Aktualno
13.6K

​Fleksibilniji uvjeti otkazivanja nam mogu sačuvati rezervacije u ovoj ekstremnoj globalnoj situaciji

Hajdemo pokušati pronaći način kako sačuvati rezervacije koje imamo, pa čak i upisati nove unatoč globalnoj prijetnji koja ugrožava turističku sezonu

O situaciji s početnim slovom "C" ili "K", kako vam je draže, puno je toga napisano. Svi pratimo vijesti i više nema podjela među nama, nema dijeljenja na koronaše i antikoronaše - na onoj osnovnoj ljudskoj razini, svi smo zabrinuti. Ponajprije za zdravlje svoje i nama milih, a potom i za egzistenciju, koju nam u velikoj mjeri osigurava turizam.

Vijesti ne obećavaju, javna događanja se odgađaju, a novi slučajevi zaraze se bilježe na svim zemljopisnim širinama i duljinama. Turističke migracije se značajno smanjuju sa zatvaranjem granica naših susjeda prema susjednim državama, sve je manje upita i rezervacija. I one već upisane u kalendare raspoloživosti su ugrožene pred naletima zabrinutosti naših gostiju, kao i svih ostalih putnika diljem svijeta.

Nećemo ovdje pisati o brojkama niti kako je izgubljena predsezona. Pokušajmo u ovoj suludoj situaciji, scenariju apokaliptičnih filmova, izvući najbolje što možemo. Ako se fokusiramo na pozitivne najave, virus bi trebao popustiti pod višim temperaturama i ugasiti se s prvim mjesecima proljeća, onako kako su to oduvijek činili virusi iz njegove široke i nama, još uvijek relativno nepoznate, obitelji.
 

O novom virusu ne znamo mnogo, ali njegovi prethodnici nisu voljeli ljeto pa, iako garancije nema, možemo se nadati da će se ovo izvanredno stanje smiriti u sezoni te da će se već u svibnju normalizirati promet ljudi i roba među zemljama

I zato možemo i moramo pokušati smiriti svoje goste kako bi spasili ovu turističku sezonu. Neizvjesna vremena traže fleksibilnost - uvedimo je u svoje poslovanje.
 

Što možemo učiniti kako bi sačuvali rezervacije?

Fleksibilnost u privatnom smještaju znači da ćemo ukinuti pravila o povratu akontacije kojih smo se dosad pridržavali.

Želi li naš gost otkazati rezervaciju, pružit ćemo mu razumijevanje, ali i pokušati ga odgovoriti od otkazivanja.
 

Ponudit ćemo gostima mogućnost otkazivanja s povratom akontacije u cijelosti ako otkažu sedam dana prije dolaska

Možemo čak prihvaćati rezervacije bez uplate akontacije. Želimo li sačuvati rezervacije (i spasiti sezonu), moramo reagirati odmah. Na svojim web stranicama, društvenim mrežama i oglasima smještaja, istaknut ćemo nova pravila otkazivanja rezervacija koja su prilagođena kriznim uvjetima, navesti kako se pridržavamo smjernica i preporuka Svjetske zdravstvene organizacije te apelirati na goste da ne putuju ako imaju simptome zaraze ili su bili u kontaktu sa zaraženim osobama.

Naravno, navedenih smjernica i preporuka ćemo se i pridržavati, zbog vlastite sigurnosti, i sigurnosti ljudi s kojima dolazimo u kontakt.


Kako dezinficirati prostorije?

Hrvatski zavod za javno zdravstvo je izdao i preporuku za čišćenje i dezinfekciju prostora u turističkom sektoru.

korona kako sačuvati rezervacije

Obavezno je korištenje gore prikazanih zaštitnih sredstava - maske i rukavica. Tijekom čišćenja ne smijemo dodirivati oči i lice.

Prozori moraju biti otvoreni, ventilacija uključena ako je imamo. Tkanine poput posteljine, ručnika, kuhinjskih krpa i krpa za čišćenje se peru deterdžentom na 90 °C. Sve površine u prostoriji je potrebno najprije očistiti deterdžentom, a potom dezinfekcijskim sredstvom.
 

Ne smijemo koristiti pakiranje deterdženta i dezinfekcijskih sredstava s raspršivačem jer prskanje može raširiti virus

Nakon čišćenja ćemo skinuti rukavice i masku pa, s ostalim otpadom, što prije odložiti u kante za smeće. Oprat ćemo ruke temeljito sa sapunom i vodom, otuširati se i presvući.

Koristit ćemo sredstva za dezinfekciju koja sadrže neku od navedenih aktivnih spojeva:
  • Natrijev hipoklorit (0,05 - 0,5%)
  • Etanol (70 %)
  • Glutaraldehid (2 %)
  • Izopropanol (50 %)
  • Benzalkonijev klorid (0,05 %)
  • Natrijev klorit (0,23 %)

Pri korištenju sredstava za čišćenje ćemo se pridržavati upita na pakiranju, s naglaskom na kontaktno vrijeme sredstva, provjetravati prostoriju tijekom i nakon čišćenja, ne miješati sredstva i, naravno, držati ih podalje od dohvata djece.


Svi su gosti jednaki

Virus nije donio samo prijetnju našem zdravlju ili gospodarstvu - pojava i raširenost zaraze doprinosi razvoju različitih strahova koji vode diskriminaciji po nacionalnoj osnovi, odnosno nacionalizmu. Osvrćemo se u strahu kada čujemo riječi stranaca, pogotovo naših prijatelja s Dalekog istoka i iz susjedne nam Italije. Taj impuls je uzrokovan strahom i prirodan je. Međutim, nećemo dopustiti strahu da se razvije.

Goste ne smijemo diskriminirati po nijednoj osnovi pa tako ni po podrijetlu, bez obzira na trenutno stanje na zdravstvenom bojištu u njegovoj državi. Uostalom, sve nas ljude isti strahovi obilaze, a i virusu smo svi jednaki. Poštujmo sve svoje goste, prenesimo im svoj optimizam, budimo fleksibilni i ostanimo pozitivni. Uzdravlje!
Spremi

Brojke kao optimistična najava predstojeće sezone

Zašto iznajmljivači apartmana moraju plaćati TV pretplatu?

Budite uočljivi! Profesionalno fotografiranje apartmana za isplativije oglašavanje

Gdje se nalazi najbliža javna česma u vašem mjestu

10 najpopularnijih turističkih atrakcija na svijetu u 2022.

Digitalni higrometar: Što je higrometar i zašto je važan za vaš dom?

​Snijeg u Hrvatskoj: Hoće li turisti u 2022. godini uživati na hrvatskim skijalištima?

Zašto su sive garniture za dnevni boravak odličan izbor za svaki interijer?

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Hrvatski domaćin: Privatni smještaj je naša posebnost - brendirajmo ga

7 mjera za saniranje šteta privatnim iznajmljivačima uzrokovanih pandemijom

Popularno: