistoću za svakog novog gosta
Robotski usisavaÄi su cijenom sve pristupaÄniji, a Å¡tede nam vrijeme. Dok mi glancamo dodirne povrÅ¡ine, on usisava i pere naÅ¡e podove. Koliko takva pomoć znaÄi, posebno znaju iznajmljivaÄi pet friendly smjeÅ¡taja koji će sigurno morati i viÅ¡e puta usisati i prebrisati podove kako bi svaka i najmanja dlaka Äetveronožnog gosta nestala. S modernim tehnologijama Äišćenje je brže i jednostavnije.
Iako iskusne iznajmljivaÄe na ovo ne treba podsjećati, postoje kritiÄne toÄke u smjeÅ¡taju na koje posebno valja obratiti pažnju prilikom Äišćenja kako bi konaÄan rezultat bila savrÅ¡ena Äistoća i dezinfekcija. Te povrÅ¡ine je najbolje dezinficirati nekim alkoholnim sredstvom, posebno ako sljedeći gosti dolaze isti dan.
Daljinski upravljaÄi (TV, klima-ureÄ‘aj, satelit…)
PrekidaÄi i utiÄnice
Sanitarije
Kvake vrata, prozorskih okvira i ormarića
Rukohvati i uzglavlja
Kante za odlaganje otpada
Pribor za jelo i posuđe
Kada smo u žurbi i kada odmah nakon check-ina u smjeÅ¡taj stižu novi gosti, lako se dogodi da propustimo pregledati temeljito sve, posebno pribor za jelo i posuÄ‘e, pretpostavljamo da su spremljeni Äisti.
Pretpostavke su loÅ¡a misao vodilja u bilo kojem poslovanju. Radije zapamtimo tih 7 kritiÄnih toÄaka u smjeÅ¡taju pa, prilikom Äišćenja, provjerimo svaku od njih, i tako izbjegnimo nezadovoljstvo gostiju i loÅ¡e ocjene smjeÅ¡taja zbog mrljice osuÅ¡enog umaka na rubu zdjelice ili jednog neopranog noža u ladici s priborom.
Staroj poznatoj "Äistoća je pola zdravlja", na naÅ¡im otocima dodaju "a Å¡porkica druga polovica". Premda opreÄne, obje su tvrdnje toÄne. Boravak u sterilnim uvjetima nije dobar za naÅ¡ imunitet. Ipak, nek naÅ¡i gosti svoj imunitet iskuÅ¡avaju i grade na naÅ¡im plažama, a ne pod naÅ¡im krovovima. Ostanimo Äisti i pokažimo da obiteljski smjeÅ¡taj u Hrvatskoj ne konkurira hotelima samo brojnošću i povoljnim cijenama, već i profesionalnom uslugom i visokim higijenskim standardima.
Molimo vas da odvojite par sekundi dragocjenog vremena i odgovorite na pitanje u nastavku...