Ideje i trendovi
32K

Što je first minute ponuda smještaja i koja je razlika u odnosu na last minute aranžman?

Često brkamo pojmove first i last minute. Iako i jedna i druga ponuda označava popust na cijenu smještaja, postoje određene razlike - last minute ponuda nam pomaže popuniti rupe u kalendaru zauzetosti, a first minute nam može osigurati prihode i izvan sezone. Kako?

First minute i last minute ponude su pojmovi s kojima se često susrećemo u turizmu, ali i prilikom iznajmljivanja apartmana, soba i kuća za odmor. Pri tom se first minute odnosi na ranu ponudu, a last minute na ponudu u posljednji trenutak. Obje ponude označavaju niže cijene smještaja, a postoci sniženja najčešće variraju od 5 do 30 posto.


Kad koristimo last minute ponude?

Last minute ponude koristimo najčešće za popunjavanje rupa u kalendarima zauzetosti apartmana. Nudimo cijenu s popustom za one koji će odabrati točno određen termin i to uz jako kratak period rezervacijeLast minute možemo koristiti i kada pokušavamo prodati termine u posezoni, a cjenik s povoljnijim cijenama za, recimo rujan ili listopad, objavljujemo s dodatnim popustima tjedan ili dva ranije prije ponuđenih termina.

Last minute je sve popularniji među mlađim turistima koji sve češće bookiraju u posljednji čas pretražujući upravo last minute ponude smještaja.
 

Tko su Milenijalci i kakve veze last minute ima s njima?

TripAdvisor tvrdi kako 49 % Milenijalaca koristi last minute ponude, a navodno su upravo Milenijalci predvodnici svih novih trendova. Milenijalci je kolokvijalni naziv za osobe koje su rođene od 80-ih prošlog stoljeća do 2000. godine pa danas obuhvaćaju skupinu koja ima od 20 do 40 godina. Do 2025. godine, Milenijalci će, s generacijom koja ih slijedi, predstavljati polovicu putnika u svim svjetskim destinacijama. Milenijalce još nazivamo i generacija Y.

Ono što Milenijalce izdvaja od ostalih turista je činjenica da ne vole planiranja dugo unaprijed i da se vole služiti tehnologijom. Rezerviraju smještaj u posljednji čas, nerijetko tek kada stignu u destinaciju, što smo imali prilike osjetiti kroz sve češće rezervacije lipnju, a manje bookinga u prethodnim mjesecima.

Zahvaljujući Milenijalcima, turistički promet raste iz godine u godinu jer čak 78 % Milenijalaca će radije potrošiti novac na doživljaj, nego na kupovinu materijalnih stvari. I pri tom ne štede, iako rade puno više, a manje zarađuju od svojih roditelja koji su putovanja brižno planirali i rezervirali puno ranije.
 


Što je first minute ponuda smještaja?

A, rezervirati ranije znači hvatati first minute ponude smještaja. First minute ponuda je ona ponuda koju ćemo već sada kreirati za iduću sezonu te gostu, u slučaju rane rezervacije, ponuditi popust na cijenu smještaja.

Mnogi od nas ne žele kroz čitavu godinu brinuti hoće li napuniti svoje kapacitete u sezoni. Ako već sada ponudimo smještaj u srcu sezone iduće godine po promotivnim cijenama, manje ćemo morati brinuti kasnije.
 

Ne moramo sve smještajne jedinice uključiti u first minute ponudu. First minute ponude su najčešće ograničene brojem gostiju, jednako kao i periodom za rezervaciju.

Primjerice, first minute ljetovanje gdje nudimo 5 - 30 % jeftiniji smještaj za 4 osobe ako rezerviraju apartman do kraja prosinca za ljeto 2018. godine.
 

Čemu first minute ako je last minute sve popularniji?

First minute i dalje ima svoje ljubitelje. Dvije su osnovne stvari zbog kojih gosti vole first minute:
  1. Povoljnija cijena smještaja
  2. Mogućnost odabira smještajne jedinice

Za razliku od last minute gdje gost ne može birati apartman ili sobu, već rezervira ono što je ostalo slobodno, kod first minute aranžmana, većina smještajnih jedinica je još prazna i gost ima mogućnost biranja jedinice koja mu odgovara, npr. apartman na katu s boljim pogledom i slično.

Što se domaćina tiče, first minute ponudu možemo kreirati tako da ponudimo nekoliko načina plaćanja te složimo promotivne cijene u odnosu na odabrani model plaćanja smještaja. Primjerice, ponuda koja uključuje 15 % popusta na ukupnu cijenu smještaja u slučaju plaćanja cjelokupnog iznosa odmah po rezervaciji ili 5 % u slučaju uplate samo akontacije.
 

First minute ponuda nam može osigurati priljev novca i izvan sezone.

Gosti pretražuju first minute ponude sve do kraja ožujka, a isticanje first minute oznake na našim oglasima, povećava vidljivost našeg objekta na stranicama internetskih oglašivača smještaja s kojima surađujemo.

Koliko ranije gosti planiraju svoja putovanja?

Infografika gore pokazuje koliko ranije gosti počinju planirati svoja putovanja. TripAvdisor-ov TripBarometar za 2016. godinu donosi zanimljive i zabavne podatke o navikama turista, između ostalih i onih prilikom planiranja putovanja. 

30 % turista planiranje odmora započinje uspoređujući destinacije, a 45 % odmah odlučuje koju destinaciju želi posjetiti. Potom započinju potragu i šalju upite za smještaj. Period od potrage do rezervacije smještaja je najčešće vrlo kratak - polovica turista rezervira u roku od tjedan dana.
 

Prilikom odabira smještaja, većina turista razmatra oko 7 smještajnih ponuda unutar odabrane destinacije.

Populacija starija od 55 godina, odabire smještaj unutar 1 do 2 dana od započete potrage, a češće rezerviraju mjesecima unaprijed. Muškarci, također, manje vremena provedu u istraživanju i planiranju putovanja. Skoro četvrtina bookira nakon 1 do 2 dana pretraživanja, dok će to učiniti tek 14 % žena.  


Avio destinacije popularnije kod first minute rezerviranja

Avio destinacije su one gdje putnici češće rezerviraju smještaj puno unaprijed. First minute je poznat i kao najpovoljnija opcija prilikom kupovine avionskih karata. Zato turisti često planiraju putovanje pola godine i dulje kad putuju avionom, a prilikom planiranja takvih putovanja, pretražuju te rezerviraju i first minute ponude smještaja.

Hrvatska nije avio destinacija i većina naših gostiju stiže osobnim automobilima. Usporedbe radi, prema podacima iz MUP-a o prometu na graničnim prijelazima u prvoj suboti u kolovozu ove godine, cestovnim prometom je u Hrvatsku doputovalo 479.118 stranaca, a s ostalim vrstama zemaljskog prometa, u zemlju je ušlo 498.700 stranaca. Sletjelo je tek 23.323 stranca, a to znači samo 4,5 % dolazaka zračnim putevima.

Međutim, nije samo vrsta transporta do destinacije presudna, ima nešto i u navikama. Infografika dolje pokazuje kako se prema planiranju putovanja odnose turisti prema nacionalnosti. Gosti Austrijanci su apsolutni rekorderi jer, u prosjeku, rezerviraju smještaj čak 72 dana ranije. Slijede ih Nijemci sa 69 dana. Upravo su gosti iz Njemačke i Austrije naši najbrojniji gosti, a iz iskustva znamo kako mnogi od njih upite za smještaj šalju čak i mnogo ranije pa su upravo njima namijenjene naše first minute ponude.

Tko najranije rezervira smještaj po narodnosti?
 

Kakva su vaša iskustva s ranim rezervacijama apartmana i koji gosti najranije, a koji najkasnije, rezerviraju smještaj?
Spremi

Solarna pismenost - besplatni interaktivni digitalni tečaj za sve građane

5 aplikacija za iznajmljivače koje poboljšavaju iskustvo boravka u našim objektima

I ovu godinu konferencija TURIZAM 365 se može pratiti online

Ponudimo domaće: Salenjaci - najpoznatija slastica kontinentalne Hrvatske

Sjenila za krovne prozore – zašto ih nabaviti i kako ih uklopiti u dizajn prostora?

Savjeti uspješnih domaćina: Jednostavna anketa gostiju je neprocjenjiva

​Grijanje na pelete: Koje su prednosti i nedostaci grijanja na pelete?

​Fleksibilniji uvjeti otkazivanja nam mogu sačuvati rezervacije u ovoj ekstremnoj globalnoj situaciji

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Što iznajmljivač smještaja mora znati i koje vještine posjedovati?

Domaćine brzo zbori i na upit gosta odgovori

Popularno: