Ideje i trendovi
1 4.8K

Kako maksimalno iskoristiti sve prednosti kanala oglašavanja bez provizije?

Oglašavanje bez provizije na stranicama koje osiguravaju direktan kontakt s gostima može biti izazovno, ali je itekako isplativo. Kako pojačati promet na takvim kanalima oglašavanja?

Neko vrijeme je bilo izuzetno popularno oglašavati smještajne kapacitete na stranicama internetskih oglašivača koji rade isključivo uz proviziju. Njima je u interesu da napune naš smještaj jer tako tu svoju proviziju zarade, zar ne? Stranice kod kojih se oglašavamo plaćajući oglasni prostor, bez jamstva da će biti rezervacija, radije ćemo zaobići. Sukladno tom trendu, mnogi svjetski poznati brendovi su prešli s modela plaćanja oglasa na model plaćanja provizije. Sada su stvari ipak malo drugačije...

Pandemija, pa inflacija, nagnali su ljude diljem svijeta da stegnu remene. Putovati se ipak mora jer i ploviti se mora, a troškovi smještaja su prva stanica štednje. Jer nitko ne putuje zbog smještaja, važna je čarolija destinacije. Pa su naši gosti otkrili direktan kontakt s domaćinima koji donosi povoljnije cijene. Online agencije (OTA) koje osiguravaju taj direktan kontakt ne čekaju da ih se turisti sami sjete. I oni se neprestano bore za promet na svojim stranicama koji će njihovim oglašivačima donijeti rezervacije.

No, dok je situacija s rezervacijama na stranicama OTA uz proviziju prilično jednostavna i ne traži prevelik angažman domaćina, kod direktnog kontakta se oglašivač iznajmljivač mora malo potruditi. Taj trud se svakako isplati jer više novčića ostane u našoj kasi. Kako?


5 je osnovnih koraka do maksimalnog profita bez provizije:


1. Istaknut ćemo povoljniju cijenu smještaja

Ako mi OTA uz proviziju napuni po maksimalnoj cijeni, zašto bi cijena bila niže drugdje? Pitanje ne stoji jer je jedna od prednosti oglašavanja bez provizije upravo ta što možemo gostima ponuditi povoljniju cijenu boravka, a da nas to ništa ne košta. Čak na takvom pristupu možemo više zaraditi.



Prilikom poslovanja sa stranim agencijama plaćamo još i PDV na proviziju pa je stvarna cijena naše smještajne ponude puno niža od one istaknute na oglasu. Ako ne plaćamo proviziju niti PDV na istu, cijena na oglasu može biti niža, privući će više upita i rezervacija, a još uvijek možemo više novca uzeti, nego kod oglašavanja uz proviziju.
 

Prema Zakonu o ugostiteljskoj djelatnosti smo obvezni u službenim cjenicima isticati najviše cijene svojih usluga. Na te cijene uvijek možemo obračunavati popust. Prilikom oglašavanja bez provizije smijemo istaknuti cijenu s popustom za direktan kontakt. Važno je da je ta cijena jasna i transparentna te da je budući gost upoznat sa svim eventualnim dodatnom troškovima koji nisu uključeni u istaknutu cijenu


2. Brz odgovor na upite

Tko prvi, njemu djevojka, najbrži prst, kako god to opisali, istina je, odgovor na upit gosta o smještaju mora biti brz. U potrazi za smještajem, većina turista suzi svoj izbor na nekoliko oglasa i svima šalje jednak upit. O brzini našeg odgovora, koliko i o odgovoru samom, ovisi hoćemo li taj upit pretvoriti u rezervaciju.

Brz odgovor

Za razliku od agencija uz proviziju, koje najčešće imaju sutsave za automatsko rezerviranje, kod direktnog kontakta taj sustav smo mi sami. Čak i kada imamo automatiziranu poruku na našem mailu koja javlja gostu da smo trenutno nedostupni i da ćemo se javiti kroz, recimo, 24 sata, u prednosti smo pred iznajmljivačima koji ne prate poštu i kasne s odgovorima na upite.


3. Personalizacija komunikacije

Da bismo efektno odgovorili na upit gosta, dobro je imati unaprijed pripremljenu šprancu. Ona bi trebala sadržavati sve dodatne informacije koje nisu posebno naglašene u oglasu. Koje će to informacije biti, najbolje ćemo zaključiti prema prijašnjim pitanjima turista koji se raspituju za smještaj. Što je gostima važno i što im sve još možemo ponuditi? Koji su uvjeti povrata akontacije? Postoji li polog u slučaju štete ili kakve dodatne naknade?

Personalizacija


Špranca nam pomaže da odgovaramo brzo. Ali to ne znači da ćemo svima samo šibnuti je. Naprotiv, tu šablonu ćemo prilagoditi svakome gostu ovisno o upitu i o tonu njezine ili njegove poruke. Pozitivna komunikacija se uspostavlja lako, gost je očekuje. Osobnim pristupom brže prelazimo put od upita do rezervacije.


4. Jačanje brenda i stvaranje mailing liste

Svaki upit možemo, uz pristanak gosta, zabilježiti u našu bazu podataka - mailing listu, koja nam može biti temelj za povećanje broja direktnih rezervacija i manje trošenja novca na plaćanje provizije. Slanje newsletter obavijesti o last i first minute ponudama ili o novitetima u našoj smještajnoj ponudi može biti prilika za povećanje broja stalnih gostiju i jaču popunjenost u i izvan sezone. 

Jačanje brenda

Samostalnom promocijom gradimo imidž i brend svoje smještajne ponude. Na stranicama oglašivača uz proviziju tek smo djelić OTA-ine ponude. Ovdje imamo priliku biti prisutni jer u suštini nema posrednika, mi postavljamo uvjete, naš oglas je poput vlastite web stranice - slika našeg identiteta i brend naše smještajne ponude.


5. Preuzet ćemo kontrolu nad vlastitim poslovanjem

Ponekad se najlakšim čini prepustiti posrednicima svu brigu oko promocije, politike cijena i uvjetima boravka, pa uzeti neku pinku. Ali, svejedno smo mi ti koji moramo brinuti oko prihvata i udobnosti gosta, što i je najodgovorniji dio ovoga posla. Zašto bismo onda nekome prepustili kontrolu nad našim brendom i promocijom istoga, posljedično, i nemalim dijelom ukupnih prihoda.

Preuzimanje kontrole

Preuzmimo kontrolu nad našim poslovanjem i promocijom kroz izravnu komunikaciju s gostima. Budimo domaćini, upoznati s osobama koji spavaju u našim posteljama. Prestanimo poklanjati novac stranim agencijama. Iskoristimo alate za optimizaciju cijena i vlastitih prihoda uz oglašavanje bez naknada i provizija.
Spremi

Renoviranje stana za najam: 5 načina za prekrivanje oštećenih podova

Otvorene prijave za Ružu Zagrebačke županije 2024.

`Kod jačanja brenda destinacije, iznajmljivači imaju najveći potencijal za zaradu´

Izrada snjegovića: 5 savjeta za izradu predivnog snjegovića ispred kuće ili apartmana

Mikrobilje Zlarina - otoka na kojem održivost nije samo priča

Drvo za terase: Koja vrsta vam se sviđa i što to govori o vašoj osobnosti

7 kriterija za prepoznavanje najbolje stranice za oglašavanje apartmana, soba i kuća za odmor

Hrvatska ima sve za cjelogodišnji turizam i može biti turistički lider na Mediteranu

1 komentara Uključi se u raspravu
jakica - Zagreb 13.12.2023 08:37
Odličan članak. Slažem se od A do Ž! Kao da visoke provizije nisu dovoljne, pa još treba platiti i PDV na te njihove provizije..
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Usporedite cijenu noćenja s konkurencijom i iskoristite prednosti svih kanala oglašavanja

Adaptacija stana i uređenje za turistički najam - otkud krenuti i na što paziti?

Popularno: