Ideje i trendovi
2.6K

Kako biti viđen? 5 popularnih marketinških alata za učinkovito oglašavanje smještaja

Pet je trendova u marketingu turističkih destinacija koji se mogu primijeniti i kod oglašavanja smještaja za što bolje rezultate i što više direktnih rezervacija, uz minimum ulaganja, s ponešto zalaganja

U posljednje vrijeme su primjetne određene promjene u ponašanju osoba koje traže smještaj i dodatne sadržaje u turističkim destinacijama. Te promjene definiraju trendove, a u 2022. godini ćemo najviše morati obratiti pažnju na novosti u oglašavanju na društvenim mrežama...
 

1. TikTok postaje nezaobilazan

Tik-tok postaje nezaobilazan


TikTok ima više od milijarde korisnika mjesečno, a ta bi se brojka mogla povećati na 1,5 milijardi do sredine 2022. godine. Sve češće nam Google tražilica izbacuje postove TikToka kao odgovor na naša traženja, onako kako ponekad izbaci objave sa, sad već pomalo napuštenog, Facebooka.
 

Iako je u svojim počecima TikTok privlačio najviše mlađe korisnike između 12 i 20 godina, ta se granica polako pomiče. Istina, još uvijek je to većinska dobna skupina, ali vrlo brzo raste dobni segment od 30 do 55 godina

Još prije godinu, dvije, bilo je jako teško pronaći tvrtke iz industrije putovanja na ovoj platformi, ali sada je situacija potpuno drugačija. TikTok profil je idealan za turističku promociju zbog svog dinamičnog karaktera. Pa zašto onda ne probati, još uvijek to ništa ne košta?


2. Instagram umjesto Facebooka

Fotkanje za Instagram


Facebook neće propasti skoro, prevelik je za to. Ali je sve manje ljudi na njemu prisutno, posebno mlađe generacije koje putuju sve češće. Doseg Facebook objava često se smanjuje na uštrb plaćenih oglasa pa, ako nemate želje ulagati u oglašavanje na društvenim mrežama, pokušajte s Instagramom.

Instagram je fotogeničan i time savršen za turističku promociju. Kvalitetna fotografija i kratka impresija izrečena s par riječi dovoljni su inspiraciju i privlačenje gostiju koji su na Instagramu u potrazi za snovima. 


3. SEO sadržaj za lokalne pretrage

Domaći turizam nikada nije bio popularniji, nego što je sad u ovim vremenima pandemije. Sva globalna zbivanja upućuju na to da će ta popularnost trajati. Otkrivamo ljepote naše domovine na jednodnevnim ili vikend putovanjima. Puno je toga još za vidjeti i doživjeti.

Potraga


Zbog takvih putovanja kod kojih gost ili doputuje u destinaciju pa traži smještaj i sadržaj ili destinaciju poznaje, sve je veći značaj prisustva na internetu, bilo kroz održavanje vlastite web stranice ili kroz oglašavanje na stranicama na kojima su navedeni naši kontakt podaci.

 

Želimo li ostvariti više rezervacija i to onih direktnih, bez plaćanja skupih provizija posrednicima, moramo biti vidljivi i dostupni online

Objava SEO sadržaja, odnosno sadržaja koji je optimiziran za tražilice je uvijek popularan marketinški alat. Je li sadržaj koji se nalazi na vašoj web stranici dizajniran i opremljen pravim ključnim riječima i prepoznatljivim pojmovima koje u tražilicu ukucava turist kada želi pronaći smještaj i sadržaj unutar vaše destinacije?


4. Mailing lista nadrealista

Puno se priča o prikupljanju podataka koje svakodnevno, poput stopa u snijegu (ili možda u blatu), ostavljamo za sobom u svojim internetskim putešestvijama. Velike tvrtke koje se bave ozbiljnim oglašavanjem koriste te naše tragove i serviraju nam personalizirane reklamne poruke

U 2021. se raspravljalo o brisanju takvih podataka s platformi posrednika što bi mnogim turističkim tvrtkama moglo onemogućiti kvalitetan odabir ciljane publike i povećati troškove oglašavanja.

Poštanski sandučić


Zbog toga je važno imati vlastitu bazu podataka. Klasična mailing lista više vrijedi od gore spomenutih podataka trećih strana jer su svi podaci na njoj prikupljeni izravno od naših gostiju i samim time 100% pouzdani. Svojim gostima moramo dati mogućnost da se odjave s mailing liste kako bismo zadovoljili propise, ali inače nas ništa ne sprječava da ih povremeno upitamo za zdravlje ili obavijestimo o aktualnim akcijama. Kada ste posljednji put kontaktirali svoje goste?

 

5. Povratak online agencija

Iako navijamo za direktan booking i rezervacije bez provizije, online turističke agencije (OTA) i posrednici pri punjenju smještaja će se vratiti u igru. 2021. je direktno rezerviranje doseglo rekordne razine s 32% udjela tržišta. Međutim, tom visokom postotku je pogodovala činjenica što se više putovalo lokalno. Domaći turizam se može pohvaliti češćim direktnim rezervacijama, dok međunarodni putnici ipak rezerviraju kroz velike sustave, zbog stanovite razine sigurnosti. 

32% direktnih rezervacija u 2021.


Dobra vijest je da, čak i ako se OTA jako brzo vrate u igru, možemo ostvariti više direktnih rezervacija ako u svoju strategiju oglašavanja ubacimo sve ostale prethodno navedene metode. Koristite li već sve navedene kanale, za vas nema zime. Doslovno. ;-)

Spremi

eIznajmljivači aplikacija: Znamo li koje su naše porezne obveze u 2022.?

Cijene smještaja: Ne nudite popuste besplatno

Kaktus u apartmanu: Gdje posaditi kaktus i donosi li zaista negativnu energiju?

Postavljanje parketa: Kakav parket trebate postaviti u vašem domu ili apartmanu?

Crni zid u dnevnom boravku: Elegantno rješenje za naglašavanje prostora

Izvrsna turistička sezona - plod slučajnosti ili...?

​Ilegalno iznajmljivanje apartmana i kuća za odmor – kako stati na kraj nepoštenoj praksi?

Hrvatski domaćin: Privatni smještaj je naša posebnost - brendirajmo ga

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Otočni turizam: Možemo li uskladiti težnju za zaradom i održivi razvoj otoka?

10 najbizarnijih turističkih atrakcija na svijetu

Popularno: