Aktualno
18.9K

Izračun minimalne cijene noćenja i isplativosti najma apartmana i kuća za odmor

Podići cijene noćenja ili ne? Kako izgleda izračun minimalne cijene noćenja i koja je cijena optimalna za isplativost najma apartmana i kuća za odmor?

Podizanje cijene smještaja nije laka odluka. U ovom trenutku mnogi su već formirali cijene za sezonu pred nama, ali ima nas koji još razmišljamo o podizanju cijene i kako bi ono moglo utjecati na broj upita i rezervacija našeg smještaja.

Činjenica je, koju svi znamo, da cijena ima svoju riječ kod odluke turista o rezervaciji nekog smještaja. I to vodeću riječ. Prema anketi Expedia grupe iz 2019., gotovo svi ispitanici su istaknuli kako im je važno da cijena odgovara vrsti i kvaliteti smještajne ponude. Oni koji traže povoljan smještaj, razmatrat će ponude unutar svojih ograničenja, a oni koji si mogu priuštiti skuplji smještaj, platit će više, ali ne više nego što moraju. Od onih koji su spremni izdvojiti više novca za noćenje, 72% će platiti više onaj smještaj koji ima bolje ocjene gostiju.

 

Uz cijenu, turistima su važne i recenzije smještaja pa bismo i ocjene vlastite smještajne ponude morali ukalkulirati u odluku o konačnoj cijeni

I dok smo prijašnjih godina češće razmišljali spustiti cijene ili ne, zbog pandemije i niže potražnje (ne računajući prošlogodišnji boom), ovu godinu nas na suprotna razmišljanja navodi - inflacija.

 

Inflacija kao motiv za podizanje cijene

U prosincu 2021. je inflacija u Hrvatskoj iznosila 5,5%, a na području EU 5%. Što se EU tiče, to je najveća stopa inflacije od uvođenja eura, dok se mi možemo "pohvaliti" višom - onom iz 2008. godine kada smo dosegli nezavidan rekord od preko 8%.

Još od ljeta prošle godine, primijetili smo da cijene počinju “divljati” i logično je da smo zabrinuti za isplativost svog poslovanja. Ali, inflacija ne muči samo nas. 28% turista koji će putovati u ovoj godini brine zbog rasta cijena smještaja, prema Kantarovoj anketi o putovanjima u pandemiji.

I zato je još teže donositi odluke o podizanju cijene smještaja jer inflacija utječe na standard građana, a sada nije samo naš problem, kao što je to u najvećoj mjeri bio slučaj 2008., već će utjecati na odluke o putovanjima i gostiju s emitivnih tržišta. 
 

Dobra vijest je da ekonomski stručnjaci ne predviđaju drastičan rast cijena tijekom 2022. godine uz projekcije kako bi stopa inflacije prema kraju ove godine trebala opadati, osim u slučaju izvanrednih situacija na tržištima energenata i hrane

Ističu da je inflacija u drugoj polovici 2021. najviše pogodila ta dva tržišta, a ne tržište usluga, i podsjećaju nas da nisu osjetno rasle cijene komunikacija, odjeće, namještaja i opreme za stanovanje, rekreacije, obrazovanja ili zdravstvenih usluga. Ali, živimo u prevrtljivim vremenima.

I kad uzmemo sve navedeno u obzir, opet smo na početku - kako odrediti optimalnu cijenu smještaja za ovu sezonu?

 

Kako izračunati minimalnu cijenu noćenja?

Najteže je odlučiti se između željene cijene i realne cijene naše smještajne ponude. Zato nam je najbolje voditi se parametrima koji su važni gostima i na temelju kojih možemo otprilike odrediti objektivnu vrijednost naše ponude.
 

Prvi korak ka određivanju cijene noćenja je da izračunamo sve fiksne troškove. Kod izračuna fiksnih troškova bismo trebali u obzir uzeti projekciju troškova uz najavljena poskupljenja, ali realne cijene, ne pesimistične pretpostavke 

Za to bi nam mogla dobro poslužiti tablica niže u koju možemo upisati sve svoje troškove. Ukupnu vrijednost koju dobijemo podijelit ćemo s danima popunjenosti našeg objekta pa dobiti najnižu cijenu noćenja uz koju nemamo apsolutno nikakvu zaradu i gdje smo u gubitku za sate svog rada kojeg smo uložili u poslovanje.


tablica za izračun minimalne cijene noćenja


Zatim ćemo na tako izračunatu cijenu dodati procijenjenu vrijednost svog rada kako bismo dobili minimalnu cijenu noćenja ispod koje se ne isplati iznajmljivati smještaj. Naravno, ne iznajmljujemo smještaj kako bismo poslovali s nulom, već kako bismo ostvarili dodatnu zaradu. Koliko možemo zaraditi na svojoj smještajnoj ponudi najviše ovisi o sljedećim parametrima:

 

1. Popularnost destinacije i sadržaju u destinaciji

2. Lokacija našeg objekta

3. Vrsta smještajne jedinice

4. Kapacitet

5. Oprema i uređenje interijera

6. Dodatne pogodnosti uz smještaj

7. Recenzije našeg objekta

 

Nelojalna konkurencija spušta cijene do granica isplativosti, tzv. dumping kako bi privukli goste. Nema ničeg nelojalnog u tome da pogledamo kakve cijene imaju naši kolege iznajmljivači sa sličnom smještajnom ponudom u destinaciji ili u sličnim destinacijama pa vlastite cijene uskladimo s većinom.

Usporedbom cijena opipavamo puls tržišta i pratimo trend potražnje. 


Podizanje cijene neka prati podizanje kvalitete

Kod formiranja cijene, važno je da je cijena jedinstvena, odnosno da sve što nudimo bude uključeno u cijenu, a ne da posebno naplaćujemo dodatne usluge poput korištenja klima-uređaja (koji je sad već standard u ljetnom smještaju), interneta (također standard) ili bilo kojeg drugog dodatka ponudi. Previše kompliciranja oko cijene odbija goste. Formiranje cijene prema broju osoba koji će boraviti u apartmanu također nije poželjno - bolje je ponuditi popust za manji broj osoba.

 

Odlučimo li se na podizanje cijene smještaja, izbjegnimo drastično poskupljenje. Dopustimo situacije u kojima ćemo odobravati popuste na osnovnu cijenu smještaja. Bude li zastoja u rezervacijama, oglasimo akciju pa uz popust i promociju te akcije privucimo pažnju gostiju

Cijena mora odgovarati kvaliteti usluge. Dižemo li cijenu, bilo bi dobro razmisliti i o nekim novim dodacima ponudi, a koji će biti uključeni u ukupnu cijenu noćenja. Možda je sad vrijeme da nabavimo par bicikala za goste, SUP ili neki drugi sportski rekvizit ili da, uz vrlo malo ulaganja, osiguramo gostima pretplatu na neki od streaming servisa kao što su Netflix ili HBO, ili jednostvno kupimo par društvenih igara za svaku smještajnu jedinicu.

Svako i najmanje ulaganje oplemenjuje našu smještajnu ponudu, podiže razinu usluge pa su i više cijene noćenja logične. Kada odredimo cijenu, najvažnije je da istu jasno iskomuniciramo gostima. Ako se odlučimo na podizanje cijene, novu cijenu moramo odmah promijeniti na svim kanalima promocije - ne smijemo oglašavati nižu cijenu, a tražiti od gosta više kada nas kontaktira.

​Najvažniji dodatak ponudi obiteljskog smještaja je gostoljubivost domaćina, jasna komunikacija, autentičnost doživljaja i iskreno gostoprimstvo. To cijenu nema. 

Spremi

​Kamin na struju: 8 razloga zašto ugraditi električni kamin u apartman

Europa Europljanima više nije zanimljiva

Floyd Room - priča o brendiranju obiteljskog smještaja

Interes za putovanja još uvijek viši nego lani, turistima i ovu godinu najzanimljiviji Rovinj

Direktan kontakt s gostom: Turiste sada, više nego ikada ranije, zanima tko su njihovi domaćini

Pomoćni kreveti više nisu oslobođeni plaćanja paušala turističke pristojbe

Objavljen Poziv za dodjelu bespovratnih sredstva za zelenu i digitalnu tranziciju malih iznajmljivača

Konferencija Turizam 365 i u online izdanju s nizom stručnjaka i turističkih djelatnika iz zemlje i inozemstva

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

​Koja su hrvatska skijališta spremna za novu sezonu skijanja?

Kako unijeti iCal URL u Apartmanija.hr korisničkom sučelju radi sinhronizacije kalendara?

Popularno: