Propisi i Zakoni
27.9K

Osiguranje gostiju u turizmu

Ne, ne radi se o novom nametu - osiguranje gostiju od posljedica nesretnog slučaja nije obvezno za privatne iznajmljivače. Ipak, preporučuje kao fiksni trošak mudrog poslovnog plana. Kako odabrati policu i kolike su cijene osiguranja u turizmu?

Ne, osiguranje gostiju od posljedica nesretnog slučaja nije nova obveza iznajmljivača smještaja! Barem ne fizičkih osoba, pružatelja usluga smještaja u domaćinstvima. S druge strane, osiguranje gostiju je obveza iznajmljivača smještaja, pravnih osoba. Prema važećem Zakonu o ugostiteljskoj djelatnosti (NN 85/15), članak 5., ugostitelj je onaj koji pruža usluge `pripremanja i usluživanja jela, pića i napitaka i pružanje usluga smještaja´. Ugostiteljsku djelatnost mogu obavljati trgovačka društva, zadruge, trgovci pojedinci i obrtnici. Fizičke osobe pružatelji smještaja u domaćinstvu definirani su kao iznajmljivači prema članku 30, stavak 1., istog Zakona.

Obveze ugostitelja su propisane člankom 10. gdje se pod stavkom 9. navodi kako je `ugostitelj dužan u ugostiteljskom objektu za smještaj osigurati goste od posljedica nesretnog slučaja´. Ista obveza nije navedena za iznajmljivače iz čega slijedi kako ta obveza za fizičke osobe ne postoji!
 

Osiguranje gostiju u privatnom smještaju nije obvezno!

Međutim, iako je plaćanje osiguranja opcionalno za privatne iznajmljivače smještaja, suvremeni poslovni modeli preporučuju ga kao dio mudrog poslovnog plana.


Što je osiguranje gostiju?

Osiguranje gostiju od posljedica nesretnog slučaja je osiguranje koje može sklopiti svaka tvrtka koja se bavi iznajmljivanjem bilo kakve vrste smještaja ili fizička osoba koja ima rješenje za pružanje usluge smještaja u kućanstvu.

Osiguranje gostiju u apartmanima, kampovima, hotelskom i sličnom smještaju, obuhvaća sve osobe upisane u knjigu gostiju. Osiguranje vrijedi samo za vrijeme boravka gosta u našem apartmanu, odnosno zajedničkim uređenim prostorima oko njega kao što je terasa, parking, i drugo. Ako se osigurani rizik dogodi u navedenom prostoru, osiguranje je važeće za isplatu ugovorene štete.

Osiguranje gostiju u privatnom smještaju nije obvezno, ali ako se gostu dogodi nekakva nezgoda za vrijeme boravka u smještajnom objektu te se utvrdi iznajmljivačeva odgovornost za nezgodu, dužni smo platiti odštetu za nastalu nezgodu ili štetu na imovini gosta. Slijedom toga, postoji nekoliko vrsta odgovornosti iznajmljivača smještaja:
  • odgovornost za imovinu gosta
  • odgovornost za povrede tijela ili zdravlja gosta
  • odgovornost za trajnu invalidnost
  • odgovornost za smrt gosta

Iako osiguranje gosta nije obveza privatnog iznajmljivača, preporučuje se osigurati gosta zbog navedenih odgovornosti. Svaki gost pod našim krovom je naša odgovornost!
 

Osiguranje gostiju od posljedica nesretnog slučaja preporučuje se i fizičkim osobama, iznajmljivačima!

Većina gostiju uplaćuje putno zdravstveno osiguranje kao osiguranje od mogućnosti ozljeda ili bolesti na odmoru. No, ako je na bilo koji način došlo do narušavanja zdravlja našom odgovornosti, tako ugovorena osiguranja često traže naknadu isplaćenog iznosa od nas. Jednako je tako i s oštećenom imovinom našeg gosta, ako je do štete došlo za vrijeme boravka u našem smještajnom objektu, primjerice poplava u apartmanu zbog loših instalacija i slično.

Osiguranje gostiju od posljedica nesretnog slučaja uglavnom obuhvaća rizike od trajne invalidnosti ili smrti gosta dok ozlijede ili oštećenja imovine nisu uključeni u ovu policu osiguranja. Međutim, zbog specifičnosti tržišta, neke od vodećih osiguravajućih kuće su razvile posebne pakete koje uključuju sve moguće štete, od onih tjelesnih do oštećenja imovine gosta ili naše vlastite.
 

Kako odabrati odgovarajuće osiguranje gostiju?

U Hrvatskoj posluje tridesetak osiguravajućih društava. Većina korisnika, prilikom odabira osiguravajućih kuća, vodi se za preporukama poznanika ili se za uplatu osiguranja odlučuju na šalteru vlastitih banaka prilikom obavljanja uobičajenih novčanih transakcija. No, ono što je najvažnije je da utvrdite kakvu biste policu željeli i koliko ste novca spremni odvojiti za nju. 
 

Osnovna polica osiguranja za građevinski dio objekta i stvari apartmana od recimo 50 m2, može se ugovoriti već od 80 kn mjesečno, naravno ovisno o stvarnoj vrijednosti onoga što se osigurava

Na domaćem tržištu se mogu pronaći različiti turistički paketi osiguranja. Primjerice. Croatia osiguranje nudi opciju Osiguranje turističkih apartmana - Turist plus, dok Allianz osiguranje nudi čak dvije police osiguranja za iznajmljivače, privatne osobe: Apartman + i Gost je uvijek u pravu. I ostali osiguravatelji na tržištu mogu, kombinacijom različitih polica, ispuniti naše potrebe.
 


`Ne postoje službeni podaci o broju korisnika osiguranja u turizmu´


Kako bismo bolje razumjeli važnost osiguranja u turizmu, razgovarali smo sa zastupnicima Allianz osiguranja. Na pitanja o osiguranjima u turizmu su odgovarali Damir Brkljača, vlasnik tvrtke AZ Istra iz Umaga, i Dragan Stojić, vlasnik tvrtke AZ Stojić iz Zagreba.
 

1. Vodeće kuće, poput Allianza i Croatia osiguranja, imaju pakete osiguranja namijenjene iznajmljivačima smještaja. Koji su to rizici koji prijete turističkoj djelatnosti iznajmljivanja apartmana, soba ili kuća za odmor?

Rizici koji prijete imovini, ne samo u turističkoj djelatnosti, već općenito, su svakako vremenske nepogode na koje se ne može utjecati: oluja, tuča, poplava, bujica i sl. čijim smo vrlo teškim posljedicama svi imali prilike svjedočiti. Požar je također jedna od opasnosti koja se ne događa učestalo, ali kada se dogodi najčešće rezultira velikom štetom. Upravo od ovih opasnosti osiguravamo građevinski dio objekata i stvari koje se u njemu nalaze (apartman, stan/kućanstvo). Provalne krađe, vandalizam uslijed pokušaja provale, također su nepredvidivi rizici i upravo zato nudimo poseban paket za osiguranje apartmana koji obuhvaća sve navedene opasnosti i kojima želimo pružiti maksimalnu zaštitu iznajmljivačima apartmana.
 
Spomenuli bismo i osiguranje od privatne odgovornosti u turizmu kao posebnu vrstu rizika koja bi iznajmljivačima bila korisna u slučaju nastanka štete zbog smrti, ozljede tijela ili zdravlja te oštećenja ili uništenja stvari treće osobe, proizašle iz građanskopravne izvanugovorne odgovornosti osiguranika. Ova odgovornost pokriva i odgovornost u svojstvu najmodavca za štete proizašle iz primanja na smještaj gostiju.

2. Osiguranje od odgovornosti je često obvezno u zemljama EU i zato čak 90 do 100 posto poduzetnika ima takvo osiguranje dok je kod nas ta brojka ispod 15 posto. Da li bi, prema Vašem mišljenju, uvođenje ovakve obveze imalo pozitivan odjek među iznajmljivačima ili bi naišlo na otpor?

Općenito osiguranje od odgovornosti je u razvijenim zemljama EU i u svijetu, prepoznato kao izuzetno korisno osiguranje jer, kao što i sam naziv kaže, radi se o osiguranju od odgovornosti i tu se misli na odgovornosti za eventualne štetne koje mogu proizaći iz poslovanja, ali i svakodnevnog života. U našoj zemlji ovo osiguranje još nije obavezno, osim profesionalne odgovornosti za određena zanimanja (odvjetnici, turističke agencije, stečajni upravitelji, zdravstveni radnici, sudski vještaci, revizori).

Mišljenja sam da naše tržište općenito još uvijek nije u dovoljnoj mjeri osviješteno o koristima koje donosi osiguranje, a pogotovo osiguranje od odgovornosti. Siguran sam da bi uvođenje ovakve obveze za iznajmljivače u konačnici imalo pozitivan odjek.


3. Koje rizike obuhvaća osiguranje gosta od posljedica nesretnog slučaja?

Pod pojmom nesretnog slučaja podrazumijeva se svaki iznenadni i, o osiguranikovoj volji, neovisan događaj koji za posljedicu ima njegovu smrt, potpuni ili djelomični invaliditet ili pogoršanje zdravlja koje zahtjeva liječničku pomoć. Nesretnim slučajem smatraju se i udar predmetom ili o predmet, udar električne struje ili groma, pad, okliznuće, ubod insekta i slično.

4. Koliko su popularna osiguranja u turizmu, odnosno imate li predodžbu o broju korisnika ovakve vrste osiguranja?

Nažalost, o ovome ne postoje službeni podaci.

5. Kako se formiraju cijene osiguranja u turizmu i koliko otprilike košta osnovna polica osiguranja za iznajmljivače? Uzima li se u obzir činjenica da je sezona u Hrvatskoj dosta kratka te da većina iznajmljivača posluje dva do tri mjeseca godišnje?

Cijene se formiraju ovisno o pokrićima koja se žele ugovoriti jer su mogućnosti i izbor pokrića veliki. Također je važno i o kakvom se objektu radi, kolika je kvadratura, koja je vrijednost stvari koje se nalaze u stanu/apartmanu i slično, dakle cijena ovisi o mnogo parametara i može dosta varirati. Osnovna polica osiguranja za građevinski dio objekta i stvari apartmana od recimo 50 m2, može se ugovoriti već od 80 kn mjesečno, naravno ovisno o stvarnoj vrijednosti onoga što se osigurava.

6. Smatrate li da je osiguranje u turizmu rezultat mudrog poslovnog planiranja? Što biste poručili iznajmljivačima apartmana?

Općenito, ugovaranje osiguranja je svakako mudro planiranje zato što kroz život mnogo ulažemo u ono što stvaramo, bilo u privatnom ili poslovnom životu. Osiguranje bi trebalo biti planirani trošak na koji unaprijed računamo i znamo u svakom trenutku koliko nas to košta, a jamči nam kvalitetnu zaštitu u slučaju nepredviđenih situacija i štete koja može biti velika i time predstavljati značajan teret za nastavak neometanog poslovanja.

Zamislite da se dogodi šteta, a nemate ugovoreno osiguranje. Kako ćemo tu štetu sanirati ako nismo planirali taj trošak. Možda je čak nećemo niti moći sanirati, a onda je taj gubitak još veći jer poslovanje staje, nema prihoda, možda se potrebno i zadužiti da bi se poslovanje opet pokrenulo što su dodatni troškovi. Stoga je osiguranje apsolutno dio odgovornog poslovnog planiranja i upravljanja.

 

Privatni iznajmljivači najčešće podmiruju obveze samo onda kada su propisane pravilnicima ili zakonima, zanemarujući često one moralne. Gost je naša odgovornost, a korist od osiguranja gosta je višestruka. Gost koji zna da je osiguran u našem smještajnom objektu, ima više povjerenja u nas i radije bira takav smještaj. Osim toga, i sami smo osigurani od nepredviđenih troškova. 

U Europskoj uniji troškovi osiguranja ulaze u fiksne troškove poslovanja dok se to kod nas još uvijek smatra nepotrebnim izdatkom. Što vi mislite o tome?
 
Uplaćujete li neku od polica osiguranja kako biste zaštitili svoje poslovanje, iznajmljivanje smještaja u turizmu?
Da
Ne
Quiz Maker
 
 
 
 
 
 
Spremi

Tapete u kupaonici: Je li pametno postaviti tapete u kupaonicu?

Domaći kolač s orasima - jednostavan recept za dobrodošlicu gostu

Kome uplatiti, a kome prijaviti obračun članarine TZ?

U privatnom smještaju odjavljeno oko 14 tisuća kreveta, kapaciteti drugih vrsta komercijalnog smještaja rasli

Uradi sam: Prigodno i svakodnevno – vješalica za apartman

Majur HS nudi ekološku kozmetiku i opremu za apartmane po mjeri gosta

Svemirski turizam: Astronomskih 55 milijuna dolara za povratnu kartu leta i smještaj među zvijezdama

Koliko često treba mijenjati jastuke?

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Nove izmjene turističkih propisa – stižu nam glamping i kamp odmorište

Dozvola za rekreacijski ili športski ribolov turistima

Popularno: