Ideje i trendovi
7 17.3K

Briga o gostu vaše je najbolje poslovno ulaganje!

Briga o gostu ili gostoprimstvo počinje onoga trenutka kada gost rezervira vaš apartman. Cilj gostoprimstva je da se gost osjeća dobrodošao i da vam pokloni svoje povjerenje. Za iznajmljivača gostoprimstvo znači dostupnost i pristupačnost a postoji i par jednostavnih trikova kojima ćete šarmirati i opustiti svoga gosta

Gostoprimstvo je obrazac ponašanja koji nije jednak u svim kulturama na svijetu, ali je njegova svrha jedinstvena. Cilj gostoprimstva je da se gost osjeća dobrodošao! Ključni trenutak gostoprimstva jest onaj u kojem se vaš gost prepušta vama na brigu. Trenutak u kojem vam poklanja svoje povjerenje. Trenutak u kojem se opušta jer je siguran dok boravi pod vašim krovom. Većina turista, čak 62% prema istraživanjima HTZ-a, na putovanju u Hrvatskoj traži odmor i opuštanje. A vi znate kako možete pomoći svome gostu da se opusti i odmori pod okriljem vašeg gostoprimstva!

Gostoprimstvo seže još iz vremena starih indoeuropskih naroda, prakticirali su ga Slaveni, da bi se taj običaj očuvao do dana današnjeg.
 

U narodu je bila uvriježena izreka da se gostoprimstvo ne smije nikome uskratiti, putniku namjerniku, kao ni prosjaku. Kao kod većine stvari u životu i kod gostoprimstva je važan prvi dojam kojeg gost stječe pri dolasku na odabranu destinaciju. Morate biti svjesni da je gostu teže nego vama koji ga dočekujete, jer je on taj koji se nalazi na nepoznatom terenu.

Gostoprimstvo je svaki onaj, pa i najmanji, vaš napor da svoga gosta upoznate i zbližite s tim terenom, bilo da se radi o vašem apartmanu ili o mjestu u kojem se nalazite, a koje poznajete poput svog dlana.

Naravno, i vi želite da se vaš gost osjeća dobro na odmoru pod vašim krovom i zato vam neće biti teško primijeniti ovih pet trikova za relaksirajući uvod u najbolji odmor ikada koje će vam svakog gosta vratiti i dogodine (ili prije ;-):
 
  1. Budite spremi za dolazak gosta. Očišćen apartman, namješten krevet i prozračene prostorije dobar su temelj uspješnog gostoprimstva. Kako je osjetilo njuha u izravnoj vezi s emocijama, namirišite prostore u koje smještate svog gosta. Par kapi eteričnog ulja bit će dovoljne da izazovete čaroban olfaktorni doživljaj za izniman osjećaj zadovoljstva vašeg gosta. I smiješak, molim!
     
  2. Izuvanje obuće i pranje nogu gostu. Šala, naravno! No to je odista bio običaj kod nekih starih slavenskih plemena. Nisu to radili samo iz ljubaznosti već se vjerovalo da se tako način čovjeku oduzima snaga, a gostu su se radovali i pribojavali ga se pomalo, kao što se svi pomalo pribojavamo nepoznatog. U turizmu bi se taj običaj mogao prevesti u par jednostavnih sitnica koje će vašeg gosta dočekati u apartmanu kojeg je rezervirao za svoj odmor. Topla voda, čisti ručnici, i higijenske potrepštine koje su neophodne za svakodnevnu njegu bit će dovoljni. Još ako za svoga gosta naručite sapune ručne izrade od autohtonog bilja od lokalnog proizvođača, uvest ćete ga u mirisnu rapsodiju našeg jedinstvenog podneblja, poduprijeti domaće malo poduzetništvo, a vlastito gostoprimstvo podignuti na višu razinu.
     
  3. Tragovi puta na licu gosta nisu dvosmisleni. Čovjek je potegao preko brda i dolina da bi spustio svoje prašnjave kofere na vaš prag. Kako ljubav ide preko želuca, a vi želite da se gost zaljubi u vaš apartman i u vaše mjesto, dočekajte ga s hranom. To može biti tek zalogajčić, ali neka bude ponuđen od srca. Domaća kuhinja nudi niz rješenja poput kroštula, uštipaka, maslina, smokava, zalogajčića s paštetama od povrća, ribe ili mesa do narezaka pršuta, sira i slično. Piće dobrodošlice, bilo da je servirano pod vašom sjenovitom odrinom ili pripremljeno samo za gosta u njegovom apartmanu, zagrijat će i najhladnijeg od njih te izbrisati putni umor i otisnuti ga u svijet čarobne bezbrižnosti kakvog priželjkuje.
     
  4. Pripremite lepezu letaka ili brošura o destinaciji gdje se nalazi vaša smještajna jedinica. Većina putnika u današnje vrijeme planira svaki dan svog odmora i vrlo je vjerojatno da je vaš gost već upoznat sa sadržajima koje može iskusiti i mjestima koje može posjetiti u blizini. Ipak, ostavite letke na stolu u apartmanu prilikom dočekivanja svakog gosta i vaša gesta bit će zasigurno prepoznata kao znak pažnje i cijenjena kao ljubaznost kojoj je teško odoljeti. Usto, budite informirani, ponuda vaše destinacije je i vaša ponuda, bilo da se radi o preporuci dobrog restorana, prijedlogu za posjet muzeju ili pokazivanju puta za najčarobniju plažu na Jadranu.
     
  5. Budite dostupni! Vaš gost je vaša briga stoga budite na raspolaganju tijekom cijelog njegovog boravka. Pri prvom susretu objasnite gostu kako može doći do vas ako vas treba. Samo 5% turista putuju sami, oko 50% putuje s partnerom, dok ostali putuju u društvu obitelji ili prijatelja i zato se ne morate pribojavati da će gost tražiti vaše društvo. U nepoznatom okruženju svima nama treba pokoji savjet od poznatog lica, a svome gostu to lice od povjerenja budite vi!



Gostoprimstvo počinje i završava sa smiješkom. Znajte da smiješak govori sve jezike svijeta i da je osmijeh na usnama jedina krivulja koja sve ispravlja!
Spremi

Kako ljubazno odbiti gosta s instant rezervacijom smještaja?

Koji su gosti - najgori gosti?

Istra Bike&Bed – Natječaj za poticanje raznolikosti ponude privatnog smještaja

"Postaje li Hrvatska preskupa strancima za odmor?"

​Fotografije apartmana: 7 super ideja kako urediti apartman za snimanje

Privatnost kao turistički proizvod i prilika za uzlet manje poznatih destinacija

Plavi turizam - što je i gdje smo mi u svemu tome

Anketa o putovanjima u pandemiji: Turiste brinu ograničenja, obveza cijepljenja i inflacija, a priželjkuju više rekreativnih sadržaja u destinacijama

7 komentara Uključi se u raspravu
Hrvoje (Jure) - zagreb 17.07.2015 15:41
Inspirirajuće :) Sviđa mi se !
Marko - Kaštel stari 23.09.2015 19:45
Hvala, to je to !
Krizan - Sv.Filip i Jakov 04.12.2015 09:45
Čestitam na članku. Bravo. Izvanredno, ne samo po sadržaju koji pogađa cilj već i po nastojanjima apartmanije.hr da savjetuje svoje oglašivače što u krajnjoj liniji rezultira zadovoljstvom gosta, reputacijom destinacije i iznajmljivača, boljom i stabilnijom popunom.
Mario - Stari Grad 05.03.2016 21:56
Sviđa mi se članak i nastojat ću ga još koji put pročitati do sezone. U svakom slučaju, svi mi iznajmljivači bi trebali sebi dati za zadatak da svaku iduću sezonu imamo bolju ponudu, sitnica po sitnica, ali nešto novo što obogaćuje ponudu.
Anita - Karlovac 10.03.2017 10:14
Bravo. Svaki savjet zlata vrijedi.
Ante - Maslinica 28.04.2017 18:18
Odlično uz osmijeh.
Marija - Nidderau 22.01.2023 15:47
Hvala lijepa, za nas početnike je svaka informacija zlata vrijedna.
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Kvaliteta smještaja – ključna vrijednost za turistički razvoj destinacije

Oglašavanje apartmana - kako zaploviti prostranstvima interneta?

Popularno: