U sjeni protesta diljem Europe protiv 
masovnog turizma i njegovih fatalnih učinaka na okoliš i društvo, prolaze izvješća 
eVisitor sustava o novim rekordima turističke sezone kod nas.
Od početka godine do kraja kolovoza su zabilježene dvoznamenkaste brojke postotaka rasta što znači 
14 % više dolazaka i 
13 % više noćenja nego lani. Ukupno je ostvareno 85 milijuna noćenja, od čega gotovo 32 milijuna samo u kolovozu.
 
Zanimljivost: Podaci eVisitora potvrđuju kako je sezonalnost i dalje glavna odlika našeg turizma. Međutim, ljetne gužve nisu svojstvene samo nama. 1 od 3 noćenja u destinacijama EU je ostvareno u dva mjeseca glavne sezone, srpnju i kolovozu. Ipak, Eurostatova istraživanja pokazuju kako je sezonalnost najviše izražena upravo kod nas - 62 % svih noćenja u Hrvatskoj je ostvareno u ova dva mjeseca, slijedi nas Bugarska s 46 % pa Grčka s 43 %.
 
Najviše noćenja je ostvareno u domaćinstvima čiji su kreveti bili zauzeti 13 milijuna puta. Najčešće su nas posjećivali Nijemci, Slovenci, Austrijanci, Poljaci i Talijani, a i kontinentalna Hrvatska bilježi rast od 18 % s 1,4 milijuna ostvarenih noćenja.
Najpopularnije domaće destinacije su:
	- Rovinj
- Dubrovnik
- Poreč
- Medulin
- Umag
- Split
- Mali Lošinj
- Crikvenica
- Pula
- Novalja
Brojke rastu, ali nas vesele sve manje. Sve smo svjesniji važnosti 
održivog razvoja turizma kako bismo sačuvali naše prirodne i kulturne ljepote te izbjegli zamke masovnog turizma i njegov pogubni utjecaj na društvo. O turističkoj potrošnji u domaćim destinacijama ne znamo puno. Priča se o važnosti 
podizanja kvalitete smještajne ponude i privlačenja manjeg broja turista, ali onih koji troše više.
 
Turistička potrošnja građana EU
Koga bismo mi to, zapravo, trebali privući i koja europska turistička tržišta bi nam trebala biti najzanimljivija kako bismo ugostili putnike koji se ne ustručavaju potrošiti koju kunu više u destinaciji?
Turistička potrošnja je ukupan trošak turista kojeg ostvaruje prilikom putovanja i boravka u destinaciji. Turistička potrošnja obuhvaća troškove prijevoza, smještaja, hrane i pića u destinaciji te ostale izdatke kojima se pokriva motiv dolaska u destinaciju - izleti, zabava i slične aktivnosti. U ukupnu potrošnju nisu uključeni izdaci za trajne i vrijedne proizvode, primjerice kupovina suvenira i slično.
Posljednje statistike 
Eurostata pokazuju koliko je prosječni građanin pojedine Europske zemlje spreman potrošiti na putovanje. Statistike su objavljene u kolovozu ove godine, a podaci su za 2015. godinu.
 
	
		
		
	
	
		
			| Zemlja | Eura po osobi / 2015. | 
		
			| Švicarska | 746,8 | 
		
			| Luksemburg | 743,91 | 
		
			| Austrija | 609,51 | 
		
			| Malta | 593,93 | 
		
			| Belgija | 564,86 | 
		
			| Irska | 476,68 | 
		
			| Cipar | 448,14 | 
		
			| Njemačka | 427,59 | 
		
			| Francuska | 341,17 | 
		
			| EU | 320,17 | 
		
			| Finska | 311,57 | 
		
			| Danska | 306,69 | 
		
			| Grčka | 287,35 | 
		
			| Slovačka | 266,45 | 
		
			| Švedska | 246,85 | 
		
			| Hrvatska | 238,72 | 
		
			| Španjolska | 221,6 | 
		
			| Slovenija | 212,61 | 
		
			| Estonija | 203,8 | 
		
			| Litva | 201,1 | 
		
			| Poljska | 189,83 | 
		
			| Bugarska | 160,62 | 
		
			| Portugal | 156,27 | 
		
			| Mađarska | 129,8 | 
		
			| Češka | 125,93 | 
		
			| Rumunjska | 116,98 | 
		
			| Latvija | 116,83 | 
		
			| V. Britanija | podaci nisu dostupni | 
	
Prema navedenim podacima, od Europljana su najrastrošniji Luksemburžani, ali njih rijetko susrećemo na ovim prostorima. U 2015. godini ih je u Hrvatsku stiglo tek 6635, što je zanemariv postotak u ukupnoj brojci od 12.683.179 stranih turista.*
Gosti iz Austrije su na drugom mjestu po potrošnji na putovanja, koji s preko milijun dolazaka ostvaruju značajan postotak od 9 % u ukupnoj strukturi noćenja stranaca u RH.
Naši najvjerniji 
gosti Nijemci, koji se vrte oko brojke od 2 milijuna dolazaka s gotovo četvrtinom od svih ukupnih ostvarenih noćenja stranih turista u RH, troše 100-tinjak eura više od prosjeka EU. Zanimljivo je da, iako su Nijemci naši najbrojniji gosti, mi nismo njihova omiljena destinacija. Oni najradije putuju u Španjolsku, Italiju i Austriju. I putuju često. U 2016. godini su putovali čak 243.698.095 puta, dok smo mi, usporedbe radi, pakirali torbe 4.474.175 puta. Brojke se odnose na sva putovanja, domaća i u inozemstvo. Nešto manje od Nijemaca putuju Francuzi pa zajedno ostvaruju visokih 
48 % ukupne turističke potrošnje građana EU.**
Među top 10 naših najvjernijih gostiju su Česi, Poljaci, gosti iz Slovenije, Slovaci i Mađari, koji baš ne vole trošiti na putovanja, ako sudimo prema gornjoj tablici. Primjerice, Mađari su spremni na putovanje potrošiti tek 130 eura po osobi, i to uključujući smještaj i troškove puta. Više od Mađara trošimo čak i mi te, s nešto manje od 240 eura, zaostajemo 80-ak eura za prosječnim putnikom iz Europske unije.
* DSZ: Dolasci i noćenja turista u 2015. i 2016.
** Eurostat: Turističke statistike 2016.
Hrvatska jeftinija od konkurentskih zemalja 
Statističari 
Eurostata su izračunali i kolike su cijene u pojedinim zemljama EU u odnosu na europski prosjek za određene grupe proizvoda. Najjeftinije su Poljska i Bugarska, a među najskuplje zemlje spadaju Švicarska i Island. Cijene u Hrvatskoj se kreću od 70 do 93 posto od prosječnih europskih cijena. Najskuplja je hrana, dok su smještaj i restoranska ponuda najjeftiniji sa 70-ak posto od prosječne europske cijene.
 
U usporedbi sa Španjolskom, konkurentskom turističkom zemljom, imamo znatno jeftinije restorane, sredstva javnog prijevoza te proizvode iz grupe rekreacije i kulture, među koje spadaju i turistički aranžmani. Jeftinija je i smještajna ponuda te iznosi 70-ak posto od prosječnih cijena u EU. 
Turistička satelitska bilanca
Niske cijene, velika potražnja, veća potražnja, još niže cijene, lako bismo mogli upasti u začarani krug, a jedva da znamo kakvi su učinci turizma na domaće gospodarstvo. Prihodi od turizma u 2016., koji su narasli za 8, 5 % u odnosu na godinu ranije, ne pokazuju stvaran učinak uvoznog novca na domaću ekonomiju i takvi izračuni se temelje uglavnom na anketama o potrošnji turista i brojkama noćenja i dolazaka. 
Tek bi sveobuhvatna analiza, tzv. 
turistička satelitska bilanca (TSA) omogućila procjenu efikasnosti turizma u domaćoj ekonomiji, utjecaj na zaposlenost ili BDP, ali i procjenu trendova turističkog razvoja. 
Turistička satelitska bilanca je u Hrvatskoj posljednji put rađena 2011. godine. Najmanju važnost u izračunima TSA ima broj dolazaka i noćenja turista, a najviše se uključuju podaci poput svih izdataka turista, proizvodnja, zaposlenost, bruto investicije, kolektivna potrošnja i slično. Kvalitetna analiza učinaka turizma na domaću ekonomiju, bez euforije oko rekordnih brojki dolazaka i noćenja, je nužna kako bi se procijenio učinak dosadašnje turističke politike i budućnost razvoja turizma u RH.