Epidemiološka situacija ne potiče na akciju, ali sad jest vrijeme za akciju, za promotivne i first minute ponude koje bi nam mogle pomoći da mirnije uplovimo u poslovnu 2021. godinu

Kraj godine je najčešće rezerviran za procjenu ostvarenih ciljeva u tekućem razdoblju i planiranje poslovanja u idućoj godini. Iako trenutna epidemiološka situacija ne ohrabruje, revizija postignutog i planiranje budućih poslovnih poteza sada su potrebniji, nego ikada prije.
 

Sve ankete diljem svijeta pokazuju da su putovanja u prvih pet stvari koje ljudima nedostaju iz života prije pandemije. Zapravo, više od te slobode putovanja im nedostaju bliske osobe do kojih nisu trenutno u mogućnosti otputovati

I prošla turistička sezona nam je pokazala da su se, čim su se granice otvorile, turisti spakirali, ukočili u osobne automobile i vlakove, i spustili se na naše obale. I zato, nemamo se što misliti, pokrenimo akciju i promociju našeg smještaja za iduću godinu.
 

Situacija u kojoj više vremena provodimo u kućama i pred kompjutorskim ekranima je idealna za jače promotivne akcije – mnogi upravo guglaju destinacije, maštaju o prvom putovanju nakon pandemije i planiraju detalje, poput prijevoza, smještaja i atrakcija koje će posjetiti

Ima iznajmljivača čiji su kapaciteti u 2021. godini već rezervirani. Uglavnom su u pitanju rezervacije stalnih gostiju ili onih koji su otkazali putovanje u prošloj sezoni, a dogovorili prebacivanje akontacije za iduću. Ako nismo među sretnim iznajmljivačima koji već bilježe rezervacije za 2021., vrijeme je da nešto poduzmemo.

  

Sigurnost i higijena – temelj promocije u pandemiji

Na svim svojim promotivnim kanalima bismo trebali naglasiti sigurnost i higijenu u svojim smještajnim jedinicama. To ne znači nužno da trebamo isticati kako smo povisili higijenske standarde zbog epidemije ili pričati o epidemiološkom stanju nacije.

Spominjanje pandemije, epidemije, infekcije COVID-19, bi bilo najbolje izbjeći jer takav sadržaj promocije trenutno izaziva negativne emocije. Umjesto toga, možemo naglasiti poseban ulaz u smještajnu jedincu, ako ga nudimo, odvojenu terasu ili vrt, izoliranu poziciju smještajnog objekta, i slično – ukratko, pronaći svojstva vlastite smještajne ponude koja ju čini pogodnom za izolirani boravak i jamči dodatnu sigurnost gostiju.

Visoka higijena je nešto što je oduvijek imperativ kod iznajmljivanja smještaja – naglasimo higijenske standarde kojih se pridržavamo poput dezinfekcije prostora, osiguranih dezinfekcijskih sredstava, urednog servisiranja klima-uređaja, i slično.

 

Fleksibilnost kod povrata akontacije

Trendovi u turizmu u 2021. godini pokazuju dva važna momenta koja moramo uzeti u obzir prilikom planiranje promocije smještaja. Prvi je fleksibilnost, a drugi je važnost cijene ponude.

Fleksibilnost je apsolutno nužna u ovim neizvjesnim vremenima. Pri tom se misli na fleksibilniju politiku otkazivanja rezervacije. Većina internetskih oglašivača smještaja savjetuje svojim domaćinima da dopuste otkazivanje uz 100%-tni povrat akontacije u slučaju otkazivanja 14 ili čak 7 dana prije dolaska. 
 

Kako god svoju politiku otkazivanja prilagodili trenutnoj situaciji i trendu, važno je da pravila jasno prenesete svojim budućim gostima, prije same rezervacije termina i uplate akontacije

Politiku otkazivanja možemo prilagoditi situaciji na nekoliko načina:

  • primijeniti gore navedene kraće rokove za povrat akontacije,
  • ponuditi drugi termin za uplaćenu akontaciju ili
  • naplaćivati akontaciju u nižem postotku od ukupne cijene, npr. ako smo inače uzimali 30%, sada ćemo naplatiti 10% ili 5%, ili odrediti simboličnu akontaciju koja se ne vraća u slučaju otkazivanja.


Kakvu god politiku otkazivanja usvojili, najbolje je istaknuti na našim promotivnim kanalima sve uvjete – fleksibilnost može privući goste i pomoći nam u ranijem bukiranju kapaciteta. 

 

Popusti, posebne ponude, programi lojalnosti…

Drugi moment je cijena smještaja. Cijena smještaja je oduvijek bila važna, u ovim nesigurnim vremenima, turisti su sve manje spremni platiti visoke cijene noćenja i traže popuste za rano bukiranje, pri čemu je i rizik od gubitka više novca manji u slučaju iznenadne spriječenosti odlaska na put.
 

Iako načelno nismo za snižavanje cijena noćenja, first minute ponude, božićne akcije i programi lojalnosti su uobičajena praksa i dobar način za isticanje ponude smještaja

Popuste vole svi, popusti privlače pažnju kupaca, ljudi koji doma za svojim računalima planiraju i sanjaju putovanja. Neka popust bude opipljiv, a uz popust, istaknut ćemo i dodatne pogodnosti koje nudimo uključene u cijenu smještaja. 
 

U ovoj situaciji se najviše cijene dodatne pogodnosti poput osobnog prijevoza od putničke stanice (željeznice, aerodroma) do smještaja kako bi se izbjegao javni prijevoz, korištenje bicikala i drugih aktivnosti na otvorenom, popusti na privatne vođene ture i slične pogodnosti koje doprinose mogućnostima izolacije, ali i uživanja u atraktivnostima destinacije

Za primjer možemo promotriti promotivne ponude turističkih agencija ili zračnih prijevoznika. Zračne kompanije nude različite promotivne kodove, npr. 100 £ popusta za aranžmane koji vrijede više od 1000 £, 10% popusta za rezervacije u zimskom periodu, 100 £ popusta za rezervacije u vrijeme uskršnjih blagdana, rezervacije putovanja uz fiksnu akontaciju od samo 60 £ i druge specijalizirane promocije, a sve to uz zajamčen povrat novca u slučaju nerealizacije putovanja. 

Domaće turističke agencije nude 10 do 25% popusta za first minute rezervacije smještaja do kraja siječnja ili veljače. Kod nekih ponuda, first minute vrijedi čak do početka travnja. 
 

First minute ponude mogu biti koncipirane tako da najveći popust nudimo za rezervaciju do kraja prosinca, nešto niži, recimo, do kraja siječnja, još niži do kraja veljače, itd.

Izraz “program lojalnosti” se najčešće koristi u hotelskom smještaju za posebnu ponudu gostima koji se vraćaju. Kod iznajmljivanja u domaćinstvu je on uobičajena praksa pa najveći popust osiguravamo gostima koji nam se vraćaju, a za njih čuvamo i posebne dodatke ponudi. 

 

Kreativnost u promociji smještaja

Kod promišljanja nove promotivne akcije, najbolje bi bilo staviti na papir sve gore navedene sugestije. Potom ćemo zaokružiti to u priču. Idealno bi bilo imati svježe kvalitetne fotografije smještaja ili video prezentaciju. 
 

Svakako bismo trebali pregledati svoje oglase na kanalima promocije koje koristimo i presložiti ih 

Naša ponuda ne mora samo uključivati popuste i opise, može biti i maštovitija, posebno kod oglašavanja na društvenim mrežama i vlastitim web stranicama.

Primjerice, možemo nuditi posebne dodatke ponudi ili popust za neobične obljetnice, npr. Svjetski dan voda 22. ožujka uz obilazak bunara ili izvora s pitkom vodom u okolici, Svjetski dan plesa 29. travnja uz jedan plesni sat na poklon gostima ili osmisliti prigodnu ponudu za obilježavanje lokalnih obljetnica, npr. dan grada i slično.
 

Kako do rezervacija kampanja Looks like you need Island

Naš vrisak putuje islandskim prostranstvima

Možda vas inspirira primjer ove izuzetno maštovite islandske turističke kampanje «Looks like you need Iceland». Na web stranici Visit Island možemo snimiti svoj vrisak i poslati ga na Island. «Prošli ste puno toga ovu godinu i izgleda da trebate savršeno mjesto na kojem ćete otpustiti svoje frustracije. Neko golemo i netaknuto mjesto. Izgleda da vam treba Island. Snimite svoj vrisak i pustit ćemo ga u prekrasnom, širom otvorenom prostranstvu Islanda. Osjećat ćete se bolje, obećavamo», stoji u pozivu kampanje. 



Što god smislili i kakvu god ponudu složili, ne smijemo zaboraviti brzo odgovarati na sve upite. Vjerujemo u neizbježnost putovanja i posebnost hrvatskih domaćina koji su na svojim leđima iznijeli i prošlu turističku sezonu koja je jednako bila obilježena nedoumicama i neizvjesnosti, kao i godina u koju ćemo uskoro ući. Mi to možemo.

Spremi
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Domaćin na hrvatski način: 5 koraka za održivi razvoj ponude smještaja i čuvanje života na našem planetu

Turizam poslije pandemije - sve poželjnija dulja putovanja u manja turistička odredišta

Popularno: