Prošlo je vrijeme kada je iznajmljivanje bilo sezonski posao, pripreme za sezonu zapravo nikada ne prestaju kako bismo ostvarili uspješan booking svojih kapaciteta

Po onome što nam javljate, ali i našem iskustvu, booking za sezonu 2017. je u punom zamahu još od kraja prošle godine. Ako se ovaj trend nastavi, nadolazeći mjeseci će zabilježiti još veći broj upita i rezervacija, nego što je to bio slučaj za isto razdoblje prošle godine.

Kako biste spremno dočekali svaki upit i brže i povoljnije ga pretvorili u rezervaciju gosta donosimo vam kratku, ali važnu, listu naših 8 preporuka.

Što je potrebno poduzeti kako bi booking i u 2017. godini prošao bez većih problema, i s maksimalnom isplativošću za vas i vaše poslovanje, pročitajte u nastavku.
 

1. Napravite plan proširenja ponude, obnove ili adaptacije smještaja

Iako se ovdje radi o nečemu što nije važno za novog gosta u trenutku prezentiranja ponude smještaja, dobro je što ranije napraviti plan koji će sadržavati informacije o tome koliko ćete ove godine uložiti u obnovu, adaptaciju ili proširenje ponude vašeg smještaja.
 
Tu se vodite vlastitim iskustvom i onim što smatrate da je potrebno promjeniti, ali i nezaobilazan bi vam trebao biti dosadašnji feedback gostiju (čak i onih koji nisu došli dalje od slanja upita i nikada nisu bili vaši gosti). Pročitajte više o Važnosti povratne informacije gostiju.

Ako adaptacije ostavite za kasniji datum, samo izvođenje radova će također biti odgođeno. A kako je teško računati na poštivanje rokova od strane izvođača radova, ranijim planiranjem svih radova, riješavate se potencionalnog stresa u budućnosti, i mogućeg završavanja poslova u zadnji tren ili čak s zakašnjenjem.
 
Također, što ranije imate takav plan u rukama možete te informacije i ranije iskoristiti u promotivne svrhe kao pomoć kod privlačenja novih, ali i starih gostiju, koji će sigurno biti presretni što ste uzeli njihove prijedloge u obzir i implementirali ih. Kao nagradu za vaše slušanje njihovih potreba, sigurno će vas dodatno promovirati svojim prijateljima što je za domaćina najbolja moguća reklama.


2. Ažurirajte cijene smještaja

Svake godine je potrebno provjeriti jesu li cijene smještaja i dalje konkurentne u odnosu na smještaj u neposrednoj blizini, kao i u odnosu na smještaj tog tipa i kvalitete u regiji.

Ako ste puno uložili u proširenje ponude ove godine, to ne znači da netko drugi nije uložio u vlastiti smještaj i više. Bitno je uvijek biti upoznat s ponudom i cijenama kolega iznajmljivača kako biste im lakše mogli konkurirati vlatitom ponudom. Jer ako vi na to nećete paziti, budite sigurni da će gosti sigurno primjetiti i nagraditi isplativiju ponudu.

Ali posebno naglašavamo jednu bitnu činjenicu. Najisplativija ponuda nije isto što i Najjeftinija ponuda! Povećajte vrijednost tj. isplativost smještaja u očima gostiju kroz proširenje vlastite ponude umjesto da to radite spuštanjem cijena.
 

3. Uskladite cijene smještaja na svim mjestima gdje su one navedene

Ne želite na 10 različitih online mjesta gdje se oglašavate imati 10, 5 ili čak 2 različite cijene smještaja. Bez obzira da li se radi o posredničkog agenciji ili web stranici, i bez obzira na proviziju koju ta stranica ili agencija uzimaju, cijene noćenja bi trebala svugdje biti jednake prema gostu. Zašto je to bitno pročitati možete u ovom tekstu: Važnost ujednačene cijene smještaja.


4. Iskoristite najbolje fotografije za promociju

Koje su vam fotografije prošle godine donijele najviše upita? Da li su neke od njih bile popularne na društvenim mrežama i dijeljene puno između gostiju? Ili ste možda napravili nove fotografije smještaja?

Bez obzira koji je vaš odgovor, važno je da znate koje su vam fotografije bile ili će tek biti najisplativije za promoviranje smještaja. Obnovite galeriju na vlastitoj web stranici i društvenim mrežama. Uvrstite i fotografije koje su gosti sami napravili. Pošaljite popularne ili nove fotografije agencijama da ih uvrste u njihovu bazu, te sami to učinite s web stranicama na kojima samostalno oglašavate smještaj.

Danas, kad svaki iznajmljivač shvaća vrijednost kvalitetne fotografije smještaja, ovo je postao jedan korak kojeg ne smijete preskočiti jer je konkurencija u tom pogledu nemilosrdna i brzo vas može ukloniti s vrha. 
 

5. Napravite reviziju agencija i portala gdje se oglašavate

Nažalost, nisu sva mjesta gdje se oglašavate niti posrednici s kojima surađujete isti. Čak i oni kvalitetni ne mogu garantirati da ako uspiju napuniti jednog iznajmljivača, da će to isto uspijeti napraviti i vama. 
 
Neke stranice čak šalju i laže upite i stvaraju lažnu sliku o njihovoj popularnosti. Kako prepoznati takve stranice opisali smo u tekstu Trik za prepoznavanje lažnih stranica za oglašavanje smještaja.

Zato je početak godine idealno vrijeme da vidite koje besplatne, ali i plaćene stranice su vam bile isplative, koje nisu, koje su vas pokušale prevariti i koje jedino što vam donesu je veliku količinu potrošenog vremena.

Povećajte ulog vremena i novca na ona mjesta koja su vam bila isplativa prošle ili zadnjih godina, a smanjite ili ukinite suradnju s onim posrednicima koji se za vaš smještaj nisu pokazali isplativim. I ne zaboravite provjeriti i dati šansu i nekom novom na tržištu.


6. Vodite ažurno sve kalendare rezervacija

Većina stranica i agencija nudi, ili čak zahtjeva vođenje kalendara rezervacija za svaku smještajnu jedinicu. Bez obzira na broj kalendara koje morate samostalno voditi, oni svi moraju biti ažurni i to uvijek u realnom vremenom.

Ako vam neka stranica nije godinama dovela gosta, ali i dalje tamo vodite kalendar rezervacija i on mora biti ažuran. Nema iznimaka. Ako nije ažuran, ili ako ga ne mislite redovno ažurirati najbolje je da uklonite ponudu s te stranice ili prekinete suradnju s njima. Jer nikada ne možete znati kada će neki gost i preko koje stranice iznajmiti smještaj.
 

Ako svi kanali kroz koje iznajmljujete smještaj nisu ažurno vođeni, velika je šansa da ćete ostvariti duplu rezervaciju smještaja

S obzirom na penale koje mnoge takve stranice i agencije imaju, neredovito ažuiranje kalendara rezervacija vas može skupo koštati.

Ako ne stignete voditi sve kalendare rezervacija sami, a ne želite prekinuti suradnju s tim stranicama, razmislite o angažiranju dodatne pomoći ili razmotrite neki od online sustava (channel manager) koji će to raditi za vas. 
 

7. Budite spremni za brzo odgovaranje na upite gostiju

Kada ste sve prethodne korake kvalitetno odradili, napokon možete spremno dočekati upite gostiju.
Kako je to prvi kontakt gosta s vam,  bitno je ponuditi kvalitetan, prilagođen i brz odgovor za najbolje rezultate i veću konverziju upita u potvređene rezervacije.


8. Pratite novosti i trendove na tržištu za uspješan booking

Sveobuhvatna informatizacija turizma uz veliki broj prednosti koje donosi sa sobom, donosi i jednu veliku manu. A to je da se tržište, alati, a s njima i navike gostiju mogu promjeniti u svega par mjeseci ili tjedana.

Sve je teže prognozirati koju novu tehnologiju ili trend u turizmu sutra donosi. A tko za trend sazna kada je već implementiran kod konkurencije budite sigurni da je zakasnio i da će teško imati neku veću korist od toga. Korist će imati samo oni koji su ga implementirali među prvima i pobrali ‘vrhnje s vrha’.
 

Prošlo je vrijeme kada je posao iznajmljivača bio sezonski posao (ako je pravim iznajmljivačima to ikada i bio sezonski posao). On danas uključuje cijelogodišnji angažman i rad, te svakodnevnu edukaciju i usavršavanje kako bi se ostalo u samom vrhu

Neki od trendova koje očekujemo u 2017. godini su jačanje i aktivnija implementacija virtualnih šetnji kao i 360 videa u promotivne svrhe. Zatim personaliziraniji pristup gostu i prilagođavanje ponude smještaja njegovim potrebama. Veći naglasak na lokaciju, a manji na sami smještaj, zbog čega je bitno što ranije povezati se s lokalnim ponuđačima vanpansionskog sadržaja. Te na kraju možda i najbitnije, osobnija i instant komunikacija s gostima koja više nije vezana samo za email i telefon, već će se od iznajmljivača očekivati da je dostupan svugdje, prvenstveno na društvenim mrežama.

Koji koraci su vama najbitniji kod pripremanja za novu sezonu i goste? Koje ne smatrate toliko bitnima, a koje bi možda dodali na listu ako nisu već navedeni?

Spremi
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

7 elemenata uspješne promotivne ponude koja će povećati broj rezervacija

Važnost povratne informacije (feedback) gostiju i anonimni upitnici o zadovoljstvu smještajem

Popularno: