NajznaÄajniji trend će biti putovanje bez restrikcija, u zemlje koje su ukinule Covid potvrde i obvezno testiranje. Potražnja raste za nekim drugim turistiÄkim proizvodima, a sve u smjeru nade u oporavak industrije putovanja
ZaÅ¡to stalno piÅ¡emo o trendovima u turizmu? Trendovi su rezultat pojaÄane potražnje turista, a ono Å¡to turisti žele, nastojat ćemo im pružiti kako bi imali Å¡to viÅ¡e upita i rezervacija naÅ¡e smjeÅ¡tajne ponude.
O mnogim trendovima smo već pisali na ovim stranicama - posebno onima koje je potaknula pandemija. 2022. godina donosi 7 trendova kroz koje se nazire nada u oporavak turizma i želja za putovanjima.
U srijedu 9. veljaÄe, Å vedska je ukinula sve mjere za prelazak granice pa svaki graÄ‘anin Europske unije u tu zemlju može ući bez Covid potvrde i negativnog testa. Ne sumnjamo kako su mnogi odmah promijenili svoje planove pa odluÄili konaÄno posjetiti ovu skandinavsku zemlju s Äak 267 tisuća otoka, Å¡to je Äini “najotoÄnijom†zemljom na svijetu.
No, kako se ljeto primiÄe, vjerojatno ćemo svjedoÄiti jednakom otvaranju brojnih drugih zemalja i upravo ta jednostavnost putovanja i prelaska granica će odluÄiti tko će meÄ‘u top odrediÅ¡ta u 2022.
S obzirom na to da su mnogi morali, iz razliÄitih razloga, otkazati svoja putovanja prethodnih godina, u 2022. planiraju osvojiti svijet. Brojne ankete meÄ‘u turistima diljem svijeta su pokazale da planiraju posjetiti daleke destinacije koje su željeli vidjeti oduvijek i da planiraju to uÄiniti sa stilom.
Velika potražnja vlada za smjeÅ¡tajem s Äetiri i pet zvjezdica, kućama za odmor s bazenima i drugim oblicima luksuza. Putovanje viÅ¡e nije samo prilika za vidjeti nova mjesta, već za okupljanje s prijateljima i obitelji od kojih smo bili dugo razdvojeni, ali i za doživljaj kakav nismo joÅ¡ iskusili.
Sve viÅ¡e vodimo raÄuna o svom zdravlju, a stres i frustracije koje nakupljamo u ovim vremenima koja nas sputavaju, želimo otpustiti na svom putovanju. Turisti viÅ¡e ne ljube destinacije u koje idu svi, izbjegavaju gužve i vide odmor kao vrijeme u kojem bi se mogli posvetiti zdravlju svog tijela i miru uma pa je sve popularniji wellness turizam.
Rekreativni sadržaj koji se nudi uz smjeÅ¡taj i u destinaciji može biti dodatan motiv turista za odabir takve ponude. MeÄ‘utim, joÅ¡ poželjnija su tzv. transformacijska putovanja koja ukljuÄuju holistiÄki pristup zdravlju. Wellness paketi, zdrava prehrana, meditacija, joga i sliÄno dodatak su ponudi kojeg će u ovoj godini željeti mnogi.
Izolacija u pandemiji je potakla mnoge da proÅ¡ire svoje kućanstvo na joÅ¡ jednog Älana - Äetveronožnog najÄešće, onog bezbrižnog, blentavog, Äija razigranost nam donosi samo veselje. Dobro, ponekad i brigu, posebno kad planiramo putovanje. Kud s kućnim ljubimcima dok smo na putu?
Zato će ovu godinu, viÅ¡e nego ikada ranije, pet friendly smjeÅ¡taj imati viÅ¡e upita i rezervacija. Google trends pokazuje da su pretrage smjeÅ¡taja naklonjenog psima i maÄkama porasle za 143% u odnosu na proÅ¡lu godinu. Ako već nismo, možda je vrijeme da razmislimo o uvoÄ‘enju ove mogućnosti u svoju ponudu.
Svima nam je dosta viÅ¡e zidova i uvijek istih lica. Resorti s all-inclusive ponudom mogu biti primamljivi, ali sama pomisao na ograniÄeni krug kretanja i opet ista lica koja ćemo uÄestali susretati na takvom odmoru, nije nimalo privlaÄno.
Turisti će radije birati male destinacije, posebno one u selima koja se nalaze u netaknutim prirodnim sredinama, gdje će moći uživati u razliÄitim aktivnostima na otvorenom. Od dugaÄkih Å¡etnji, vožnji biciklima do planinarenja - sve Å¡to svako selo zapravo nudi.
Å to znaÄi bleisure? Engleska je to kovanica rijeÄi koja se odnosi na kombinaciju poslovnog putovanja i putovanja iz razonode (business + leisure). Potražnja za takvim putovanjima samo raste - primjer su i digitalni nomadi koji je sve viÅ¡e. Pandemija je potaknula rad od kuće, ali sve viÅ¡e je naznaka da taj trend neće nestati s virusom - mnoge tvrtke usvajaju fleksibilne ili hibridne modele rada. To će omogućiti mnogima da putuju i rade. Ne samo to, zaposlenici neke tvrtke koji rade na daljinu, okupljat će se na bleisure putovanjima.
Nedavna studija Great Hotels of the World je pokazala da 70% hotelijera ima upite za poslovne grupe koje, uz smjeÅ¡taj traže i zajedniÄke coworking prostore i timske aktivnosti na otvorenom.
JoÅ¡ jedan nov pojam, a kojeg uvode brojni hoteli u borbi za goste, je staycation. Staycation paketi ukljuÄuju aktivnosti u sklopu hotelske ponude za goste koji žive u destinaciji ili dovoljno blizu da ne trebaju noćenje, ali žele provesti dan opuÅ¡tajući se, blizu svog doma, ali daleko od svojih briga.
Beskontaktne tehnologije koje gostima pružaju veću slobodu u smjeÅ¡taju već kucaju na vrata, toÄnije, otvaraju vrata mnogih apartmana i kuća za odmor. Uz takvu vrstu upotrebe tehnologije u smjeÅ¡tajnoj ponudi, gosti oÄekuju i personalizirani pristup. Hotelske kuće ulažu mnogo u naÄine da doznaju Å¡to pojedini gost voli i želi, a mi u svojim domaćinstvima imamo jednostavnije i neposrednije metode.
Bilo bi dobro imati knjigu gostiju, ne onu iz eVisitora, već osobniju u kojoj ćemo bilježiti što nas je koji gost tražio kako bismo im mogli osigurati to idući put kad odsjednu kod nas, bilo da se radi o nekoj dodatnoj usluzi ili informaciji.
I za kraj, jedan od trendova koji se nalazi na svim mogućim listama i to već dugi niz godina, a pandemijski strahovi su ga samo dodatno naglasili. Održivi turizam je najpopularniji, a održivost koju uvedemo u svoje poslovanje, gosti će primijetiti i nagraditi dobrom recenzijom. Mislimo na sutra, na svijet kojeg ćemo ostaviti budućim generacijama i sve one prirodne ljepote bez kojih ne bismo imali gostiju ni turizma. I Äuvajmo to.