Što treba sadržavati dobra web stranica za apartmane i druge smještajne objekte? Koje greške moramo izbjeći ako želimo graditi vjerodostojnost svoje smještajne ponude vlastitim webom i ostvariti direktne rezervacije?
Kažu da je sve već izmišljeno i da nema smisla pokušavati napraviti nešto drugačije. Kažu da samo treba slijediti uspješne i kopirati njihove akcije. Kažu i da se preko vlastite web stranice teško ostvaruju rezervacije.
Međutim, web stranica za apartmane, sobe ili kuće za odmor može biti izvrsna stvar jer mnogi gosti nakon pretraživanja stranica internetskih oglašivača smještaja, pretražuju intrenet dalje, u potrazi za direktnim kontaktima. Jasno je svima da izravan kontakt štedi novac jer direktne rezervacije idu bez provizija. Osim toga, web objekta i direktan kontakt daju vjerodostojnost domaćinu i ponudi smještaja - svjedočili smo brojnim pokušajima internetskih prijevara preko globalnih posrednika pri punjenju kapaciteta.
Možda je zbilja sve već izmišljeno, ali zašto ne bismo potražili inspiraciju za vlastitu web stranicu među onima najuspješnijima. Možda baš pregledavanjem uspješnih turističkih web stranica, uspijemo biti drugačiji od bilo koga. Kako web stranicom ispričati našu priču i koje to ključne elemente ima neka web stranica koja je privlačna?
Riskirajući da postanemo dosadni i banalni, ipak ćemo napisati - da, fotografije smještaja su najvažnije. Turizam je u pitanju, halo... Nema privlačnijeg elementa od vrhunske fotografije koja vjerno prenosi atmosferu smještaja ili destinacije. Fotografije s današnjih pametnih uređaja koji su opremljeni kvalitetnim lećama i kamerama, bez problema mogu opremiti dobar website. Ali, samo pod uvjetom da vlasnik ili korisnik mobitela “ima oko” i da zna uhvatiti kadar, u trenutku savršenog osvjetljenja. U suprotnom, angažirajte profesionalca. Nemojte “posuđivati” fotografije s interneta, sjetite se hrvatske kune i eura i pazite na autorska prava fotografa.
A kako izgleda turistička stranica s hrpom moćnih fotografija…?
Opis smještaja je važan. Prva stvar koju će turist primijetiti nakon moćne fotografije je tekst uz nju. Bilo da se radi o sloganu koji upada u oči na naslovnoj stranici, kao što je to slučaj kod prethodnog i idućeg primjera ili je u pitanju dobar copy (copywriting - kreativno pisanje promotivnig tekstova) stranice sa SEO tekstovima koji prenose impresije i mame na čitanje svojim zanimnljivim sadržajem, tekstu treba posvetiti pažnje.
CTA je kratica pojma na engleskom jeziku koji se često koristi u domeni internetske prodaje - Call To Action. Džaba moćne fotografije i opojne slike koje nam prenose riječi na stranici ako nismo jasno istaknuli gdje i kako rezervirati smještaj.
Da bismo što jasnije pokazali gostima kako nas kontaktirati i rezervirati smještaj, zamislimo da naš gost ne poznaje nijedan jezik osim materinjeg. Kako na stranici istaknuti tražilicu slobodnih datuma i opciju za kontaktiranje pa da gostu u potrazi za smještajem bude odmah jasno gdje je što na sajtu bez da poznaje jezik?
Jednostavno poput bjeline prvog snijega. Zakomplicirati web stranicu s puno različitih elemenata i nepotrebnih izbornika, samo će zakoplicirati CTA (vidi pod točkom 3.), zakomplicirati snalaženje na našem web mjestu gostu i zakomplicirati naš put do direktnih rezervacija. Osim jednostavne i privlačne naslovne stranice, dovoljno je ponuditi izbornik s par kategorija - galerija fotografija, ocjene i iskustva prošlih gostiju, kalendar raspoloživosti, kontakt i - koju zanimljivost o destinaciji.
Bojama također možemo ispričati priču. Čak i ako su odabrane boje neutralne i ni počemu ne upadaju u oko. Ako u svom smještaju imamo detalje u određenoj boji ili bojama obilježavamo različite smještajne jedinice, zašto ne bismo isti kolorit prenijeli i na naše web mjesto? Ponekad je moguće uskladiti boje odabrane za grafičke elemente na webu s bojama koje dominiraju na fotografijama smještaja, kao na primjeru niže. Ta skladnost i suradnja boja umiruje i opušta poput odmora pod našim krovovima…
Čak i ako iznajmljujemo smještaj za parove, sav u srcima i cvijeću, odaberimo tipografiju (font, vrstu slova) koja je čitka, radije nego slova koja oponašaju starinski rukopis, puna vitica i zavijutaka. Ili, ako nam je teško odustati od takve tipografije, neka ostane u logotipu ili kod slogana, kao na primjeru niže, a ostatak teksta na stranici neka bude u nekom jednostavnom čitljivom fontu bez serifa (serif = dekorativni element, krivulja na krajevima slova).
Dakle, sukladno svemu nabrojenom gore, želite li baciti novac i potjerati goste prije nego što rezerviraju smještaj uopće, web stranica za apartman će imati:
1. loše fotografije bez opisa;
2. manjak informacija o nama kao domaćinima, lokaciji smještaja i destinaciji;
3. malene ili prevelike fotografije koje nisu optimizirane za web pa se jako sporo učitavaju;
4. neorganiziran i pretrpan sadržaj;
5. kaotičan izbor boja bez kontrasta;
6. nejasan ili nikakav CTA;
7. neuspjelu komunikaciju s potencijalnim gostima i nedostatak vjerodostojnosti.
Imate li već vlastitu web stranicu, nemojte ju zapustiti. To je naša internetska kuća i virtualni smještajni objekt. Neodržavanje se vidi, kao i loša higijena smještaja. Budimo prisutni i iskoristimo vlastitu web stranicu za pričanje priče o svom gostoprimstvu i direktnu promociju smještajne ponude.