Ideje i trendovi
1 4.1K

5 razloga zbog kojih gosti rezerviraju privatne apartmane kad idu na mora, oceane

Zašto gosti, koji odsjedaju u privatnom smještaju, ne vole hotele i trebaju li nas brinuti all-inclusive ponude niskih cijena velikih hotelskih marki?

Pa kaže... oglas jedne globalno čuvene hotelske kuće: Uživajte u neograničenim količinama hrane, pića i zabave – lokalno inspirirano i uključeno u cijenu vašeg noćenja. Odmor u našem all-inclusive resortu na plažama Meksika i Kariba. 
Mi brinemo za detalje kako bi vi mogli živjeti u trenutku. 


Kako privatni iznajmljivači neke malene mediteranske zemlje mogu konkurirati ovakvim ponudama?

U trenucima kad je turistička industrija na koljenima i kada se ponovno bude mnoge destinacije, u trenucima kada nitko pouzdano ne može reći hoće li to buđenje potrajati ili ćemo plaže opet samo sanjati i čeznuti za njima na zaslonima svojih uređaja – u takvim trenucima svaki je gost važan svima.

U vremenima prije pandemije, privatni smještaj je bio značajno povoljniji od hotelskog, pogotovo kod putovanja s obitelji ili prijateljima. Danas, sudeći po, gore navedenim uvodnim rečenicama, hoteli nude ekonomičnije aranžmane – jake hotelske korporacije mogu priuštiti niže cijene velikom broju gostiju koje će tako privući u svoje objekte.
 

Snižavanje cijena malom privatnom iznajmljivaču nije opcija

"Kao prosječan turista, slobodan sam zaključiti da se za jednaku cijenu noćenja deset dana za dvije osobe u Hrvatskoj, može kupiti paket aranžman s uključenim prijevozom u Grčkoj i Turskoj", stoji u jednoj od Fb grupa za reklamiranje smještaja u Hrvatskoj. 

Prosječan turista je širok pojam. Prije pandemije, više od polovice prosječnih turista je preferiralo privatni smještaj na svom odmoru, a od onog ostatka, 23% ispitanih u anketi Turnkeya iz 2018. je izjavilo da im je svejedno.

Pandemija je još više pogodovala ponudi smještaja na osami i s većom dozom privatnosti od one u hotelskom smještaju. Otud i ponude hotela koji niskim cijenama i raznovrsnosti usluge nastoje privući goste. Podsjetit ćemo se zašto gosti vole odsjedati u privatnom smještaju i zašto ne treba spuštati cijene iz straha od "nemoralnih" ponuda hotelskih lanaca.


1. Veća razina privatnosti u obiteljskom smještaju

Hoteli se uporno trude podići razinu privatnosti u svojoj ponudi. No ponuda hotelskog smještaja, uglavnom, uključuje zajedničke prostore u kojima se gosti susreću što je prilično nepopularno u ovim kriznim vremenima. Bazeni, barovi, teretane i spa, zabavni sadržaji i sve ono što izdvaja hotelsku ponudu od privatnog smještaja, mjesta su potencijalnog širenja zaraze, bez obzira na sve higijenske mjere koje se mogu poduzeti i obećati gostima. 

Privatni smještaj, s druge strane, najčešće nudi i privatne bazene, izolirane terase i priliku za ograničavanje susreta, kako s drugim gostima, tako i s domaćinima ako to gosti žele. Razina privatnosti u obiteljskom smještaju najčešće ovisi isključivo o željama gosta, posebno kada se radi o privatnim objektima u ruralnim sredinama, robinzonskom smještaju, vilama i kućama za odmor.
 

2. Pet-friendly smještaj

I ovdje sve više hotela nudi sobe u kojima su ljubimci dozvoljeni, ali pomisao na boravak u hotelskoj sobi s mačkom koja se voli zavlačiti pod namještaj ili s psom koji nikada nema mira, nije privlačna, posebno kada želimo svoj odmor provesti u što opuštenijem izdanju.

Pet-friendly privatni smještaj je u pandemiji sve popularniji. Diljem svijeta, mnoga kućanstava su posvojila ili kupila novoga ljubimca. Primjerice, samo u velikoj Britaniji je 3,2 milijuna kućnih ljubimaca pronašlo svoj dom upravo tijekom vremena izolacije, a mediji su se raspisali i o povećanoj potražnji za macama i psima u drugim zemljama Europe, posebno u Njemačkoj. Stoga ne čudi da sada više turista putuje sa svojim ljubimcima i pri tome traže smještaj koji će jednako odgovarati i njima, vlasnicima, kao i njihovim četveronožnim prijateljima. 
 

3. Sam svoj gazda

Doručak u hotelu, na raskošnom švedskom stolu, divna je stvar. Malo namaza pa malo narezaka, hladni juice ili vrući čaj - obožavamo hotelske doručke. Šteta što se poslužuju tako rano pa, ako želimo potpuno opuštanje i buđenje bez budilice, lako bismo mogli propustiti sav taj užitak kojeg švedski stol doručka u hotelu pruža. 

Želimo li iskoristiti sve ono što hotel pruža, nekog se rasporeda moramo pridržavati. Ponekad moramo doći ranije s plaže i propustiti spektakularan zalazak sunca da bismo stigli na večeru, a katkad moramo poštovati red za spa ili druge dodatne sadržaje, napustiti sobu zbog čišćenja ili odraditi check-out ranije. 

Flekisbilni check-in">check-in">check-in i check-out su prednosti privatnog smještaja, a gost u obiteljskom smještaju je vlasnik svog vremena i ne mora se prilagođavati nikakvom rasporedu, osim onom kojeg si sam osmisli.


4. Autentično iskustvo

Bez obzira na lokalne proizvode i lokalnu kulturu koje neke hotelske kuće pokušavaju uklopiti u svoju smještaju ponudu, iskustvo gosta koji odsjeda u hotelu je pažljivo dizajnirano i isprogramirano. Odsjedanje kod domaćina je svakome drugačije. 

Ne postoje dva identična gosta niti dvije identične interakcije s domaćinom. Neki od gostiju se žele družiti s vlasnikom objekta i upoznati našu kulturu i običaje, drugi ne. Neki žele istražiti destinaciju uz preporuke domaćina, drugi će to učiniti bez ičijih sugestija. Bez obzira na to što gosti žele, individualan pristup kojeg domaćinstvo njeguje, može svakom gostu pružiti točno ono što želi pa mu tako osigurati jedinstveno i neponovljivo iskustvo.
 

5. Nema skrivenih troškova

Ili ih barem ne bi trebalo biti. Prema Zakonu o turističkoj pristojbi (NN 52/19, 32/20, 42/20), čl. 16, domaćini ne označavaju iznos turističke pristojbe u izdanim računima, već je ista uračunata u cijenu noćenja. U praksi se rijetko događa, iako je nažalost bilo nedugodnih slučajeva, da domaćin pokušava posebno naplatiti pojedine usluge gostu, npr. čišćenje ili korištenje klima-uređaja.

Kod hotelskih aranžmana gotovo uvijek iskrsne neki dodatan trošak, čak i kad se usluga promovira na način opisan u uvodnim rečenicama teksta. Pića iz mini-bara, dodatan termin na bazenu, sauna viška, čak i TV programi koje smo slučajno odabrali u trenucima opuštanja, nekakvim se čudom nađu na našem računu po odlasku i cijena više nije ona na koju smo računali kada smo smještaj rezervirali. 
 



Navedeni razlozi zašto turisti rezerviraju privatni smještaj su tek neki od motiva. Gostima obiteljskog smještaja je važna i mogućnost pripreme svojih obroka i perilica rublja zahvaljujući kojoj ne moraju nositi puno odjeće na put. Obiteljska okupljanja ili susreti s prijateljima na odmoru u drugoj destinaciji su sigurno opušteniji u apartmanu ili kući za odmor, nego po hotelskim sobama. Uostalom, i statistike eVisitora za prvih pet mjeseci ove godine manji rast noćenja bilježe u hotelima s 28%, a veći u domaćinstvima s 38%. 

Zato nas ne bi trebali brinuti jeftini hotelski paketi. Niti bi se trebali osvrtati na komentare kako je smještaj na našim obalama skup pa snižavati cijene noćenja. Naši gosti znaju zašto rezerviraju smještaj u kućanstvima i kakvu vrijednost plaćaju. 

Spremi
1 komentara Uključi se u raspravu
24.07.2021 02:29
Gost. U praksi se rijetko događa da domaćin pokušava posebno naplatiti pojedine usluge gostu, npr. korištenje klima-uređaja. Zašto je ovo jedan od neugodnih slučajeva, svi mi gosti imamo i pravo odabira korištenja klime, ne zbog plaćanja već zbog osobnog zdravlja u velikim vrućinama. Netočan navod!
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

​Opis nije popis - 10 kreativnih domaćina koji znaju kako opisati svoj smještaj

FITUR 2021.: ​Bez zdrave doze patriotizma nema uspješnog turizma

Popularno: