Aktualno
26.8K

Lošinjska TZ ima protokol u slučaju sumnje na zarazu gosta koronavirusom: "Nitko neće ostati sam!"

Brza koordinacija službi, dezinfekcija prostorija, financijska nadoknada štete iznajmljivaču i troška samoizolacije gostu, tek su neke odrednice protokola kojeg su skrojili lošinjska TZ u sinergiji s nadležnim i lokalnim dionicima u slučaju sumnje na zarazu gosta koronavirusom u destinaciji. O protokolu smo razgovarali s Daliborom Cvitkovićem, direktorom TZ grada Malog Lošinja

Srijeda je ujutro i na Lošinju smo. Ne fizički, već putujemo na otok ugodnim telefonskim razgovorom. S druge strane linije je direktor Turističke zajednice grada Malog Lošinja Dalibor Cvitković. Povod razgovoru je "Ferry Free" akcija Lošinjske TZ. No, ovaj put razgovaramo o jednoj drugoj akciji TZ-a, o protokolu u slučaju sumnje na zarazu COVID-19 kod lošinjskih gostiju

TZ grada Maloga Lošinja je, u sinergiji s javnom samoupravom, epidemiološkim službama, Crvenim križem i stožerom civilne zaštite, razvila jedinstveni protokol postupanja u slučaju sumnje na zarazu s COVID-19 u destinaciji. Protokol predviđa financijsku nadoknadu štete iznajmljivačima i troška samoizolacije gosta, ali i brzu koordinaciju nadležnih u slučaju sumnje na zarazu.
 
Susrećemo se stalno s pitanjima, pa čak i strahom privatnih iznajmljivača, što će se dogoditi ako se gost u njihovom smještaju zarazi koronavirusom. Nacionalni stožer civilne zaštite i Hrvatski zavod za javno zdravstvo su izdali svoje preporuke, ali su iznajmljivači u konkretnim situacijama prepušteni sami sebi. A izravno su odgovorni za sigurnost gosta i prva su adresa na koju će se gost obratiti ako mu se nešto dogodi. Što u tom slučaju učiniti?
 

Iz lošinjske TZ poručuju iznajmljivačima: «Niste sami!» 

Cvitković i njegovi suradnici već tjednima rade na protokolu za privatne iznajmljivače, hotelijere i kampove u slučaju sumnje na izbijanje zaraze u njihovim smještajnim jedinicama.


"Nema radimo paniku, preuzimamo koordinaciju"

Cilj protokola je spriječiti paniku, lokalizirati zarazu, ako do nje zbilja dođe, i tako spriječiti lock down čitave destinacije - ali i pomoći gostu i njegovom domaćinu. 
 
I upravo ta pomoć domaćinima i gostima je značajan aspekt ovog protokola i hvalevrijedan potez direktora Cvitkovića i lošinjske ekipe. Jer ne radi se samo o financijskoj pomoći, već o potpunom preuzimanju koordinacije slučaja zaraze. Cvitković posebno ističe "izbjegavanje stigmatizacije" zaraženog gosta i domaćina kod kojeg noći, a svi znamo da je taj problem prisutan i u velikim sredinama, a kamoli u malim zajednicama poput ove otočne. 

Protokol u slučaju sumnje na zarazu gosta koronavirusom Lošinj

Dalibor Cvitković, direktor Turističke zajednice grada Malog Lošinja

 
Cvitković ističe i kako ni najpreciznija predviđanja ne mogu predvidjeti točan protokol jer će svaki slučaj, ako ga bude (a mi se nadamo da neće), biti za sebe. Zato su razradili nekoliko vjerojatnih situacija kako bi reakcija bila brza i učinkovita.

 

Protokol je svojevrsno osiguranje svim dionicima u turizmu i izvrsna promocija Lošinja kao destinacije koja vodi brigu o sigurnosti svojih gostiju

 

Svi mogu dobiti relevantne i svježe informacije na Visit Lošinj - Ostanimo odgovorni.


Mi ćemo ovdje pokušati izdvojiti neke korake protokola - ostaje činjenica da će se svima pristupati individualno, ali uvijek u suradnji sa svim nadležnim službama i u skladu s aktualnom epidemiološkom situacijom.

Protokol TZ grada Malog Lošinja u slučaju sumnje gosta na zarazu s COVID-19: 

  • Ispunjavanje Upitnika za procjenu rizika od zaraze SARS-COV-2 (COVID -19) – Prvi korak u slučaju sumnje na zarazu koronavirusom je ostanak gosta u smještajnoj jedinici, bilo da se radi o privatnom objektu, kampu ili hotelskoj sobi, a potom kontaktiranje domaćina. Za taj kontakt su u TZ-u pripremili upitnik kojeg ispunjava gost na hrvatskom ili na nekom od sedam stranih jezika, na koje je preveden upitnik. Upitnik je jednostavan, uz označavanje ponuđenih odgovora se verzija na bilo kojem stranom jeziku može usporediti s hrvatskim obrascem, što olakšava iznajmljivaču prenošenje točnih informacija epidemiologu. Jer, iznajmljivač je taj koji potom kontaktira epidemiološku službu i TZ.
  • Ovdje TZ preuzima daljnju koordinaciju ako epidemiološka služba potvrdi da je sumnja na zarazu koronavirusom opravdana. Gost je prebacuje u riječku bolnicu gdje mu se radi bris. Kako bi se otklonila sumnja, u tijeku idućih 24 do 48 sati pacijent mora imati dva negativna brisa. Dok je gost u potpunoj izolaciji u Rijeci, njegovi suputnici se stavljaju u samoizolaciju, kao i domaćini kod kojih je gost noćio. Situacija s privatnim objektima je takva da, po preporukama stožera civilne zaštite, čitav objekt se stavlja u izolaciju. Tu TZ preuzima:
 
• dezinfekciju objekta u suradnji s ovlaštenom tvrtkom,
 
• komunikaciju s ostalim gostima u objektu,
 
• pronalaženje alternativnog smještaja gostima koji imaju rezervaciju za vrijeme trajanja samoizolacije u tom objektu,
 
• obeštećenje u smislu pokrivanja troškova izgubljenih noćenja iznajmljivaču pa je tako ovaj protokol i neka vrsta osiguranja iznajmljivača,
 
• obeštećenje u smislu pokrivanja troška smještaja gosta u samoizolaciji te prehrane gosta tijekom tog perioda od 14 dana u suradnji s Crvenim križem,
 
• komunikaciju s veleposlanstvom zemlje iz koje dolazi zaraženi gost i medijima kako bi se izbjegla stigmatizacija gosta, domaćina i destinacije. 

 
"Nitko neće ostati sam", ponavlja Cvitković i naglašava kako je protokol osmišljen da se ne radi panika – zato TZ preuzima koordinaciju i pomaže svojim gostima i iznajmljivačima. Tu su naravno i svi objekti i mjesta koje je gost posjećivao, ali zato Cvitković i kaže da je svaki slučaj poseban pa će mu se tako i pristupati u suradnji s epidemiolozima. 


Izravna komunikacija i sinergija kao ključ uspjeha destinacije

Krajem svibnja je lošinjska TZ organizirala tri susreta s iznajmljivačima pod nazivom Info dani. Na Info danima su sudjelovali Ana Kučić, gradonačelnica Grada Malog Lošinja, Dalibor Cvitković i epidemiologinja dr. Senka Stojanović. 
 
Tom prilikom su razgovarali s preko 300 iznajmljivača koji su svi upoznati s protokolom u slučaju sumnje na COVID-19 koji će se primjenjivati na Lošinju, ali i na susjednom Cresu.
 
Poslije našeg razgovora, Dalibor Cvitković će otploviti na Susak koji također spada pod TZ grada Malog Lošinja jer smatra da je u kriznim situacijama važno komunicirati i neposrednim kontaktom s iznajmljivačima i ostalim subjektima u turizmu.
 

"Mala smo zajednica", kaže, "osobni kontakt je najvažniji i stalna međusobna komunikacija za sinergiju svih aktera u turizmu kako bi, u ovoj situaciji, i gosti i iznajmljivači bili što sigurniji, a turistički promet se nastavio neometano odvijati." 

Kao primjer te sinergije navodi i suradnju s lošinjskim lancem trgovina u kojima iznajmljivači imaju popust na dezinfekcijska sredstva. No, takvih primjera zapravo na Lošinju ima puno i mogli bismo o tome s Cvitkovićem danima razgovarati. 
 
Još jednom je Lošinj – otok vitalnosti opravdao svoj naziv i povjerenje koje uživa među gostima sa svih strana svijeta – na Lošinju ne samo da shvaćaju što je trenutno od vitalne važnosti za opstanak ove turističke sezone i održivi razvoj turizma, već na tome konstantno rade. 
 
Želimo im da im ovaj protokol ne zatreba uopće, a ostalim TZ-ovima širom Hrvatske da povuku vitalne poteze za konkretnu podršku turističkim dionicima svoje destinacije i sigurnost gostiju što je ujedno i najbolja promocija domaćeg turizma. Sretno svima!

Spremi

Hrvatska turistička zajednica proslavila 30 godina rada

Izračun minimalne cijene noćenja i isplativosti najma apartmana i kuća za odmor

​Horizontalni ili vertikalni radijatori – kada odabrati koje vrste radijatora?

​Izgradnja luksuzne kuće za odmor: 7 savjeta za savršenu kuću za ekskluzivne goste

Besplatne edukacije za početnike u turizmu u Ivancu

IQM Pass - besplatna kartica s popustima za goste

Budućnost ruralnog turizma u Hrvatskoj

Kopriva - vatrena saveznica u borbi za zdravlje i ljepotu

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Lošinj ujedinjen u promociji destinacije - brojni privatni iznajmljivači uključeni u akciju "Ferry free"

Otkazivanje rezervacija u 2020.: Katastrofalno proljeće slijede ljetni mjeseci s naznakama oporavka

Popularno: