Aktualno
6.3K

Koliko je popularan first minute za 2023. u svijetu u kojem "samo mijena stalna jest"

Jedrenja s popustom od 20% i više, smještaj na minus 15% i više - aktualne su first minut ponude za ljeto 2023. godine. Zvuči povoljno, ali jesu li turisti spremni rezervirati toliko unaprijed u ovim globalno neizvjesnim vremenima?

Naslovna izreka pripisuje se grčkom filozofu Heraklitu koji je živio na prijelazu iz 6. u 5. stoljeće prije Krista. Od rođenja te izreke prohujaše tisućljeća, a ona još uvijek jednako stvarna i živa kao da ju je po prvi puta izrekao netko jučer, možda na nekoj od konferencija o turizmu kojima ovo doba godine obiluje.

Pa se na istima, između ostalog, raspravlja o i trendovima koji su obilježili netom završenu sezonu do onih koji nas čekaju u 2023. Riječ trend ne potječe iz grčkog, već iz engleskog jezika i označava pojave u prirodi i društvu kojima “naginje” ili izražava sklonost većina.
 

Trendove u ponašanju turista često proučavamo kako bismo prekrojili svoju ponudu ili promociju u svrhu što učinkovitijeg poslovanja u turizmu

I dok smo se ranije najčešće bavili trendovima koji nam pokazuju kakve dodatne pogodnosti gosti vole, koliko je napredovala digitalizacija kod pružanja usluge smještaja u turizmu, i sl., od pandemije naovamo trendovima mjerimo mogućnosti uspjeha sezone, biramo vrijeme za pojačanu promociju i pratimo kretanje cijena smještaja.
 

First minute u 2023. - ima li smisla?

S neizvjesnosti koju je donijela pandemija do neizvjesnosti koju nam obećava inflacija, aktualna gospodarska i geopolitička kriza, first minute rezervacije nisu u trendu.

Ušteda koju turist može ostvariti rezervira li smještaj za iduće ljeto već sada, još uvijek je preveliki rizik i većina se neće odlučiti na first minute rezervaciju. Iznimka su stalni i stari gosti koji najčešće putuju uvijek kod istih domaćina ili u istu destinaciju i nije ih pokolebala nijedna situacija u godinama koje smo prošli.

Turisti će i dalje biti vrlo pažljivi oko proračuna za svoje putovanje. Anketa Booking.coma iz listopada 2022. pokazuje da će 68% ispitanih odabrati smještaj i turističke usluge, pazeći pri tome da potroše što je manje moguće. Utješno je da će polovica ispitanih radije potrošiti novac na putovanje nego li na bilo što drugo.
 

Vrijeme rezervacije se ipak nešto produljuje, a last minute rezervacije su manje popularne. Većina turista rezervira mjesec do tri unaprijed i očekuje se da će se ta praksa nastaviti i u 2023. godini

Stručnjaci vjeruju da će 2023. biti godina putovanja i potpunog oporavka turizma u mnogim destinacijama u svijetu. 73% ispitanih je izražava optimizam u vezi putovanja i planira putovati bez obzira na globalnu krizu.

“Ljudi se vraćaju svojim starim stazama s jednom malom razlikom: ovaj put će dvaput razmisliti prije rezervacije, a kada rezerviraju, žele vrijednost za novac”, tvrdi Fabian Bartnick, osnivač Infinito koledža za ugostiteljstvo i turizam.


Dugi boravci oko važnih datuma

Pandemija je produljila boravke i usporila turističke migracije. Taj trend se, začudo, nastavlja - više nije važno vidjeti što više u što kraćem vremenu provedenom u turističkom obilasku neke zemlje ili regije, već je postalo važno što potpunije iskusiti vrijednosti jedne destinacije pri čemu je važna kvaliteta doživljaja koje destinacija nudi.

Da bi te doživljaje intenzivirali, turisti biraju termine putovanja povezujući ih s važnim datumima. Pokušavaju dodati vrijednost putovanju rezervirajući boravak u vrijeme događanja kao što su veliki koncerti, sportska događanja, međunarodne konferencije, čuvene izložbe, i sl.
 

Fleksibilnost ostaje ključna

“Agilnost je ime igre, s pravilima i igračima koji se često mijenjaju. Više je rezervi oko rezervacija i plaćanja unaprijed jer stvari lako opet mogu izmaknuti kontroli”, opet će Bartnick.
 

First minute cijene smještaja su najčešće 15% niže od uobičajenih, ali vrijednost ranih rezervacija nije u količini novca, već u sigurnosti i u smanjenju sezonalnosti prihoda od turizma

Fleksibilne cijene i fleksibilna politika otkazivanja opet se mogu pokazati kao saveznici u zgrtanju (first minute) rezervacija. I zato se ne treba u potpunosti odreći first minute promocija, ako smo spremni na fleksibilnost, strpljenje, otkazivanja i zahtjeve za povratom akontacija. 

Odlučimo li se uskočiti u first minute promociju, svoju ponudu moramo nedvojbeno definirati pa gostima, prije rezervacije i uplate akontacije, dostaviti jasne informacije o uvjetima rezerviranja i eventualnig povrata akontacije u slučaju otkazivanja. Komunikacija nikada ne izlazi iz trenda, i dalje je ključ uspješnog poslovanja u turizmu

Spremi

Kako potaknuti kreativnost koja je ključna za uspjeh

Kako pravilno izdati račun za smještaj?

KVIZ UTORKOM: Baranja - istočna zvijezda sjajna u 10 lakih pitanja

Noćenja u kolovozu 2019.: Zašto volimo turističke statistike?

Kakve nam trendove u obiteljskom smještaju donosi 2017.?

Kulturne konferencije – kulturne težnje hrvatskog turizma

​Iznajmljivači nezadovoljni eVisitor mobilnom aplikacijom

KVIZ UTORKOM: 10 pitanja o ljudima i čarima čarobnoga Zagorja

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Kolike su prosječne plaće i koji su najzastupljeniji poslovi u turizmu

Hrvatska ima više turističkih ležajeva od Grčke i Portugala, najviše po glavi stanovnika u EU

Popularno: