Aktualno
4 56.9K

Službene preporuke za iznajmljivače: Kako organizirati prihvat gostiju u obiteljskom smještaju tijekom epidemije COVID-19

Kasno poslijepodne u ponedjeljak 11. svibnja 2020. godine, Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) je objavio dugo očekivane preporuke za rad smještajnih objekata tijekom pandemije

Preporuke za rad hotela i iznajmljivača tijekom pandemije COVID-19 su ugledale svjetlo dana tog 11. svibnja, istoga dana kada su diljem zemlje mnogi ugostiteljski objekti konačno otvorili svoja vrata.
 
Nije neobično što je ova preporuka dugo čekala svoju objavu jer su preporuke iscrpne pa ih detaljno možete pregledati na stranici s preporukama za hotele i smještajne jedinice Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo
 
Nejasno je, doduše, zašto su preporuke jednake za hotelsko poslovanje i ono u domaćinstvima jer, niti je usluga jednaka niti su jednaki propisi kojima su ovi segmenti pružanja usluge smještaja uređeni. 
 
S obzirom na to da su posebno izdane preporuke za frizerske salone i one u kojima se pružaju usluge masaže ili tetovaže, za očekivati je bilo da se posebno obrati pažnja na smještaj u kućanstvima koji nosi polovicu turističkog smještaja u RH.
 
Ali nadležni tvrde da se ono što je preporučeno za hotele, može primijeniti u svim objektima za smještaj pa krenimo redom da vidimo što se od preporučenog može odnositi na apartmane, sobe i kuće za odmor u privatnom smještaju. 
 

Opće preporuke za (u dokumentu je navedeno "hotelske") prostore

Fizička udaljenost – 1,5 metara razdaljine među posjetiteljima u odnosu na druge posjetitelje, osim ako se radi o članovima obitelji ili skupine gostiju.
 
Dezinficijens – na svim ulazima mora biti postavljeno dezinfekcijsko sredstvo na bazi 70%-tnog alkohola ili drugog sredstva prikladnog za korištenje na koži.
 
Obavijesti na vidljivom mjestu – informacije o provođenju higijene, pravila ponašanja i mjerama zaštite je potrebno postaviti na ulazu u objekt, uručiti u obliku letka gostu prilikom prijave te ostaviti u svakoj smještajnoj jedinici. Nužno je i u svakoj smještajnoj jedinici istaknuti broj telefona odgovorne osobe koju treba kontaktirati u slučaju sumnje na COVID-19.
 
Maksimalan broj osoba u prostorima – koliko dopušta razdaljina među posjetiteljima različite obitelji ili skupine od 1,5 metra. 
 
Jednokratni papirnati ručnici i materijal – osigurati dovoljno potrošnog materijala, uz dovoljno sredstva i opreme za čišćenje i dezinfekciju. 
 
Otpad – osigurati odlaganje u kante s odgovarajućim poklopcima.

Zaštitna oprema – osigurati maske za osobe koje dolaze u kontakt s gostima u kućanstvu.
 
Higijenske mjere – pridržavati se uputa za dezinfekciju Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

 

Preporuke za održavanje zajedničkih prostorija

Prozračivanje i higijena – redovito i periodično, npr. dezinfekcija svih površina svakih sat vremena, a prostor za prihvat gosta češće.
 
Fizička udaljenost – osigurati adekvatan razmak među gostima te između gosta i djelatnika ili iznajmljivača i članova njegove obitelji koji se kreću u istom prostoru. Boraviti s gostom kraće od 15 minuta što je definicija bliskog kontakta, i prilikom prijave ili odjave. Postaviti pregrade tamo gdje tako kratak kontakt nije moguć.
 
Informiranje gostiju i djelatnika – i iznajmljivač i suradnici (npr. čistačice i sl.) trebaju biti informirani o COVID-19, tako da u svakom trenutku gostu mogu pružiti relevantne informacije.
 
Tehnologija – primijeniti gdje god je to moguće, npr. kod check-ina, beskontaktnog plaćanja i sl.
 
Informacija mora biti obostrana – gost treba unaprijed najaviti kada stiže i kada odlazi kako bi se zadržavanje u direktnom kontaktu ograničilo na minimum.
 
Higijena sanitarnih čvorova – češće i temeljitije čišćenje i dezinfekcija, npr. svaka dva sata.
 
Dodatni sadržaji – poput sadržaja za djecu se trebaju osigurati na način sukladan uputama HZJZ.
 
Dodatna oprema – osigurati termometre, maske i rukavice na upit gosta.

 

Preporuke za održavanje smještajnih jedinica

Čišćenje – obavljati prema dosadašnjoj praksi, osim kada gost zatraži češće čišćenje ili mijenjanje posteljine i ručnika. Sve se površine i predmeti koje dolaze u kontakt s gostom moraju temeljito dezinficirati, uz posebnu pozornost u kupaonici nakon izlaska gostiju.
 
Posteljina i ručnici – oni korišteni ne smiju doći u dodir s čistima.
 
Informiranje gost mora biti informiran o pojačanim higijenskim standardima u objektu.

 

Na što moraju paziti iznajmljivač i osobe koje dolaze u kontakt s gostima?

Opće zaštitne mjere – izbjegavanje bliskog kontakta s osobama sa sumnjom na zarazu COVID-19. Održavanje distance, izbjegavanje dodirivanja vlastitog lica i rukovanja s gostima. kašljanje u lakat ili maramicu, redovito pranje ruku i korištenje dezinficijensa.

Mjerenje tjelesne temperature – svako jutro. Ako je ista veća od 37,2 stupnjeva u jutarnjim satima ili ako se osjećate bolesno, ne dolaziti u kontakt s gostima.

 

Preporuke za održavanje opreme

Perilice - provjeriti pravilan rad perilica za suđe i rublje, radne temperature istih i doziranja sredstava za pranje.
 
Klima i ventilacija – moraju biti pažljivo pregledani. Posebno obratiti pažnju na filtere.
 
Dezinfekcijska sredstva – u zajedničkim dozatorima treba stalno provjeravati da li ih je dovoljno i funkcionira li uređaj.

 

Preporuke za vanjske suradnike

Dolazak suradnika, čistačica, majstora ili dostavljača u objekt - treba organizirati tako da se najave i izmjere temperaturu prije dolaska. Ako imaju više od 37,2 stupnjeva u jutarnjim satima ili se osjećaju bolesno, ne smiju doći u objekt, već se trebaju javiti nadležnom obiteljskom liječniku.
 
 
Dakle, ovo je ono što se iz netom objavljenih preporuka za rad hotela i iznajmljivača tijekom pandemije COVID-19 može primijeniti u obiteljskom smještaju. No, ovo su ipak preporuke za hotele, koje tek u naslovu daju naslutiti da se o obiteljskom smještaju nije puno razmišljalo te da smo u najvećoj mjeri prepušteni vlastitoj savjesti.
 
A za savjest nisu potrebne preporuke epidemiologa…
Spremi

Uradi sam: Adventski kalendar sa slatkom dobrodošlicom gostima

`Ako je ikada bila dobra prilika za razvoj obiteljskog mikropoduzetništva, onda je to sada´

Kako unijeti iCal URL u Apartmanija.hr korisničkom sučelju radi sinhronizacije kalendara?

Zašto wellness turizam nije rezerviran samo za hotele i kako nam može donijeti rezervacije izvan sezone

Ringo pametna brava: Zbogom čekanju gostiju i majstora

Rekordna visina prihoda od turizma, dobit sektora ugrožena rastom cijena energenata

​Koliko u prosjeku košta izgradnja apartmana na moru?

Turistička inspekcija - kada i kako podnijeti prijavu?

4 komentara Uključi se u raspravu
Ladic - Stari Grad 03.06.2020 08:15
Kako je s maskama ako ih nema za privatne iznajmljivače? Ako dolaze 100 gosti, trebaju mi 100 maske?
Vladimir 19.06.2020 22:24
Dali netko više zna koje su preporuke na snazi. Ako su one od 11.5. onda su svi gosti u prekršaju za kojeg sankcija NEMA. : https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/03/Preporuke-i-upute-Hrvatskog-zavoda-za-javno-zdravstvo_HR-1.pdf Da ne čitate sve i da bolje shvatite o čemu pišem, CITIRAM: Preporuke i upute Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Ovih preporuka i uputa dužni su se pridržavati hrvatski i strani državljani koji ulaze u Republiku Hrvatsku i to 14 dana od dana prelaska državne granice na sljedeći način:  Tijekom prvih 14 dana od ulaska u Republiku Hrvatsku izlasci iz smještaja ograničavaju se samo na nužne: obavljanje posla ako se radi o poslovnom razlogu ulaska u Republiku Hrvatsku, obavljanje nužnih aktivnosti uz kontinuirano pojačano provođenje higijenskih mjera.  Tijekom nužnih izlazaka iz smještaja preporuča se koristiti masku ili prekrivalo za nos i usta, održavati fizički razmak od drugih osoba minimalno 1,5 metar te provoditi higijenu ruku. SRETNO SVIMA
Paula - Plat 11.07.2020 12:04
Poštovanje svima ..... zanimalo bi me ima li netko od vas KONKRETNU listu s uputama za goste ev, i na stranim jezicima, koja bi ih čekala u sobi ili apartmanu, a prema kojoj bi se trebao ponašati za vrijeme svog boravka. Dakle, važni bi aspekti trebali biti: distanca, bezkontaktna komunikacija, ev. slanje dokumenata putem WhatsApp-a ili poruke, isključivanje klime u vrijeme odsutnosti i zračenje prostorija u kojima se boravi, kontakt brojevi turističke ambulante ili hitne službe u slučaju sumnje na covid itd.
Ana - Zagreb 12.07.2020 09:36
Mi smo u apartmanu stavili upute koje se nalaze u svim javnim prostorima, a možete ga pronaći na sljedećem linku: https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/03/Plakat-za-javne-prostore-B1-COVID-19.pdf Sva komunikacija je online, putem airbnb i booking aplikacije ili whatsapp-a. Gostima šaljemo upute za self check-in, ulazak u zemlju putem entercroatia linka i tražimo ih slanje dokumenata radi prijave. Ono što primjećujem je da gosti ne gase klime od prvog ulaska u apartman, pa sve do odlaska, bili u apartmanu ili ne i da uopće ne provjetravaju prostorije. Stoga nam je uvijek jedan dan prije i poslije svakog gosta zaključan kako bi se apartman dobro provjetrio prije samog čišćenja. Kontakt za sumnju na covid je posebno naglašen; stavili smo broj epidemiologa iz područja u kojem je apartman jer poseban broj za turističke ambulante nigdje ne nalazim.
Odgovori
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Nova vrsta luksuza - smještaj kod domaćina u izoliranim ruralnim područjima

Preuzmite preporuke za goste u privatnom smještaju i informirajte ih o sigurnijem odmoru tijekom epidemije

Popularno: