Ideje i trendovi
897

Gost (ni)je uvijek u pravu

Gost je uvijek u pravu? Ili nije? Što ne volimo kod gostiju i mogu li se izbjeći neugodne situacije koje su najčešće rezultat nepoštivanja kućnog reda i nepisanih pravila dobrog ponašanja?

"Umorna sam više od gostiju", kaže iznajmljivačica koja prima turiste u svoje domaćinstvo dulje od dvadeset godina. "Svakakvi su i sve mi se gorima čine, jednostavno mi se ne da više," završit će priču i krenuti pospremati za iduću turu gostiju. Činjenica je da u moru krasnih ljudi koji prođu kroz naše sobe, kuće za odmor i apartmane, bude i onih malo manje krasnih pa, nekako, onako kako to u ljudskoj prirodi je, zapamtimo baš takve. S godinama nam se čini da ih je jednostavno previše.

Tko god da je smislio uzrečicu "gost je uvijek u pravu", sigurno nije nikada primao goste. Jer upravo gosti bi se trebali ponašati kao gosti pa cijeniti svoje domaćine, prihvaćati pravila ponašanja koje domaćin ističe, biti svjesni da samo privremeno koriste domaćinove resurse i da ne bi smjeli ostavljati svoje tragove. No, nisu svi takvi pa zato možemo složiti poprilično dugačku listu onoga što nam kod gostiju smeta. I imamo pravo na to. Možda bismo mogli na temelju te liste složiti i kućni red pa pokušati izbjeći najgore goste iz svojih noćnih mora.


Mrzimo kada gosti...

1. Oštećuju imovinu
Lome namještaj, prozore ili druge stvari u smještaju.
Ostavljaju fleke koje se ne daju isprati ni s čim na zidovima, tepisima, sofama i krevetima.
 

"Imali smo jednu damu koja je u svom gradu bila agent za nekretnine. "Tretirat ćemo vašu kuću kao svoju!", rekla je. Kuća je bila kao ratna zona kada je otišla - tona pseće dlake posvuda, tona pijeska posvuda, pelena bačena u wc školjku što je izazvalo ozbiljno začepljenje, čitav apartman je vonjao na pseći urin, ostaci hrane po kući, kante za smeće pretrpane..."


2. Ostavljaju ekstremnu prljavštinu
Ne očekujemo da gost čisti za sobom, ali ne očekujemo ni da ostave apartman ili kuću ekstremno prljavima, sa smećem i ostacima hrane razbacanima po prostorijama.
Vrlo često ne peru suđe i ne izbacuju smeće prije odlaska, ali to ćemo preživjeti, sve dok među suđem nema zagorjelih tava i lonaca.
 

"Tvrdila je da je neko dirao njene stvari, a bila je jedina u kući. Otišla je ranije i u recenziji napisala da misli da joj je neko otrovao hranu. Na kraju je dala vreću odjeće susjedima iz nekog čudnog razloga i rekla da se osjećala prljavo jer je netko bio u njenoj sobi."


3. Ignoriraju pravila kućnog reda
Ignoriraju zabrane pušenja ili dovođenja kućnih ljubimaca.
Pozivaju prijatelje na tulumarenje do sitnih sati bez prethodnog odobrenja.
Prave buku kasno u noć, ometajući susjede.
Organiziraju zabave bez dozvole.
 

"Bili su potpuni čudaci. Bijeli kao da žive u pećini. Nisu uopće izlazili iz apartmana, osim u večernjim satima. Otac, majka i dvoje djece. Na dan odlaska, vidim, ne pojavljuju se. Nervoza me hvata jer sljedeći gosti stižu poslijepodne. Pokucam na vrata apartmana, puste me unutra, sjede s navučenim zastorima, bez upaljene klime, u apartmanu nema zraka. I kažu da oni danas ne odlaze. Vadim vaučer, pokazujem prepisku, datum je današnji, oni se ne daju smesti, inzistiraju na ostanku. Tek kada sam zaprijetila policijom, nevoljko su pristali da pokupe svoje stvari." 


4. Nemarno se odnose prema opremi smještaja
Odnose stvari iz apartmana kao što su ručnici, posteljina, posuđe ili dekoracije.
Ostavljaju upaljena svjetla i klima-uređaje kada nisu prisutni, što je potpuno ekološki neprihvatljivo i povećava naše troškove.
Zloupotrebljavaju opremu kao što su veš mašine, sušilice, pristup internetu.
Ne prijavljuju kvarove ili oštećenja, što može dovesti do većih problema ako se ne poprave na vrijeme.
Pokušavaju da poprave stvari sami, pogoršavajući probleme.
Bacaju neadekvatne stvari u odvode uzrokujući začepljenje.
 

"Dobio sam rezervaciju za 4 osobe na 4 noći. Objasnio sam im svoja kućna pravila, posebno zabranu dovođenja neprijavljenih gostiju jer se apartman nalazi se u čuvanoj zgradi gdje su dozvoljeni samo prijavljeni gosti. Gosti su stigli s 5 osoba, uključujući dvije prostitutke. Kada je zaštitar odbio ulazak neprijavljenih gostiju, jedan od gostiju udario ga je u lice. Nakon toga su svi otišli."


5. Kradu
Odnose "sitne suvenire" poput ručnika, zdjela, slika, ukrasa, jastuka, itd.

6. Zloupotrebljavaju naše gostoprimstvo
Dolaze kuhati džem u naš smještaj ili raditi sokove. Da, toga je bilo i dešava se. Tako štede vlastite resurse, a troše naše. Pri tome ne moraju čak ni pospremiti za sobom, što im je najbolje.
 

"Nakon što su otišli, otkrila sam da cijela kuća smrdi na masnoću od slanine, a odvodi u kuhinji i kupaonici su bili začepljeni mašću. Sudoperi u kuhinji je bio pun vode. Izbacivali su mast u vrt nakon što su začepili odvode (i nisu mi rekli da postoji problem). Morala sam da pozovem vodoinstalatera i angažiram profesionalce za parno čišćenje cijelog namještaja i zavjesa, kao i pranje zidova. To je koštalo oko 500 eura, što je bilo mnogo više od njihovog depozita. Tada sam konačno shvatila zašto su iznajmili moj apartman - da ne bi napravili nered u svojoj kući provodeći keto dijetu!


7. Prijete lošim recenzijama da bi snizili cijenu smještaja
 

"Iznajmljujem veliku kuću za odmor u kojoj je jedna prostorija s osobnim stvarima zaključana. Dvoje gostiju, koji su bili u grupi koja se danas odjavila, poslali su mi poruku kako bi me obavijestili da su provalili u zaključanu sobu. Rekli su da ništa nije ukradeno ili oštećeno, i ponudili su mi naknadu. Nisam siguran zašto bi to ponudili ako ništa nije oštećeno. Djevojka koja je zapravo iznajmila kuću me nazvala da mi kaže da nije znala da su njeni prijatelji to učinili i navela ih je da mi pošalju poruku kako bi priznali. Rekla je da su to učinili jer su "bili radoznali i htjeli su špijunirati"."


Kako izbjeći loša iskustva s gostima?

Statistike su neumoljive, među velikim brojem ljudi koje ugostimo, šanse da će se naći barem jedna neugodna osoba ili grupa gostiju su velike. Direktan buking kod kojeg komuniciramo s gostima prije rezervacije smanjuje šanse za neugodnosti i nepoštivanje kućnih pravila. Primijetimo li neobično ponašanje, kod direktnih rezervacija možemo odbiti gosta, što kod instant rezerviranja putem stranih platformi nije moguće.

Kućni red već dugo nije obvezan, ali je dobar saveznik u borbi protiv neugodnih situacija s gostima. Razradimo ga pažljivo i upoznajmo goste s pravilima. Naglasimo ih, ne očekujmo da će ih pročitati sami. Tako ćemo u slučaju da primijetimo nepoštivanje u toku boravka, moći se pozvati na kućni red i upozoriti gosta. Ili čak otkazati boravak u slučaju težih povreda.

Loše iskustvo kad-tad doživi svaki iznajmljivač. Navedene priče nam pokazuju da nismo sami sa svojim neugodnim iskustvima.
 

Poštujmo i mi svoje goste onako kako očekujemo da oni poštuju nas i našu imovinu, to je osnovni preduvjet za izbjegavanje bilo kakvih neugodnih situacija

Kada se loša situacija ipak dogodi, ostanimo smireni, ustrajmo u traženju naknade za štetu, ne dopustimo da nas "gost je uvijek u pravu" poljulja. Sjetimo se svih dragih gostiju koje smo ugostili i svih onih koje ćemo tek upoznati. U ovom poslu ipak ima puno više ljepota, nego neugodnosti.
Spremi

​Sportski turizam - zašto se o njemu toliko priča?

Još samo 3 dana za primjedbe javnosti na prijedlog o povećanju paušala za privatne iznajmljivače

​Presvlake za stolice: Kako odabrati najbolje presvlake i koliko doprinose ugodnom dojmu?

Službeni cjenik za iznajmljivače apartmana - kako mora izgledati?

Kako odrediti optimalnu cijenu smještaja za veću popunjenost i bolju zaradu od turizma?

Zašto nabaviti plastične saonice za djecu u apartmanu ili kući za odmor?

5 aplikacija za iznajmljivače koje poboljšavaju iskustvo boravka u našim objektima

73 vrste turizma i turističkih niša u kojima svatko može pronaći svoje goste

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Iskoristimo "princip minimalnog napora" za postizanje boljih poslovnih rezultata i više prihoda

Popularno: