Ideje i trendovi
7.1K

​Važnost ujednačene cijene smještaja kroz sve prodajne kanale

Danas gosti aktivno pregledavaju smještaj u kojem planiraju ljetovati i zato je važno da su cijene smještaja na svim prodajnim kanalima jednake...

Kako je danas svakom iznajmljivaču lakše nego ikada oglasiti vlastiti smještaj na mnogim web katalozima, specijaliziranim tražilicama smještaja i putem stranica internetskih oglašivača smještaja, postoji velika šansa da s vremenom cijene oglašenog smještaja neće biti usklađene.

Ima li takva praksa prednosti ili iznajmljivači s njom nesvjesno potiču negodovanje njihovih gostiju? Kako uopće dolazi do neusklađenih cijena na različitim promotivnim kanalima?

Svaka agencija, portal, ali i iznajmljivač, imaju vlastite uvjete suradnje pa u dogovaranju poslovanja, zbog tih uvjeta suradnje, cijene jednog smještaja mogu više ili manje varirati od stranice do stranice, ili agencije do agencije.
 

Agencije, u pravilu, imaju istu ili višu cijenu smještaja od one koja je oglašena kod iznajmljivača, dok neke druge agencije i stranice mogu imati i drastično nižu cijenu od standardne u dogovoru s iznajmljivačem

Tu je naravno neizostavno napomenuti i razne last minute ponude iznajmljivača koje se mogu promovirati kroz skoro svaki online i offline oglašivački medij.

Čak kada iznajmljivač ažurno prati i mijenja cijene na svim stranicama gdje je oglašen, može doći do problema. Postoji naime mogućnost da na nekim stranicama s kojima nije imao pozitivnu poslovnu suradnju, a zaboravio je ukloniti oglas s nje, bude i dalje oglašen po starim cijenama koje mogu značajno odskakati od trenutnih. Gosta, kada na njih naiđe, ne zanima vaš odnos s tom stranicom/agencijom, već isključivo cijena koju je vidio i po kojoj želi ljetovati kod vas.


Zašto su važne jednake cijene smještaja svugdje?

Odgovor na to pitanje najbolje znaju agencije s kojima poslujete i koje će vas oglašavati pod šiframa da sakriju vaš identitet ne bi li gost slučajno išao uspoređivati agencijsku cijenu s vašom direktnom ponudom. Također, kvalitetnije agencije će vas zamoliti i poslati vam vlastite cjenike za koje mole iznajmljivače da ih postave u smještaj prije i za vrijeme boravka njihovih gostiju.

Agencija s razlogom ne želi da gost sazna da je, kontaktirajući iznajmljivača, mogao jeftinije ljetovati, ili da se stvori nezadovoljstvo gosta kada dođe, a prvu stvar koju vidi na zidu je cijena drugačija od one koju je upravo platio na ruke iznajmljivača. U takvim slučajevima neće samo agencija izgubiti gosta, već će i sam iznajmljivač morati računati na negodovanje i opravdavanje gostu koji se našao u takvoj situaciji.
 

Gosti danas aktivno provjeravaju smještaj prije nego odluče u njemu ljetovati

Budite uvjereni da svaki gosti traži vaše oglase kod svih oglašivača gdje se promovirate. Hoće li svi biti zadovoljni što su morali trošiti vrijeme i tražiti najpovoljniju vašu ponudu za isti smještaj, i hoće li im biti važno saznanje da nudite različite cijene za istu uslugu na svakoj od pronađenih stranica?

Od novih i agencijskih gostiju, jedino su važniji vaši trenutni gosti i potvrđene rezervacije, a na njih razlike u cijenama mogu najviše utjecati. Ako nudite 2 ili 3 jednaka apartmana, od kojih ste jedan iznajmili za 1000 kn 7 dana, a drugi je ostao prazan. Ako u toj situaciji odlučite ponuditi akcijski popust na prazan apartman, što mislite što će se desiti kad taj popust vidi gost koji je već platio punu cijenu za takav smještaj i za isti period?

Ako imate više jednakih smještajnih jedinica, pazite da nižim akcijskim cijenama ne rušite cijenu postojećih rezervacija. Možda će vam se više isplatiti ostaviti jedan apartman prazan za određeni termin, nego da postojeći gosti odluče da i oni onda imaju pravo na tu nižu cijenu.


Kako možete izbjeći neugodne situacije zbog različitih cijena?

Držanjem fiksnog cjenika prema svima je najlakši način da izbjegnete većinu navedenih problema. A na takav cjenik je potrebno onda odrediti fiksan popust za agencije kako njihove cijene ne bi prelazile vaše, niti u pozitivnom niti u negativnom smjeru. Tada ako i zaboravite na koju stranicu ili agenciju, a cijene ne mijenjate svake sezone, možete biti sigurni da čak i neki stariji “iskopani” oglas neće spustiti vašu trenutnu i realnu cijenu smještaja.
 

Drugi način rješavanja ovog problema je uz micanje cijena smještaja s web stranica. Takav potez iznajmljivača gosti uglavnom ne vole, ali može imati i dobre efekte

Bez obzira oglašavate li se samo na njih nekoliko, ili možda desetak različitih stranica, bitno im je svima posvetiti jednako vrijeme za ažuriranje oglasa ako se određeni dio, poput cijene smještaja, promijenio. Nije bitno imate li upita preko nje ili ne, ako je online morate voditi brigu o tom oglasu jer će vam se putem tog oglasa možda netko i javiti. Ne ove godine, možda ne niti sljedeće, ali jednom hoće i zašto se onda dovoditi u probleme ignoriranjem oglasa i ostavljanjem starih cijena? Radije ga tada uklonite s te stranice i budite bez brige.
 

Sretan gost je gost koji smatra da je dobio najpovoljniju ponudu od svojeg iznajmljivača, a da to bude i stvarnost, iznajmljivač ne mora spuštati vrijednost vlastite ponude, već taj efekt može postići ažurnim praćenjem i kontroliranjem prezentiranih cijena kroz sve prodajne kanale koje koristi

I naravno potrebno je paziti kako oglašavati akcijske popuste i last minute popuste. Kod akcijskih popusta jako je bitno da su naglašeni razlozi takvog popusta (kraći termin ljetovanja, iznenadna otkazivanja, popust uz plaćenu neku dodatnu uslugu, i sl.). Samo u takvim slučajevima i dobro prezentiranom popustu iznajmljivač se može opravdati starom gostu zašto je nekom drugom gostu dao bolju cijenu od njegove. I ne zaboravite naglasiti da se radi o jednokratnim popustima. Jer u pravilu gost koji nešto plati po nižoj cijeni, teško da će isto platiti i drugi puta po višoj cijeni. Pogotovo ako mu nije bilo jasno naznačeno da se radi o jednokratnom popustu.

Spremi

Sustav eVisitor - prijava i odjava gostiju na novi način!

7 korisnih načina na koje privatni iznajmljivači mogu doprinijeti prosperitetu lokalne ekonomije

Suradnja poduzetnika u turizmu: Promocija drugih kao dodatak vlastitoj ponudi smještaja

Konferencija 3T 2024. o ulozi tehnologije u razvoju otpornije i inovativne turističke ponude

Ugodno s korisnim: Rezervirajte idući vikend za Dubrovnik i Design District sajam

Turistička inspekcija - kada i kako podnijeti prijavu?

Razumijevanje 7 faza realizacije putovanja za postizanje većeg broja rezervacija

I noćni ormarić može biti čaroban sastojak za ugodu i zadovoljstvo gosta vašom smještajnom ponudom

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Važnost povratne informacije (feedback) gostiju i anonimni upitnici o zadovoljstvu smještajem

10 savjeta za bolji booking i zadovoljne goste

Popularno: