Ideje i trendovi
4.1K

​Koliko novca troše digitalni nomadi na svojim putovanjima?

Jesu li digitalni nomadi veliki potrošači novca? Koliko novca u prosjeku troše digitalni nomadi na putovanju? Koliki dio financija odlazi na smještaj, a koliko su spremni platiti sve ostale užitke na destinaciji gdje borave?

Iz godine u godinu u svijetu imamo sve više digitalnih nomada, a Hrvatska je sve češći odabir ovih modernih digitalnih poduzetnika i zaposlenika. Turizam usmjeren k digitalnim nomadima u velikom je porastu, a dobra je vijest što se Hrvatska relativno brzo uključila konkurirati ostalim svjetski poznatim turističkim destinacijama.

Digitalni nomadi na destinaciji ostaju dulji period, a uglavnom je to više od mjesec dana. Podjednak je broj žena i muškaraca među digitalnim nomadima, a zanimljivo je da čak 20% čine osobe starije od 50 godina. Dakako, većina digitalnih nomada je generacija milenijalaca, koja čini oko 40% ukupnog broja digitalnih nomada.

Ako vas zanima koliko u prosjeku troše digitalni nomadi, onda svakako nastavite s čitanjem teksta. Naime, u nastavku vam donosimo nekoliko važnih informacija o navikama potrošnje digitalnih nomada u svijetu i u Hrvatskoj:


potrošnja digitalnih nomada


Potrošnja digitalnih nomada znatno varira

Potrošnja digitalnih nomada ovisi o mnogim faktorima, a ponajprije od samom stilu putovanja digitalnog nomada. Primjerice, nije isto biti digitalni nomad koji želi upoznati najluksuznije destinacije na svijetu ili biti digitalni nomad koji se u drugu državu seli zbog smanjenja troškova života. Različiti su porivi koji diktiraju život i potrošnju digitalnih nomada pa samim time i potrošnja uvelike varira.

Istraživanja su pokazala kako prosječna potrošnja digitalnih nomada može ići od nekih 5.000 kuna mjesečno pa sve do 60.000 kuna mjesečno. Među digitalnim nomadima nalazimo i poduzetnike i digitalne zaposlenike koji rade za minimalac pa stoga ne možemo očekivati neku standardnu potrošnju.


digitalni nomadi u hrvatskoj


Prosječna potrošnja digitalnih nomada u Hrvatskoj

Hrvatska definitivno nije jeftina zemlja za digitalne nomade jer u nekim tropskim državama mogu boraviti za puno manje novce. Mogli bismo reći kako je potrošnja u pojedinim hrvatskim gradovima niža. Dubrovnik je svakako jedan od skupljih gradova, dok su neke manje sredine znatno jeftinije za digitalne nomade.

Prema istraživanjima koja su provedena među digitalnim nomadima, prosječna potrošnja digitalnih nomada u Hrvatskoj iznosi oko 10.000 kuna mjesečno. Dakako, potrošnja varira od 6.000 kuna do čak 60.000 kuna, no nekakav prosjek kreće se oko 10.000 kuna. Dakako, u taj su prosjek uključene sve potrebe i aktivnosti koje digitalni nomad želi iskusiti na svojem putovanju – od smještaja i hrane, preko lokalnih atrakcija pa sve do provoda u noćnim klubovima i restoranima.

Zanimljivo, potrošnja digitalnih nomada na globalnoj razini je značajno manja od prosjeka potrošnje u Hrvatskoj te iznosi oko 5.000 kuna. Dakle, prema tome možemo zaključiti kako Hrvatska nije najpovoljnija zemlja za digitalne nomade, ali nije ni među najskupljim destinacijama.


digitalni nomadi troše novac


Kako digitalni nomadi troše novac?

Digitalni nomadi su iznimno vrijedni gosti jer novac ne troše samo na smještaj, već i na razne druge aktivnosti u destinaciji gdje borave. Prosječna potrošnja digitalnih nomada kreće se oko 25 eura dnevno. Otprilike jednu trećinu tog novca digitalni nomadi spremni su potrošiti na sam smještaj u kojem očekuju stabilnu WiFi vezu. Ostatak novca troše na ugodnosti koje će im boravak u destinaciji učiniti zanimljivim i atraktivnim.

Prema istraživanjima, najveći dio tog preostalog novca digitalni nomadi troše na kvalitetan ručak, vole si priuštiti i dobru večeru, a tek manji dio njih doručkuje izvan smještaja. Digitalni nomadi vole se opustiti uz kavu ili čaj pa će dio novca ostaviti i u lokalnom kafiću, a jedan dio sredstava odvajaju i na troškove transporta. Dakako, novac uvijek rado ulažu u iskušavanje lokalnih atrakcija i posjet znamenitostima. Iako u konačnici budžet digitalnih nomada ne izgleda pretjerano velik, važno je još jednom naglasiti da koristi od digitalnih nomada imaju svi – od vlasnika smještaja, preko restorana i kafića pa sve do lokalnih atrakcija i znamenitosti.

Spremi

2. Svjetski kongres sportskog turizma s više od 300 sudionika iz čitavog svijeta

Čišćenje parketa: Kako pravilno čistiti parket i očuvati predivan izgled parketa?

Kutija prve pomoći i kućna apoteka: 6 stvari koje moramo imati kako bismo za svakog gosta mogli pronaći lijeka

Planiranje vrta i uređenje okućnice smještajnog objekta

Rastu cijene putovanja, ne samo radi inflacije, već i zbog povećane potražnje

Učinkovitost oglašavanja smještaja: Spori u korištenju potencijala društvenih mreža, brzi u odgovaranju na poruke gosta

Sve popularnija modularna putovanja potiču last minute rezervacije smještaja

Prijave za online sudjelovanje na Forumu obiteljskog smještaja Grada Zagreba do kraja tjedna

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Zimski turizam: Ima li Hrvatska potencijala za razvoj zimskog turizma?

​Fotografiranje apartmana: Zašto je važno angažirati profesionalnog fotografa?

Popularno: