Ideje i trendovi
1.7K

5 prednosti i nedostataka instant rezervacija smještaja

Što su to instant rezervacije smještaja? Kada ih volimo, a kada baš i ne? Kakve su njihove vrline, a koje su mane?

Instant kava, instant puding, instant tjestenina, instant… stil života. Instantno je postalo popularno. Ne želimo čekati niti sekunde, vrijeme pažnje se maksimalno skratilo, kao i strpljenje u svemu što radimo. Instant znači upravo to - trenutak, neznatan djelić vremena koji je potreban da bi se realizirao neki događaj.

Ne čudi da su i instant rezervacije smještaja postale instantno popularne u instant dobu u kojem živimo. Instant rezervaciju (instant booking) karakterizira trenutačna realizacija:
 

  • upit gosta za raspoložive termine je trenutačno potvrđen;

  • sredstva na njegovom računu rezervirana;

  • potvrdu o rezervaciji dobijemo i mi gost;

  • rezervacija je, najčešće, automatski zabilježena u našim kalendarima raspoloživosti smještaja.


Takav princip rada nam je dobro poznat. Mnoge internetske platforme za promociju i rezerviranje smještaja koriste ga, a i mi s njima. On ima svoje prednosti i mane.


Prednosti instant rezervacija smještaja

1. Jednostavnost privlačna gostima

Kao što je već istaknuto u uvodu, jednostavnost rezerviranja instant putem je beskrajno privlačna. U par klikova budućnost našeg odmora je osigurana. U kompliciranoj svakodnevici, s pregršt informacija i mogućnosti, instant rješenja su neodoljiva. No, jesu li uvijek i najbolja?
 

U pandemiji su gosti ipak radije birali direktan kontakt kako bi se i prije dolaska upoznali s domaćinima i dobili svježe informacije prije same rezervacije smještaja

2. Ušteda vremena

Slanje upita za smještaj gostima oduzima vrijeme. Posebno slanje upita na koje domaćini ne odgovaraju. Zato je važno brzo odgovoriti na svaki upit jer kako vrijeme prolazi, gost pronalazi druge opcije, a interes za našom ponudom pada. U slučaju instant rezervacija interes gosta se realizira u tren oka.


3. Automatizacija procesa

Instant booking znači manje prepiske s gostima, a internetske stranice za oglašavanje smještaja, koje rade na tom principu, uglavnom automatiziraju sve sljedeće korake. Kalendar raspoloživosti se zatvara, automatski se šalju potvrde o rezervaciji, gost prihvaća pravila o povratu akontacije domaćina, ustanovljuje se točno vrijeme check-ina.
 

4. Kontrola raspoloživosti

S automatskim zatvaranjem datuma na kalendaru raspoloživosti smještaja, manje su šanse overbookinga.
 

5. Mogućnost plaćanja karticama

Instant rezervacije najčešće znače i mogućnost plaćanja smještaja karticama. U današnje vrijeme, gotovina polako postaje sredstvo za plaćanje usluga sivog i crnog tržišta. Plaćanje karticama gostima omogućava da ukupnu cijenu boravka podijele na obroke i pojednostavljuje poslovanje legalnog iznajmljivača. Posljedično, domaćinu osigurava vjerodostojnost i jača povjerenje gosta.
 

Mane instant rezervacija

1. Ne znamo tko nam stiže pod krov

Volimo li znati koga ćemo ugostiti, instant rezervacije nisu za nas. Jednako razmišljaju i gosti koji radije šalju upite za smještaj.
 

Instant rezervacija ne dopušta upoznavanje prije check-ina niti nam pruža šansu da se predstavimo svojim budućim gostima

2. Češća otkazivanja rezervacija

Ako se nismo prethodno upoznali, ne osjećamo nikakvu međusobnu obvezu. Ne uzimamo li akontaciju za first-minute ponude ili je povrat akontacije zajamčen za dovoljno rane rezervacije, veće su šanse da će gost otkazati instant rezervaciju zbog neke bolje ponude.
 

3. Overbooking je naša greška

Većina nas posluje s više različitih internetskih oglašivača smještaja koji nude i različite modele poslovanja. Nismo li dovoljno ažurni, instant rezervacija nas može iznenaditi i lako može doći do dvostruke rezervacije. U tom slučaju imamo problem i moramo pronaći način kako ljubazno odbiti gosta s instant rezervacijom smještaja.


4. Visoke provizije posrednika

Posrednici pri instant rezervacijama vrlo često imaju skupe provizije. Nerijetko iste plaća i gost pa je ukupna cijena boravka viša nego kod rezervacija na upit, odnosno, direktnog kontakta. To je još jedan od razloga zašto je direktan kontakt ponovno popularan, a sve više turista radije čeka odgovor domaćina na upit, nego instant rezervira.
 

5. Manje fleksibilnosti, više nesporazuma

Bez prethodne komunikacije, nema fleksibilnosti u dogovoru između domaćina i gostiju. Ponekad upit za određene datume pokaže da smještaj nije baš tada slobodan, ali da, kad bi gost pomaknuo svoj dolazak za dan, dva, imao bi na raspolaganju jednak broj dana. Takvi momenti se mogu dogovoriti kada nije uključena instant opcija. Također, vrlo često turisti rezerviraju instantno, a ne pročitaju sve informacije o smještaju. Kasnije, nažalost, najčešće tek po dolasku shvate da smještaj nije ono što su vjerovali da bukiraju. Takve se situacije lako mogu izbjeći kod direktnog kontakta s domaćinima, bez instant rezervacija.
 


Svatko od nas će pronaći svoje razloge zašto preferira instant rezervacije ili mu je pak draži direktan kontakt i prethodan upit gosta. Nerijetko koristimo oboje. Svaki od ovih modela poslovanja ima svoje vrline i mane, da nam napuni kalendare ipak je najvažnije.

Spremi

Relax Adria - tri dana opremanja apartmana

Check-in gostiju i kako dolazak u smještaj učiniti pamtljivim

Uradi sam: Kako montirati novi televizor na zid?

​6 tajni lijepe blagovaonice: Kako pametno isplanirati prostor blagovaonice?

Zašto je kvalitetna WiFi veza najvažniji kriterij zadovoljstva gosta u smještaju?

FITUR 2021.: ​Bez zdrave doze patriotizma nema uspješnog turizma

Nema više skrivenih troškova i naknada prilikom online rezervacija smještaja

Planiranje vrta i uređenje okućnice smještajnog objekta

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Spremamo li se za sezonu? Preuzmi popis potrošnog materijala koje apartman ili kuća za odmor trebaju i provjeri svoju spremnost

Kako ljubazno odbiti gosta s instant rezervacijom smještaja?

Popularno: