Aktualno
6.2K

Cijene turističkog smještaja u Hrvatskoj u prosjeku poskupile za vrtoglavih 30,8 posto

Cijene smještaja u Hrvatskoj otišle gore, a potražnja dolje... Prema posljednjem izvješću AirDNA, najviše smo poskupili na tržištu Europe, uz 23,2% manje potražnje u odnosu na lani

Potražnja turističkog smještaja u nekretninama za kratkoročni najam je rasla u veljači ove godine za čak 47,3% u odnosu na isti mjesec 2019. U odnosu na prošlu godinu, veljača je bila popularnija za 26,6%. To je značajan rast za mjesec s tradicionalno niskom potražnjom i važan indikator promjena u sezonalnosti turizma u Europi, objavljuje AirDNA u svom posljednjem izvješću s europskog tržišta kratkoročnog najma.
 

Broj dostupnih smještajnih objekata širom Europe je porastao za 13,7% u odnosu na prošlu godinu, a jednaki postotak obilježava i ukupan porast prosječnih cijena noćenja

Porast veljaču obilježava u svim segmentima - RevPAR je skočio za 19,2%, a popunjenost za 4,9%.


Pad potražnje, a više cijene noćenja

Gore navedeni postoci označavaju prosjek na razini Europe, no parametri se razlikuju od zemlje do zemlje. U veljači je najveća potražnja zabilježena u Grčkoj, Portugalu i Norveškoj. U Grčkoj je ona iznosila čak 60% više u usporedbi s prošlom godinom, Norveška je zabilježila 52% više želja, Portugal 44,1%.

Najviši porast dostupnih smještajnih jedinica je zabilježen, također, u Norveškoj, potom u Švedskoj i Poljskoj.
 

U Hrvatskoj je zabilježen značajan pad broja nekretnina na tržištu za kratkoročni najam, čak 14,1%, navodi AirDNA, a s druge strane, imamo najveći rast ADR, odnosno prosječnih cijena noćenja, čak 30,8% uz pad potražnje od 23,2% u odnosu na 2022.

Zabilježili smo i manju popunjenost, za 7,7%, dok je najdrastičniji pad popunjenosti zabilježen u Danskoj u iznosu od 25,7%. Ponuda i potražnja su najujednačenije u Švicarskoj, Finskoj, Velikoj Britaniji i Irskoj koje su postigle i visoke stope popunjenosti. 


Loš svibanj za Hrvatsku

Trendovi pokazuju da će potražnja nastaviti rasti tijekom idućih 6 mjeseci na europskom tržištu kratkoročnog najma. Na dan 11. ožujka, ukupna potražnja u 2023. je za 32,8% nadmašila prošlogodišnju. U svibnju je rezervirano 42,6% više noćenja u odnosu na 2019. i 42,5% više nego prošle godine.

S obzirom na to da je svibanj tradicionalno manje atraktivan mjesec između uskrsnih praznika i početka ljeta, ovaj postotak ukazuje na popuštanje sezonalnosti turizma u Europi. Rezervacija je više i u lipnju, srpnju i kolovozu, i to 32,3%, 33,7% i 34,9%, što znači da Europu čeka još jedna rekordna sezona.

Nažalost, Hrvatska nije među zemljama koje su zabilježile najveći interes turista koji će putovati u svibnju - u tom elitnom društvu su Austrija, Italija, Portugal, Nizozemska, Njemačka, Francuska i Finska. Najveće iznenađenje je Poljska, koja ima 65,6% rasta rezervacija u periodu od ožujka do kolovoza u odnosu na prošlu godinu. 
Spremi

16 malih promjena u dizajnu interijera apartmana koje mogu značiti veliku razliku u broju rezervacija

Sretan Dan porezne slobode 2020.! Vrijeme je za plaćanje rate paušala poreza na dohodak

Pozeleni! Ne od muke, već kao dio European Tourism Going Green 2030 projekta

Suhozid - tragovima čipke od kamena

​7 trikova pregovarača s otmičarima za lakšu komunikaciju s nezadovoljnim gostima

Bazeni po mjeri privatnih iznajmljivača: 5 ključnih stvari na koje treba obratiti pažnju

HTZ provodi analizu karakteristika obiteljskog smještaja

Stakleni blagovaonski stolovi: 5 razloga zašto (ne) odabrati stakleni stol

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Šibenčani ogorčeni visokim računima za odvoz komunalnog otpada - odjavljuju apartmane

Turizam kao stimulans za pranje novca na tržištu nekretnina

Popularno: