Ideje i trendovi
44

Učenje kroz igru - moćan alat za bolju popunjenost i vidljivost brenda smještaja

"Igra je najviši oblik istraživanja", misao je koja se pripisuje nenadmašnom Albertu Einsteinu, dok je čuveni švicarski psiholog i psihijatar zapisao: "Stvaranje nečeg novog ne proizlazi iz intelekta, već iz instinkta za igrom koji djeluje iz unutarnje potrebe."
 

Želja za igrom nam je zapisana u genima - da to nije tako ne bi nogomet bio najvažnija sporedna stvar na svijetu niti gaming industrija zauzimala visoko prvo mjesto na ljestvici virjednosti u segmentu zabave, daleko iznad filmske i glazbene

Stoga nas neće iznanaditi kada shvatimo da je učenje kroz igru moćan alat za angažiranje  učenika i bolje pamćenje gradiva. Učenje kroz igru danas primjenjujemo gotovo u svim branšama - kvizovi također spadaju u jedan oblik učenja igrom. Engleska riječ gamification, koju prevodimo kao igrifikacija, znači je primjenu elemenata i principa igre u neigračkim kontekstima s ciljem angažiranja korisnika i motiviranja na postizanje određenih ciljeva. Primjere za to susrećeno svakodnevno, na raznim mjestima, poput skupljanja bodova u trgovinama. Igrifikacija koristi elemente kao što su bodovi, značke, ljestvice najboljih i izazova da bi različite aktivnosti bile interaktivnijie i zabavnije.

S primjenom igrifikacije u turizmu se surećemo odavno. Primjer je prikupljanje bodova aviokompanija ili oznaka lojalnosti hotelskim kućama. Igrifikacija jedan od najjačih alata u suvremenom turizmu jer se putnici sve više fokusiraju na doživljaje i aktivno sudjelovanje, umjesto na pasivno razgledavanje.


Kako učenje kroz igru funkcionira u turizmu?

Pretvaranje putovanja u avanturu nije teško. Svako putovanje je svojevrsna avantura, pogotovo kada putujemo tamo gdje nikada ranije nismo bili. Upravo je zato korištenje igre kao alata za poboljšanje iskustava turista toliko popularno i možda primjenjivije, nego u nekim drugim ekonomskim sektorima. Igrifikacija je moćan poticaj za istraživanje destinacije, jačanje lojalnosti i dojmova.

Obilasci destinacije se lako mogu pretvoriti u potragu za blagom koja potiče turiste da istraže skrivene lokacija i uče o povijesti mjesta. Turisti pomoću mobilne aplikacije ili fizičke karte prate tragove i rješavaju zagonetke kako bi došli do sljedeće lokacije ili otkrili tajnu destinacije.

Zadržati korisnika gosta i potaknuti ga na ponovni dolazak kroz sustave nagrađivanja (Loyalty Programs) je također jedan od modela igrifikacije. Gosti dobivaju bodove za svaku potrošnju, bedževe za posjet određenom broju atrakcija ili za objavljivanje fotografija na društvenim mrežama. Bodovi se pretvaraju u popuste ili ekskluzivne usluge.

Muzeji i galerije odavno koriste ovaj alat kroz interaktivne postave koji olakšavaju usvajanje informacija posebno kod mlađe publike. Interaktivni kvizovi i proširena stvarnost (AR) koriste se kako bi posjetitelji skenirali eksponate mobilnim uređajima i pokrenuli kviz, vidjeli 3D rekonstrukciju povijesne scene ili skupili virtualne "artefakte".

Hoteli i kongresi povećavaju interakciju među sudionicima i poboljšavaju prodaju dodatnih usluga organizacijom natjecanja unutar hotela. Gosti skupljaju bodove za korištenje hotelskog restorana, teretane ili spa centra. Na kongresima se daju bodovi za sudjelovanje u panelima i umrežavanje s drugim sudionicima.

Brojni su primjeri brendiranja destinacije kroz online natjecanja u kojem korisnici moraju napraviti kratak video o omiljenoj lokaciji i podijeliti ga (za što dobivaju bodove ili nagrade). Jedan od primjera je i islandska kampanja "Let it out!".
 

Igrifikacija povećava angažman i pretvara pasivne turiste u aktivne istraživače. Stvara nezaboravne uspomene i iskustva temeljena na izazovima i nagradama što jača emocionalnu povezanost s destinacijom


Suptilni dodir igre: Igrifikacija u obiteljskom smještaju

Filozofija igrifikacije ne mora nužno značiti pretvaranje smještaja u escape room ili oblijepljivanje zidova QR kodovima u potrazi za blagom. Umjesto toga, možemo koristiti male, nenametljive elemente igre kako bismo boravak gostima učinili zabavnijim, osobnijim i pamtljivijim.

1. Pronalaženje poklona dobrodošlice

Umjesto klasičnog ostavljanja poklona dobrodošlice na stolu, možemo gostima diskretno ostaviti poruku ili zagonetku da sami pronađu svoj dar. Nagrada nije samo poklon, već i otkriće same lokacije: dar se može kriti na mjestu koje nudi najdojmljiviji pogled na okolicu ili u najmirnijem kutu smještaja. Time se goste već na početku nenametljivo potiče da istraže i emocionalno se povežu s najljepšim dijelovima našeg prostora.

2. Eko-izazov za svjesne putnike

Igrifikacija se izvrsno koristi za poticanje odgovornog i ekološki osviještenog ponašanja gostiju. Iako nećemo pratiti svaki korak, možemo suptilno uvesti ekološki izazov kojim se skupljaju bodovi za pohvalne navike. To se može postići jednostavnim dodjeljivanjem bodova za pravilno odvajanje otpada i odlaganje na predviđena mjesta, ili za gašenje klima-uređaja pri napuštanju smještaja. Kruna ovog izazova je konačna nagrada koja odražava etiku smještaja i lokalne zajednice. To može biti mali, unikatan poklon izrađen od recikliranog materijala od strane lokalnog obrtnika ili, što je još važnije, simbolična donacija u ime obitelji lokalnoj udruzi za zaštitu prirode. Takvim gestom gostima se pruža opipljiv doprinos okolišu i produbljuje se edukacija o važnosti održivosti u našem mjestu.

3. Pričanje priče smještaja

Kada je obiteljski smještaj ima autentičnu priču (o povijesti, obitelji, ili lokalnoj legendi), elementi igre mogu postati elegantno sredstvo za njezino prepričavanje. Igra asocijacija ili kratka zagonetka inspirirana tom pričom može biti neformalan način angažiranja gosta. Pogodak ili rješenje priče ne mora nužno donijeti trenutnu nagradu, već može otključati popust za idući boravak kod vas. Time ne samo da potičemo goste na povratak, već im nudimo posebno, personalizirano iskustvo koje ostaje u sjećanju i stvara snažnu emocionalnu vezu s našim brendom.


Igrom do bolje popunjenosti

Igrajmo se jer "ne prestajemo se igrati zato što starimo; starimo zato što prestajemo igrati", kao što je zapisao irski autor George Bernard Shaw. Možemo li igrifikacijom stići do bolje popunjenosti smještaja? Garancije nema, ali zašto ne bismo probali? U tom pokušaju se možemo itekako dobro zabaviti. Pustimo mašti na volju i pretvorimo svoj smještajni objekt u poligon za avanturu.


Igrifikacija, u svojoj najčišćoj formi, nije samo marketinški trik, već alat za kreiranje nezaboravnog doživljaja i emocionalne povezanosti. Kroz male zagonetke i ekološke izazove, gosti postaju aktivni sudionici naše priče, a ne samo promatrači. Ovaj pristup stvara uspomene koje se rado dijele i potiče usmenu preporuku koja je zlata vrijedna. Neka naš smještaj postane mjesto o kojem se priča, a svaki boravak nova, uzbudljiva epizoda. Uloženi trud u igru i zabavu lako se može vratiti kroz dugoročnu lojalnost i, u konačnici, bolju popunjenost i izvan glavne sezone.

Spremi

Turizam posljednje šanse: U potrazi za destinacijama i doživljajima koji nestaju

Suza za makarske plaže

Poziv članovima Zajednice iznajmljivača za sudjelovanje u on-line javnoj raspravi

Milan Drmić: Kako od stare drvene kuće do tradicijske ljepotice trajne vrijednosti

`Ako je ikada bila dobra prilika za razvoj obiteljskog mikropoduzetništva, onda je to sada´

7 domišljatih turističkih promotivnih kampanja koje su osvojile svijet

Iška kraljica: Preko snijega do opreme za preostalih osam učenika osnovne škole u Velom Ižu

Što je seoski turizam i kako spojiti poljoprivredu s turizmom u Hrvatskoj?

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Divlji šipak - pouzdani čuvar imuniteta kojeg nam priroda daruje

Popularno: