Svatko tko se ikada okuÅ¡ao u voÄ‘enju apartmana, zna da to nije nimalo lagan posao. Nije lako kada vodimo brigu o jednom apartmanu, sobi ili kući za odmor, a viÅ¡estruko je teže kada upravljamo rezervacijama viÅ¡e smjeÅ¡tajnih jedinica. Ali, nismo ovdje da bismo kukali. Tu smo da pronaÄ‘emo naÄin na koji ćemo sebi olakÅ¡ati posao.
RjeÅ¡enje je priliÄno jednostavno i naziva se channel manager.
KlasiÄan sustav upravljanja smjeÅ¡tajnim jedinicama se svodi na Excel tablice i ruÄno popunjavanje kalendara raspoloživosti na viÅ¡e kanala oglaÅ¡avanja. Puno papira i klikova miÅ¡em pa se dogodi i onaj viÅ¡ka ili manjka, kad se zagužva u ljetnim mjesecima, a upiti i rezervacije stižu svakodnevno. Malo je
iznajmljivaÄa kojima se nije barem jednom dogodila
dvostruka rezervacija, tzv.
overbooking, i koji nisu poželjeli pronaći jednostavnije naÄine voÄ‘enja svojeg poslovanja.
Upravo tome služi channel manager, softver koji olakšava poslovanje i upravljanje smještajnim jedinicama i objektima.
Å to je channel manager?
Channel manager (u prijevodu upravljanje kanalima, dalje u tekstu CM) je sustav kontrole online rezervacijskih kanala kojima plasiramo svoju smjeÅ¡tajnu ponudu na turistiÄko tržiÅ¡te u Äitavom svijetu. CM omogućuje sinkronizaciju - automatski usklaÄ‘uje cijene, raspoloživost, rezervacije, a ponekad i sadržaj naÅ¡e ponude (tekst, fotografije) na razliÄitim kanalima prodaje smjeÅ¡taja odjednom.
CM nas povezuje s razliÄitim internetskim oglaÅ¡ivaÄima smjeÅ¡taja, agencijama i posrednicima te nam omogućava jednostavno i brzo usklaÄ‘ivanje informacija o naÅ¡oj ponudi na svim kanalima istovremeno. Ujedno nam pomaže u promociji na razliÄitim i izazovnijim tržiÅ¡tima.
Korištenje CM-a u poslovanju donosi nekoliko važnih prednosti:
1.
CM štedi vrijeme
Å to bismo sve stigli kada ne bismo morali ruÄno unositi sve rezervacije i zatvarati datume na kalendaru raspoloživosti? Kada ne bismo morali sami korigirati cijene,
opise smjeÅ¡taja, ažurirati fotografije? Kada bismo imali pomoćnika koji bi sve to radio umjesto nas? Koliko smo puta poželjeli da se možemo osloniti na nekoga tko će barem dio posla uÄiniti umjesto nas? E, pa, CM je pomoćnik na kojeg možemo raÄunati.
Kako CM to radi? Pomoću Äarobnog Å¡tapića ili magiÄnog koda, sustava kodova, CM svaku informaciju koju bilježi jedan kanal promocije preslikava na sve ostale s kojima je umrežen i to 24 sata dnevno. Ne umara se kao mi i ne treba vrijeme za predah, ne grijeÅ¡i i dovoljno je da informaciju upiÅ¡emo jednom i, kao Äudom, svi drugi kanali već imaju upisanu rezervaciju ili novu cijenu noćenja. Neki kanali podržavaju i izmjene podataka o smjeÅ¡taju, tako da je i dosadni posao ažuriranja fotografija i informacija na naÅ¡im oglasima dovoljno napraviti samo jednom i samo na jednom kanalu.
2.
CM olakšava vođenje poslovanja
​Channel manager je softver koji na jednom mjestu nudi i dodatne usluge poput prijave u eVisitor,
izdavanje raÄuna doslovno jednim klikom na rezervaciju,
vođenje popisa gostiju,
online naplate usluge smještaja karticama, ima bazu tekstualnih poruka gostima za svaku priliku i drugo.
3. CM povećava vidljivost našeg smještaja – kako?
Prodajni kanali poput Booking.com-a ili Airbnb-a "prepoznaju" objekte koji koriste CM i pozicioniraju ih više na listi objekata u destinaciji. Smatrate da to nije pošteno? Naprotiv, CM sugerira partneru da imamo profesionalan odnos prema poslu i manju mogućnost grešaka, odnosnu veću pouzdanost - a to je važna karakteristika u internetskom poslovanju svake vrste.
Uz navedene prednosti, jasno je da CM povećava prihode od turizma - popunjenost smještajnih kapaciteta je u pravilu 20 do 30 % veća, zbog veće vidljivosti i uštede vremena, veći su i prihodi od iznajmljivanja smještaja.
Dok za ćemo za
oglaÅ¡avanje apartmana odabrati viÅ¡e partnerskih kanala promocije, za voÄ‘enje poslovanja ćemo odabrati jedan CM koji mora zadovoljiti sve naÅ¡e potrebe. Na tržiÅ¡tu ćemo pronaći mnogo razliÄitih CM-ova, kako odabrati onaj najbolji?
Sinkroniziraj me dvosmjerno
Ovo nije reÄenica iz loÅ¡eg ljubića, već bitna stavka prilikom odabira CM-a. CM-ovi obiÄno nude sinkronizaciju kanala preko
iCal aplikacije koju podržava velika većina rezervacijskih kanala. Svaki datum unesen ruÄno u iCal, naÅ¡ CM Å¡alje na sve ostale kanale s kojima je umrežen. MeÄ‘utim, kada primimo rezervaciju preko iCal-a, moramo je ruÄno unijeti u CM kako bi se prikazala na svim ostalim kanalima. To se naziva
jednosmjerna sinkronizacija.
NeÅ¡to kao i loÅ¡ dijalog, u kojem jedna strana priÄa, a druga ne Äuje. Kada prodavaÄi CM-ova tvrde da su umreženi s preko stotinu kanala, najÄešće se misli na jednosmjernu sinkronizaciju putem iCal-a. I takva veza Å¡tedi naÅ¡e vrijeme, ali to nije ono Äemu se nadamo kada odabiremo i kupujemo softver.
Moramo obratiti pažnju na broj kanala s kojima CM ima dvosmjernu sinkronizaciju, a koji je obiÄno znaÄajno manji od onog navedenog u promotivnim materijalima.
Kod jednosmjerne sinkronizacije iCal-om, i dalje na svaki pojedini kanal unosimo cijene i druge informacije ruÄno, tek promjene na kalendaru raspoloživosti možemo oÄekivati da će biti vidljive ako ih unesemo samo u CM. I tu je važno znati, da kanali, jednosmjerno sinkronizirani iCal-om, najÄešće ne ažuriraju informacije trenutno, već periodiÄki, pa mala mogućnost overbookinga ipak postoji. iCal, zapravo, možemo instalirati i sami, to je besplatna aplikacija Macintosh sustava koja uredno radi i na Windows i Android sustavima.
Dvosmjerna sinkronizacija, s druge strane, omogućava trenutnu razmjenu informacija o rezervacijama i/ili cijenama bez obzira u koji kanal je promjena unesena. U praksi to znaÄi da, ako netko rezervira naÅ¡ objekt na Booking.com-u, rezervacija se preslika i na sve ostale kanale. Isto je i ako ruÄno unesemo rezervaciju u CM, automatski će biti vidljiva i na Booking.com-u.
Važno je razlikovati i potpunu sinkronizaciju, a to je dvosmjerna sinkronizacija koja, osim razmjene podataka o cijenama, raspoloživosti i rezervacijama, nudi i razmjenu informacija o smještajnom objektu i fotografije smještaja.
Tvrtke koje nude uslugu CM-a su razliÄite kao i cijene njihovih usluga. Važno je odabrati upravo ono Å¡to nam odgovara, vodeći pri tom raÄuna s koliko je kanala CM povezan, je li sinkronizacija s kanalima na kojima se inaÄe oglaÅ¡avamo dvosmjerna, jednosmjerna ili potpuna, koje dodatne usluge nudi, kakvu korisniÄku podrÅ¡ku tvrtka ima i koliko je suÄelje CM-a jednostavno za koriÅ¡tenje. I naravno, važna je cijena usluge pri Äemu moramo paziti da se sinkronizacija s dodatnim kanalima dodatno ne naplaćuje.
Ako joÅ¡ ne koristite channel manager, a htjeli bi saznati viÅ¡e o CM sustavima na domaćem tržiÅ¡tu, nećete se morati raspitivati sami - u nekom od slijedećih Älanaka istražujemo razlike, prednosti i mane nekoliko najkoriÅ¡tenijih softvera za upravljanje rezervacijama u Hrvatskoj.
Ako ga koristite, smatrate li da podiže kvalitetu vašeg poslovanja?