Kao što turističke zajednice pripremaju vodiče kroz destinaciju, i vi možete za svoje goste pripremiti vodič kroz najznačajnije lokacije u blizini apartmana, sobe ili kuće za odmor. Zaželite gostu dobrodošlicu uz praktičan poklon koji vas ne košta ništa - darujte mu informacije!

Koliko je vaš apartman udaljen od najbliže trgovine? Koliko do plaže? A gdje je najbliži restoran? Pitanja su to koja čujete gotovo svaki put kada komunicirate s potencijalnim gostom. Svi mi kad putujemo volimo istražiti okolicu, kvart ili destinaciju gdje se nalazi naš smještaj, i to ne samo iz praktičnih razloga. Znatiželja škodi mačkama, ali bez nje ne bi bilo turizma ni putovanja. Usto, najbliža plaža, trgovina, autobusna ili brodska stanica, restoran, važne su odrednice koje mogu odlučiti o najmu apartmana. Svaki ljubazan domaćin ostaje na raspolaganju gostu tijekom čitavog njegova boravka za pružanje takvih i sličnih informacija. Zašto ne biste onda olakšali sami sebi posao i osnovne informacije pripremili za svoga gosta u apartmanu?


Vodič kroz destinaciju

Kao što turističke zajednice pripremaju vodiče kroz destinaciju, i vi možete za svoje goste pripremiti vodič kroz najznačajnije interesne lokacije u mjestu gdje iznajmljujete apartman, sobu ili kuću za odmor. Vodič možete ispisati rukom ili isprintati na papiru, vaš trud i briga za gosta neće ostati nezamijećeni.


Što je ono što gosta najviše zanima u vašem mjestu?

To je pitanje na koje nije lako odgovoriti. Prema različitim istraživanjima, različite destinacije privlače turiste zbog različitih vrijednosti. Jednako tako, interesi gosta ovise i o njegovoj dobi, obrazovanju, u čijem društvu putuje i sl. Primjerice, turist koji je za svoju destinaciju odabrao Havaje, kao i onaj koji putuje s partnerom, prije svega se nada romantičnoj plaži i veselim barovima uz nju. S druge strane, onaj koji odabrao neki od europskih gradova ili putuje s kolegama, kulturni je turist koji želi razgledati povijesnu baštinu destinacije, okusiti tradicionalnu kuhinju u dobrim restoranima ili ići u kupovinu.


Što turist traži u Hrvatskoj?

Ako sudimo po vodećim svjetskim internet portalima koji rangiraju top destinacije u našoj zemlji, gdje su vodeći na popisu Dubrovnik i Plitvička jezera, onda možemo zaključiti da prosječan turist u Hrvatskoj želi razgledati našu kulturnu i spomeničku baštinu te prirodne ljepote od kojih zastaje dah. Usto, prema svim istraživanjima, osnovni motiv turističkih putovanja je opuštanje. Stoga, ne bismo trebali previše razbijati glavu, već ponuditi ono najbolje što imamo u mjestu uz praktične i neophodne informacije.


Praktično i neophodno


Iako je većina praktičnih i neophodnih informacija već navedena na internetskim portalima koji promoviraju vaš objekt, ne škodi ponoviti takve informacije i ostaviti ih gostu na dohvat ruke:
  • Trgovina – lokacija najbliže trgovine mješovitom robom,

  • Doktor – udaljenost do najbliže ambulante. Ova informacija je zbog osjećaja sigurnosti gosta, naravno da se nadamo da liječnik nikome neće trebati,

  • Ljekarna – lokacija najbliže ljekarne,

  • Banka – lokacija najbliže banke ili mjenjačnice uz informaciju o tome gdje je povoljniji tečaj,

  • Putničke postaje – udaljenosti od autobusnih, željezničkih ili brodskih postaja,

  • Benzinska crpka – važna informacija za goste koji putuju vlastitim automobilom.


Zanimljivosti


Informacije o zanimljivostima u vašoj destinaciji vrijedan su poklon gostu. Pokušajte mu pri tom otkriti ponešto što ne može pronaći sam na internetu ili u vodičima turističke zajednice.
  • Plaža – ljetovanje bez plaže je nezamislivo, a udaljenost do najbliže plaže važna svim gostima u Hrvatskoj u sezoni. Dobro bi bilo navesti i vrste plaža (pjeskovita, stjenovita, gradska, intimna...) kako bi svaki gost mogao lako pronaći upravo onakvu o kakvoj je maštao.

  • Kulturne znamenitosti – bilo da se radi o utvrdi iz srednjeg vijeka ili crkvi staroj nekoliko stoljeća, gotovo svako naše malo mjesto može se pohvaliti barem jednim lokalitetom o kojem se ima što za ispričati. Ispričajte priču u kratkim crtama i uputite vaše goste u povijesne znamenitosti vašeg mjesta. Zanima ih to.

  • Prirodna znamenitost – imate li u samom mjestu nekakav prirodni fenomen ili samo lijepu šetnjicu, napomenite gostu. Udaljenosti do najbližih nacionalnih parkova ili parkova prirode, također su vrijedna informacija.

  • Dobar restoran – otkrijte gostu restoran koji poslužuje tradicionalna jela ili onaj gdje je hrana dobra i gdje biste i sami otišli objedovati. Možete preporučiti restoran u vlasništvu svoga prijatelja ili rodbine, važno je da preporuka bude valjana.

  • Događanja – bilo kakav javni događaj u vašem mjestu dobra je preporuka gostu koji traži sadržajan odmor. Koncerti, fešte, izložbe, degustacije, dodatna su pogodnost koja i vaš apartman, kao i destinaciju, čini zanimljivijima.

  • Disco klub – mlađim gostima svakako preporučite disko klub ili noćni bar.


Kreativne informacije

 
  • Lozinka za wi-fi - osim što je korisna gostu, i vama olakšava posao. Izbjeći ćete učestale upite oko toga, a na ovaj način lozinku nećete moći izgubiti ili zaboraviti što nam se svima zna dogoditi.

  • Gdje za kišnog dana – poruku možete sastaviti i tako da preporučite gostu što bi sve mogao raditi kada pada kiša, a da ne mora ostati zatvoren između vaša četiri zida.

  • Broj lokalnog ribara - ili bilo kojeg drugog lokalnog proizvođača, uzgajivača, lovca ili dobavljača kod kojeg se može doći do domaćih namirnica ili proizvoda. Osim što ćete s ovom informacijom oduševiti svoga gosta, pomažete i razvoju lokalnog gospodarstva.

  • Mali rječnik hrvatskog jezika - gotovo svatko želi naučiti poneku riječ jezika zemlje koju je odlučio posjetiti. Napišite par riječi, uz prijevode naravno. Nešto iz svakodnevnog jezika poput pozdrava ili `molim´, `hvala´, bit će zanimljivo, korisno i simpatično.


Pokušajte pogoditi želje i potrebe svoga gosta. Onima koji dolaze s kućnim ljubimcima; preporučite trgovinu s hranom za pse ili mačke; onima koji dolaze s djecom, otkrijte lokaciju dječjeg igrališta.
 

Nastojte da poruke budu napisane na jeziku gosta. Ako niste u mogućnosti, neka budu na engleskom jeziku.


Informacije možete pokloniti i u obliku neformalnih poruka koje će vašeg gosta iznenaditi i osvojiti šarmom i ljubaznošću.

Post – it

Običan post-it papirić može biti vrijedan znak pažnje. Ostavite svome gostu poruku na frižideru: `Gladni ste?! Zašto ne isprobate vrhunsku svježu ribu u konobi Kod Mate, 200 metara od apartmana?´, ili na noćnom ormariću: `Već idete na spavanje?! A u baru na plaži konobar upravo spravlja koktel za Vas!´. Ako mislite da je veličina važna, na zid možete okačiti i čitavu rolu papira za pisanje maštovitih i korisnih poruka. Potaknite gosta da i ona vama ostavi poruku!

Informacija znak pažnje


Oglasna ploča

Ploča od stiropora ili pluta može poslužiti kao oglasna ploča gdje možete vašem gostu ostaviti poruke poput pisma dobrodošlice ili preporuke. Vaš gost će biti počašćen vašom pažnjom. Pustite mašti na volju pa tako možete na običan drveni okvir razapeti mrežu na koju možete objesiti vaše poruke.

Informacija znak pažnje


Boja koja imitira školsku ploču

Većina trgovina u Hrvatskoj danas nudi boju koja imitira školsku ploču. Boja se može primijeniti gotovo na svim površinama i nudi se u različitim bojama. Možete prefarbati čitav jedan zid, samo jedan njegov dio, podlogu koju ćete objesiti na zid ili dio namještaja, poput površine stola ili stranice kuhinjskog elementa. Na tako pripremljene površine možete pisati običnom kredom. Pišite, brišite...

Informacija znak pažnje

Informacija kao znak pažnje vas ne košta ništa, a gostu je od neprocjenjive vrijednosti. Vi ste najbolji domaćin na svijetu i vaši gosti znaju zašto vam se vraćaju!
Spremi

Sigurnosni depozit za apartmane – kada i koliki polog za slučaj štete tražiti?

Pomoćni ležaj u apartmanu - koji su uvjeti namještanja i može li se dodatno naplatiti sklopivi ležaj

Pozeleni! Ne od muke, već kao dio European Tourism Going Green 2030 projekta

Ulaganje u namještaj i opremu apartmana može opravdati 5 do 10% više cijene noćenja

3 milijuna eura pomoći privatnim iznajmljivačima Crne Gore

iCal - kako ga koristiti za sinkronizaciju kalendara na različitim platformama za rezerviranje smještaja

GTP Stolice & Oprema za ugostiteljstvo: Dobar dizajn interijera privlači goste i podiže cijene noćenja

Umjetno božićno drvce: Koje su prednosti i nedostaci umjetnog božićnog drvca?

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Oglašavanje apartmana - kako zaploviti prostranstvima interneta?

Kako privući goste izvan sezone?

Popularno: