Prema statistikama eVisitora, obiteljski smještaj je u prvoj trećini godine ostvario dvije trećine prometa manje od hotelskog, 22% naspram 60% noćenja u hotelima. Naše ankete pokazuju da više od polovice domaćina smatra da punjenje njihovih kapaciteta ide jednako dobro ili bolje, nego prošle godine
Jesmo li manje zanimljivi strancima, nego što smo to bili prošle godine? Ili je samo počela sezona kukanja i mantranja o podbačaju sezone, one glavne turističke, pri čemu se uporno proziva obiteljski smještaj za pad noćenja i interesa stranih turista?
Fatalnim najavama unatoč, brojke za travanj 2019. su poprilično optimistične. Travanj okrunjen blagdanima je donio rast od 17,31% ukupnih noćenja. Samo broj noćenja stranih turista bilježi rast od 19,61% dok su domaći noćili 4,63% više.
Dugujemo li rast u travnju Uskršnjim praznicima ili lijepom vremenu, ne znamo, ali je značajan u odnosu na pad noćenja od 1,7% koji je zabilježen u prva tri mjeseca ove godine. Od siječnja do ožujka u Hrvatskoj je noćilo čak 5,5% stranaca manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Zanimljivo je kako je i broj dolazaka stranaca rastao, 4,7%, ali su očito ostajali kraće. Činjenica je da promatrano razdoblje ne nudi stvarnu sliku, naše su destinacije, osim metropole, poprilično puste u to doba godine i ne nude sadržaje za dulji boravak.Dobra je vijest da naši ljudi sve češće putuju pa su ostvarili rast u broju dolazaka od 8,4% u prva tri mjeseca ove godine.
I u svijetu dolasci turista rastu. U prvom kvartalu 2019. godine je zabilježen prosječan rast međunarodnih turističkih dolazaka od 4% kao i kod nas. Statistike su to UNWTO-a (Svjetska turistička organizacija), koje još kažu da su najpopularnije destinacije na Bliskom istoku (+8%), u Aziji i na Pacifiku (6%) što ne iznenađuje za promatrano razdoblje u godini.
Što se obiteljskog smještaja tiče, najviše je noćenja zabilježeno u Zagrebu, Dubrovniku, Splitu, Zadru, Rovinju, Puli, Rijeci, Opatiji, Poreču i Plitvičkim jezerima.