Ideje i trendovi
6 1.2K

Dodaci ponudi smještaja: Hoće li turisti pamtiti ovo ljeto po dosadi u destinacijama bez uobičajenih ljetnih događanja?

Što ponuditi gostima kako bi ispunili vrijeme u destinaciji u kojoj se, zbog krizne situacije, gotovo ništa ne događa? Koji dodaci ponudi smještaja mogu pomoći našim gostima da ne zapamte ljeto po dosadi i destinaciji u koju se neće vratiti jer se tu ništa ne događa?

Ljeto je u punom jeku, ljeto za pamćenje. Pamtit ćemo ga svi. Turisti koji su odlučili ostati kući i oni čija želja za dalekim destinacijama je bila jača od straha.
 
Pamtit ćemo ga i mi koji goste dočekujemo u neobičnim okolnostima - u ovom ljetu za pamćenje teško da ćemo jedni drugima zaboraviti imena i lica.
 
Gostiju je manje, ali ima destinacija, primjerice, mala primorska i otočna mjesta koja, kasnije kad se puni ležajevi zbroje, vjerojatno neće bilježiti ogromne razlike u odnosu na godine prije krize.
 

Male destinacije popularnije

Sustav eVisitor potvrđuje da su trenutno u Hrvatskoj najpopularnije destinacije Sjevernog Jadrana, lako dostupne automobilima. Najviše turista imaju Rovinj, koji je uvijek na vrhu lista popularnosti među gostima, zatim Medulin, Mali Lošinj, Crikvenica, Umag i grad Krk. Južnije prednjači uvijek napučen Vir i Novalja, bez obzira na to što razuzdanih glazbenih festivala ovog ljeta na Pagu nema.
 
Uočljiv je trend u kojem turisti traže manje popularne destinacije, možda u vjeri da tako mogu izbjeći korona žarišta na svojem putovanju. Otoci su zanimljiviji, nego ikada. Mjesta bez hotela, mjesta sa smještajem u kućanstvima, robinzonskim smještajem, u kampovima i na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima.
 

Osuđeni na sunce i more

No, za razliku od prijašnjih godina, kada je vrijedila ona da svako naše malo mjesto svoju feštu ima, ovu godinu nema slavlja, sajmova, festivala, radionica, izložbi i ljetnih kina. Većina ljetnih događanja je odgođena za neka druga veselija vremena. Sva ta kulturna ljeta odselila su u iduće godine, pa su ovo ljeto, što se tiče ponude u destinaciji, naši gosti zbilja osuđeni samo na sunce i more. I na nas, svoje domaćine.
 

Većina gostiju samo zbog sunca i mora dolazi k nama, ali ipak povremeno požele drugačiji dan ili se dogodi da sunce navuče oblake – što je tada turistima, u destinaciji bez sadržaja, činiti?

U ljeto za pamćenje smo pomalo prepušteni sebi samima. "U mjestu u kojem živim i iznajmljujem, ovo ljeto nije otvorila svoj ured turistička zajednica", priča nam iznajmljivačica s jednog malog jadranskog otoka. "Kažu da im se ne isplati. Više ne postoji mjesto na kojem gosti mogu dobiti sve informacije, sada o svakom detalju moram misliti ja. Da ne govorim o tome kako su otkazana sva događanja pa brinem kako će moji gosti provoditi vrijeme kada nisu na plažama. Srećom, imam par bicikli pa ih posuđujem gostima i čini mi se da ih to oduševljava. Gotovo svi su iskoristili tu mogućnost."
 

Od lopte do lopate

"Jutros me nazvala gošća da me pita imam li košarkašku loptu. U dnu naše uvale je maleno igralište, onakvo kakvo gotovo svako mjesto ima. Potrgala sam se da pronađem košarkašku loptu, nadam se da će ih držati zabavljenima", priča iznajmljivač s grupicom mladih gostiju u svojem apartmanu.
 
Iako se oduvijek ističe kako su dodaci ponudi važni i kako upravo oni izdvajaju našu ponudu iz mora sličnih apartmana i kuća za odmor, u ljetu za pamćenje naši gosti će pogotovo tražiti dodatne pogodnosti kako bi ispunili vrijeme u destinaciji u kojoj se ništa ne događa.
 
Dobra vijest je da te dodatne pogodnosti mogu biti nešto banalno, poput nogometne, košarkaške ili vaterpolo lopte, ribičkog štapa, nekog drugog rekvizita za rekreaciju ili sport, pretplate na neki od popularnih TV servisa, ili informacije gdje se može vidjeti nešto posebno što u svojoj destinaciji imamo.
 

Čak i lopata može biti dodatak ponudi ako obrađujemo vrt pa dopustimo gostu da se posluži njime i ubere svježe voće i povrće za svoju užinu

"Sve svoje goste pošaljem na OPG kod poznanika u mjestu, gdje mogu kušati i kupiti domaće proizvode", dijeli s nama domaćica, ovaj put s otoka u Šibenskom arhipelagu. "Kod nas nema puno gospodarstava, ali ono što rade je zbilja jedinstveno i slikovito pokazuje kako se na otocima živjelo. Svi gosti su oduševljeni, a vlasnici OPG-a imaju izravnu korist. Idući put oni preporuče mene kad ih netko pita za smještaj i svima dobro."
 

Čime se bavimo kad se ništa ne događa

U ljetu za pamćenje imamo nešto više vremena da se posvetimo svojim gostima, da opet budemo domaćini u punom smislu te riječi. Iako se ne preporučuje zadržavanje s gostom i preporuke svode naš kontakt na onaj nužni, to ne bi trebala biti zapreka da ih uputimo na prava mjesta, da im ne pokažemo sve ono po čemu je naše mjesto posebno.
 

Ljeto za pamćenje nam pruža priliku da svojim gostima pokažemo istinske vrijednosti naše destinacije

Sada kada nema gužvi niti događanja koja odvlače pažnju, zastanimo i razmislimo, što naša destinacija ima i kad se ništa u njoj ne događa. Što rade lokalci kad ne rade i kad nema nikakvih događanja u mjestu, kao prije i poslije sezone?
 
Postoji li u našem mjestu zanimljiv obrt, neobična lokacija, staza, šetnica, mjesto s pričom?
 
Pronađimo način da tu priču prenesemo gostima na zanimljiv način i pomozimo im da ispune vrijeme svojeg boravka kod nas, čak i sada kada su događanja odgođena.
 

Popularni dodaci ponudi smještaja

Nije kasno niti da u svoju ponudu uvedemo pogodnosti, nešto što nudimo u cijeni smještaja, a što će pomoći turistima da uživaju na odmoru i zbog čega neće naše mjesto proglasiti smrtno dosadnim.
 
Popularni dodaci smještaju:

  1. Aparat za kavu

  2. Kvalitetno opremljena kuhinja (dobri noževi, perilica posuđa, razna kuhinjska pomagala, ali i osnovni začini te sredstva za čišćenje)

  3. Komplet čaša za vino (i možda boca domaćeg ili vrhunskog vina)

  4. Jacuzzi kada

  5. Roštilj

  6. Sprave za vježbanje

  7. TV servis (Netflix, HBO GO, Pickbox...)

  8. Kvalitetno ozvučenje (CD-ovi, DVD-ovi)

  9. Društvene igre

  10. Bicikli, kajaci, SUP-ovi

 

Klima-uređaj i internetska veza su već standard, a uz njih ne zaboravite ostaviti svojim gostima i sredstva protiv komaraca

Maštovitih dodataka ponudi koji će oduševiti goste je mnogo, ovise i o destinaciji i o objektu u kojem pružamo smještaj.


Zajednica je popularan dodatak ponudi smještaja

2020. godinu obilježava i izolacija kojoj smo svi bili podvrgnuti, izolacija u kojoj smo svi shvatili u kojoj smo mjeri socijalna bića i koliko nam nedostaju osobe kojima smo inače okruženi.

"Community is the new amenity" ,što bi u prijevodu značilo "Zajednica je nova pogodnost", krilatica je koja obilježava 2020. godinu. Zato dopustimo našim gostima da upoznaju zajednicu u kojoj su odlučili provesti svoj odmor, naravno, uz pridržavanje preporučenih mjera opreza te brigu o sigurnosti gostiju i svoje zajednice.

(Na naslovnoj fotografiji Holiday House Dida Moj u Grohotama na Šolti.)
Spremi
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

​7 trikova pregovarača s otmičarima za lakšu komunikaciju s nezadovoljnim gostima

Popularno: