Prije pandemije, lokacija je bila sve, točnije rečeno, odredište koje je bilo glavni motiv putovanja turista, danas je fokus ponešto izmijenjen. Nije više toliko važno posjećivanje atraktivnih turističkih središta, mnogo je važnije pronaći mjesto za siguran i ugodan odmor. U toj promjeni fokusa, i mi domaćini smo dobili novu ulogu, ulogu uporišta i zato, sada više nego ikada, naši gosti žele znati tko smo mi i mogu li imati povjerenja u nas.
Infografika prikazuje koliko je pala ili porasla popularnost pojedine vrste odredišta prema rezervacijama smještaja u prosincu 2020. Rast rezervacija bilježe male ruralne sredine, dok velika urbana središta s čuvenim turističkim atrakcijama bilježe pad i do 60%.
Turisti sve češće traže
direktnu vezu s domaćinom kako bi se osigurali, koliko god je to moguće, da će imati na koga se osloniti u slučaju bilo kakvih izvanrednih okolnosti. Pandemija je, priznat ćemo svi, donijela nesigurnost, a najviše smo toj nesigurnosti izloženi kada smo izvan svog doma ili na putovanju, izvan svog uobičajenog mjesta boravka.
I zato turisti, više nego ikada ranije, dobro provjeravaju gdje će odsjesti i odabiru domaćina u kojeg mogu imati povjerenja. Zato žele znati tko smo mi
Kako pokazati gostu da može imati povjerenja u nas?
Temelj tog povjerenja je u razumijevanju specifičnih potreba gostiju u pandemiji - osiguravanje
higijenskih standarda i
fleksibilne politike otkazivanja su osnovne potrebe gostiju koji rezerviraju smještaj za ljetne mjesece a o kojima, točnije, o čijim epidemiološkim uvjetima, trenutno, ne možemo znati ništa.
Put ka povjerenju je u
direktnom kontaktu s gostom i u stalnoj komunikaciji. U ovim posebnim okolnostima, šprance kojima inače odgovaramo gostima, možda neće biti dovoljne. Odgovaranje na svaki upit će biti potrebno kako bismo se svrstali među one iznajmljivače s popunjenim kapacitetima i pri tome ćemo morati svakom potencijalnom gostu posvetiti vrijeme kroz individualni pristup u izravnoj komunikaciji.
"Is there any reservation fee I need to pay up front? What is the COVID-19 situation now? Are the markets open? Restaurants? (Je li potrebno uplatiti naknadu za rezervaciju unaprijed? Kakva je situacija s COVID-19 trenutno? Jesu li otvorene trgovine? Restorani?)", tek su neka od pitanja na koja ćemo stalno morati odgovarati. Mi smo prvi izvor informacija turistima u potrazi za smještajem.
Direktan kontakt s gostima
Zbog toga će u idućim mjesecima, intenzivna komunikacija s gostima biti potrebnija, nego ikada. Ako želimo napuniti svoje smještajne kapacitete, moramo biti spremni na komunikaciju na svim kanalima i ljubazna odgovaranja na sva pitanja. Stavimo li se u poziciju gosta, to nam neće biti teško. Komunikaciju možemo započeti i sami, prilagodbom sadržaja na svojim oglasima, vlastitim
web stranicama i društvenim mrežama.
Možda je baš zato oglašavanje u
Facebook grupama sve popularnije - tamo je komunikacija
iznajmljivača i gosta konstantna, neformalna i to je jednostavan način da se upoznamo sa svojim gostima i prije nego stignu do našeg praga.
Nisu svi na Facebooku, ali Facebook i druge društvene mreže, kao i ostali kanali oglašavanja smještaja, su izvrsna platforma za predstavljanje svojim budućim gostima
Ako imate stranicu na
Facebooku, objavite na njoj sve što radite kako bi se vaši gosti osjećali ugodno i sigurno kod vas, npr. istaknite
Safe Stay oznaku, pohvalite se proljetnim radovima u vrtu, objavite higijenske protokole koje provodite u svojim smještajnim jedinicama, pokažite
nove madrace ili nešto drugo što ste kupili za svoje smještajne jedinice, itd.
Direktan kontakt s gostima je zahtjevniji način punjenja kapaciteta. Jednostavnije je prepustiti
internetskim oglašivačima smještaja instant booking i upoznati gosta tek kad stigne kod nas. Međutim,
direktan kontakt je dugoročno isplativiji - tako dolazimo do stalnih gostiju čime smanjujemo troškove oglašavanja, a u ovim posebnim okolnostima izravan pristup nam može osigurati
više rezervacija novih gostiju. Ključ je u komunikaciji kroz koju nas turisti upoznaju i kroz koju im pokazujemo tko smo mi.
Mi kao brend
Direktan kontakt s gostima je strategija, nije samo odgovaranje na upite. Sada, više nego ikada, je potreban plan i upravljanje strategijom
direktnog bookinga i
brendiranja smještaja. Najjednostavniji korak u toj strategiji je izrada vlastitog
e-mail adresara i pokretanje
e-mail kampanje. Takav postupak ne košta ništa, a izvrsna je prilika da svojim starim gostima pošaljemo novosti i svoje
first ili
last minute ponude.
Upitajmo svoje goste kako su, kakva je epidemiološka situacija kod njih, uputimo ih na naše vlastite
web stranice, stranicu na društvenim mrežama ili oglasa gdje će moći pratiti naše objave vezane uz trenutnu situaciju kod nas u slučaju da se odluče odmarati u našoj destinaciji.
Na neki način,
brendiranje privatnog smještaja započinje upoznavanjem sa svojim gostima. Mi smo ono što našu smještajnu ponudu čini jedinstvenom i zato pokažimo gostima tko smo - po nama će pamtiti svoj odmor u pandemiji i naš smještaj, Samo ako znaju tko smo, mogu imati povjerenja u nas i lakše će se odlučiti za našu smještajnu ponudu. Komunicirajmo
human friendly smještaj i siguran odmor turistima koji su dovoljno hrabri da putuju u ovim nesigurnim vremenima.