Aktualno
453 5.3K

Domaćin na hrvatski način: Umjesto nižim cijenama, istaknimo se zanimljivom ponudom

Šteta koju uzrokuje spuštanje cijena smještaja se ne ograničava samo na vaš objekt nego malo po malo zahvaća vaš dio grada/mjesta, pa s vremenom, ako se trend nastavlja, i cijelu destinaciju. Poznati su primjeri gradova koji su jednom pali nisko i nikako se ne mogu oporaviti. Najlakše je spustiti cijenu smještaja, s ponudom se nešto teže pozabaviti...

Kriza je s popunjavanjem kapaciteta? Svibanj je a rezervacija malo? Sve češće se prepuštamo mislima o spuštanju cijena smještaja? Zaboravljamo li da naš smještaj ne može biti akcija poput one tjedne ili vikend akcije u supermarketu? Još bi se dalo koristiti last-minute vikend akcije, ali spuštanje cijena bez kalendarskog ograničenja je puno veća šteta za vaš smještaj na duže staze.

Nažalost, takva šteta se ne ograničava samo na vaš objekt nego malo po malo zahvaća vaš dio grada/mjesta, pa s vremenom, ako se trend nastavlja, i cijelu destinaciju. Poznati su primjeri gradova koji su jednom pali nisko i nikako se ne mogu oporaviti. To su baš veliki gradovi naše šire regije: Budimpešta i Beograd. Možda nije slučajnost da se to događa u našoj regiji, pa je time i Zagreb u jednakoj opasnosti? Što se tiče mora, tu malo stabilnije stojimo.
 

Hrvatski turizam je ipak jedna duga tradicija i ne treba se oslanjati na kontinentalne trendove naših spomenutih susjeda.


Čemu nas uči kriza bookinga?

Trenutna situacija sporog bookinga na Mediteranu je upravo potencirala pitanja upravljanja cijenama smještaja. I to ne samo kod nas, nego diljem europskog juga. S ovim se nedoumicama bore i veliki hotelijeri, a kako ne bi onda mali objekti. Međutim, ovoj krizici bukinga možemo zapravo biti i zahvalni jer smo dobili priliku naučiti o cijenama, planiranju i borbi za gosta upravo u godini kad nam to itekako treba.
 

Brojevi i sezonalnost hrvatskog turizma vape za strategijom koje bi se držali svi akteri, i okomito i vodoravno.

Ovo nam je prilika da se sjedne za okrugli stol od Ministarstva pa do nekolicine susjeda koje muči ovaj problem.

Zamislite idealnog svijeta gdje bi susjed sa susjedom dogovarao raspon cijena u svom mjestu, a potom i neka bitnija pitanja (ponuda, rješavanje lokalnih pitanja). Jer ako išta toliko povezuje naša mala (odmorišna) apartmanska i domaćinska mjesta, onda je to posao iznajmljivača. Kad bi ta priča okrupnila, glas iznajmljivača bi bio jači i mogao bi se umiješati u lokalno planiranje. Tu treba angažmana, reći će neki, međutim ako ćemo dalje putem napretka, onda planirati moramo. U ovim ulogama bi se vrlo dobro dala prepoznati istinska zadaća turističke zajednice.
 

Najlakše je spustiti cijenu smještaja

Cijena je najočigledniji alat koji imamo u rukama. Samo kroz jedan ili dva klika mijenjamo stanje svoje ponude. Ima i drugih parametara kojima se možemo kratko pozabaviti poput duljine boravka, pristanka na veću proviziju online partneru i sudjelovanje u raznim akcijama.

Međutim, s ponudom se nešto teže pozabaviti, ali je dugotrajnije. Ugradnja Jacuzzija, nabavka dječjih potrepština, uvođenje doručka u ponudu, uspostavljanje spremišta za bicikle, mogućnost transfera... Sve ovisi o lokaciji i vrsti objekta. Možda negdje na krovu zgrade u kojoj imate apartman možete dogovoriti prostor za jutarnje vježbanje s pogledom na mjesto. Za početak je dosta i nekoliko joga prostirki.

Možda u krugu svog susjedstva možete povremeno organizirati druženje s gostima, poput roštilja, lokalnih proslava (odlično za manja mjesta), pa čak i jednostavno nešto poput "kave s domaćinima". Gosti općenito odlično reagiraju na bliski kontakt s lokalnim čovjekom, pogotovo što se u današnjoj inflaciji putovanja gubi prilika za lokalni autohtoni doživljaj.
 

Zagreba već ugrožen niskim cijenama

Zagreb je već neko vrijeme najugroženiji spuštanjem cijene, i pitanje je hoće li se ova kriza bookinga odraziti još i više na naš glavni grad. Mnogo je nekretnina u prometu, a neke se prodaju već preuređene za dnevni najam.

Nedavno sam naišla na takav slučaj, dva vrlo lijepo uređena stana na prodaju u jednom osrednjem zagrebačkom kvartu po prilično pristupačnoj cijeni. Vlasnik uz stanove prodaje i Airbnb profil superhosta s više do 400 reviewa!

Na prvi pogled mi je bilo nejasno, zašto se netko odriče uhodanog posla i to ne za pretjeranu cijenu? Međutim, cijene koje sada Airbnb pokazuje za ove stanove su oko 30 eura na noć! Kako će "kupljeni" Airbnb profil sada novom vlasniku osigurati veći profit kad se tržište vezalo za već (pre)niske cijene?
 

U krizno doba se ne miruje

Prije nego odlučite kako se diferencirati, bitno je sagledati koja vrsta gostiju vam gravitira te što se najbolje može postići tako da ono što investirate opravdate čak i nešto višom cijenom.
 

Psihološki gledano, nešto viša cijena, ako je prezentacija objekta podupire, uvjerava gosta da odabire "bolji" smještaj.

Svakako, vrijeme krize nije vrijeme kad se miruje - nešto se mora poduzeti, samo da to ne bude najkraći put prema dugotrajnijoj šteti na svoju kvalitetu, i imidž Hrvatske kao destinacije općenito.

 


Natalia Krešić Lončar je autorica bloga Odmor na zadatku koji se bavi temama turizma, marketinga i održivog razvoja. Savjetnica za brending i promociju manjih subjekata u turizmu, te voditeljica obiteljskog smještaja i na moru i na kontinentu.
 

Spremi
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Domaćin na hrvatski način

Paket turističkih zakona usvojen, turistička pristojba u nadležnosti regija i županija

Popularno: