Ideje i trendovi
3K

7 kriterija za prepoznavanje najbolje stranice za oglašavanje apartmana, soba i kuća za odmor

Oprez s ponudama web stranica za oglašavanje smještaja je potreban jer je oglašivača sve više, a tržište sve zahtjevnije. Lakše ćemo prepoznati najbolje stranice za oglašavanje apartmana ako obratimo pažnju na sedam osnovnih praksi koje u svojem poslovanju primjenjuju uspješni internetski oglašivači

Web stranice za oglašavanje smještaja privatnih iznajmljivača niču brže nego gljive poslije kiše. Ali treba li im svima vjerovati? Kako prepoznati kvalitetnog ponuđača usluga oglašavanja i onog koji to nije? Koje trikove oglašivači koriste da zavedu iznajmljivače? 


Pronaći najbolju stranicu za oglašavanje apartmana – san svakog iznajmljivača

Kada uzmete u obzir koliko se ljudi bavi turizmom u Hrvatskoj, i koliki se postotak iznajmljivača tek površno razumije prednosti interneta i online promocije, ne čudi velika ponuda web stranica koje nude upravo tu uslugu.

Želja iznajmljivača je jednostavna. Uz što manja ulaganja u promociju svoje smještajne ponude doprijeti do što većeg broja gostiju. Ili sa što manje vlastitog angažmana, pomoću raznih ponuda za web oglašavanje, u idealnom slučaju za par eura reklamiranja dnevno, doći do nekoliko desetaka gostiju i pobrati keš.

Kada prvi oglašivač, ne uspije izrealizirati san iznajmljivača, oni se okrenu drugom ponuđaču, kada drugi ne uspije, okrenu se trećem. Tek nakon nekoliko takvih, shvate da tu nema koristi i da su samo izgubili novac.
 
Naravno, nisu svi internetski oglašivači smještaja bačen novac. Ali, da biste znali prepoznati najbolje stranice za oglašavanje apartmana, soba i kuća za odmor, morate znati što je potrebno da za uspjeh u promociji smještaja i zašto oni koji nisu uspješni, nikada to neće niti biti bez drastične promjene poslovanja.


Što znači biti uspješna stranica za oglašavanje smještaja?

Na ovo pitanje ćemo odgovoriti s gledišta iznajmljivača. Da bi neka stranica, portal ili web direktorij za oglašavanje smještaja bili uspješni, iznajmljivaču moraju vratiti uložena sredstva kroz zaradu i ostvarene rezervacije, povećanje broja pregleda oglasa i web stranice, povećanje broja upita za smještaj, posljedično, povećanje broja ostvarenih rezervacija.
 

Dobar oglašivač se stalno mora truditi promovirati smještaj iznajmljivača i lokaciju gdje se taj smještaj nalazi, pri čemu ulaže značajna financijska sredstva i stručnost

Ako je jedan ili više tih uvjeta zadovoljeno, obično će se iznajmljivaču već kroz prvu ili drugu realiziranu rezervaciju višestruko isplatiti svaka uložena kuna u taj web oglasni prostor.
 

Zašto je nemoguće da svaki oglasnik smještaja bude uspješan?

Odgovor je vrlo jednostavan. Problem leži u Googleu (i drugim tražilicama) i navikama turista koji kod online traženja smještaja, rijetko kad uzimaju u obzir više od prvih deset ponuđenih rezultata pretrage za određeni pojam, npr. "Hrvatska apartman". Web stranica s oglasima smještaja ima na tisuće i zato većina nikada ne dopre do dovoljnog broja gostiju - jer ne mogu svi stati na prvu stranicu tražilice, odnosno među top 10 izlistanih oglašivača smještaja.

 

Provjerite svaku ponudu za oglašavanje

Ponude za oglašavanje pljušte sa svih strana, što od domaćih što od stranih internetskih agencija. Oglašivači zovu telefonom, šalju follow-up ponude, obećavaju goste izvan glavne sezone, bogate turiste sa skandinavskog ili prekooceanskog tržišta, nude jeftine pakete oglašavanja ili čak besplatne. Nažalost, samo nekolicina uspije održati riječ i ponuditi obećanu uslugu, dok većina uspije samo za tu “uslugu” uzeti novac.


Nekoliko je osnovnih kriterija koji nam mogu pomoći odabrati najbolje stranice za oglašavanje apartmana, soba ili kuća za odmor


1. Pozicioniranje web stranice na tražilicama

Kao što smo već naveli, ovo je jedan od najvažnijih faktora na koje trebamo obratiti pozornost kod odabira web lokacije za postavljanje svog besplatnog ili plaćenog oglasa. Ako se određeni portal, uz najpopularnije i najtraženije pojmove pretraga gostiju, ne pojavljuje među prvim rezultatima na tražilicama, izgledno je da će imati znatno manje posjeta od stranica koje se izlistaju u prvih 5 (maksimalno 10) rezultata. S manjom posjetom stranice, prikazivanje vašeg oglasa gubi na isplativosti ulaganja.

Više faktora utječe na to da stranica bude u samom vrhu kod rezultata pretrage: kvalitetan SEO (search engine optimised - sadržaj optimiziran za tražilicu), kvalitetan sadržaj, relevantnost sadržaja u odnosu na pretragu, broj posjeta i prosječno vrijeme boravka na stranici, i mnogi drugi više i manje važni i međusobno povezani faktori kroz koje Google i druge tražilice određuju koje će rezultate gostu ponuditi na samom vrhu rezultata pretrage i oko kojih je razvijena cijela nova industrija.
 

S obzirom na to da su za sve potrebni stručnjaci i značajne financije, sa sigurnošću se može reći da stranice koje vam se prikazuju među prvima na Googleu kvalitetno pristupaju svom poslu

Što za iznajmljivača još uvijek ne treba značiti ništa niti je to garancija da se isplati platiti oglas. Uz prirodno rangiranje stranica među tražilicama, jako je važno i ono plaćeno predstavljanje ponuda. Dok jedna stranica može biti “prirodno” prva među Google rezultatima, druga može platiti oglas iznad ili pored rezultata pretrage i tako preuzeti veći dio klikova gostiju.
 

Nerijetko stranice koje oglašavaju smještaj imaju brojne reklamne kampanje za određena geografska područja i tipove ponude kroz koje ciljano za svaku regiju i vrstu iznajmljivača privlače goste

Jasno je da su važna značajna novčana ulaganja i stručnost oglašivača da se takva promocija isplati i ostvaruje kroz duži period, zbog čega iznajmljivač i surađuje s internetskim oglašivačima smještaja jer je to posao kojeg u tom opsegu ne može odraditi sam.


2. Kvalitetno riješeno pretraživanje ponude smještaja

Kada gost jednom dođe na stranicu koja oglašava smještaj, bilo prirodnim putem ili kroz plaćeni oglas, važno je da u što kraćem roku dođe do željenih informacija o ponudi.

Ovisno o gostu, kriteriji pretrage smještaja na samoj stranici mogu biti jednostavni ili složeni. Nekima je samo bitno da apartman bude blizu mora. Drugima će biti bitno da li apartman zadovoljava više od jednog uvjeta poput toga ima li klimu, TV, perilicu, pogled na more, da li se nalazi u prizemlju ili 3. katu, i dr.
 

Samo implementiranje naprednog pretraživanja ponude nije dovoljno da se riješi ovaj problem. Pretraga smještaja na web stranici oglašivača mora biti nenametljiva s jedne strane, a moćna i odmah dostupna s druge

Ima primjera web stranica na kojima gost sa samo jednim kriterijem pretrage mora prolaziti cijelu stranicu ostalih kriterija. Istina, ne mora ih sve popuniti, ali samo scrollanje kroz njih će većinu gostiju odbiti od nastavka pretrage. S druge strane, ako je pretraga jednostavno postavljena i nije jasno naznačeno kako brzo proširiti njezine parametre, može se dogoditi isti scenarij odustajanja potencijalnog gosta.

Slično pravilo vrijedi i kod kontakt formi i obveznih polja za slanje upita iznajmljivaču i rezerviranje smještaja.


3. Dizajn prezentacije smještaja

Ovo je usko povezano za prethodnom točkom. Najkvalitetnije i najbrže pretraživanje ponude smještaja nema smisla ako rezultati te pretrage daju informacije koje je teško razumjeti i pročitati.

Napadan dizajn ili nepostojanje uređenog dizajna miču fokus gosta s važnih informacija pretrage su loša dizajnerska praksa koji šteti svima.
 

Gosti nemaju više vremena niti volje navikavati se na svaku novu stranicu na koju naiđu. Ako im odmah nije sve jasno, uredno strukturirano i vizualno privlačno na način koji njima odgovara, bez razmišljanja odlaze dalje

Zato, ako vam se stranica osobno ne sviđa, vjerojatno o njoj isto misle i drugi posjetitelji, vaši potencijalni gosti. Prednost kvalitetnih fotografija i njihova dobra implementacija u prezentaciji smještaja također je važna. S velikom sigurnošću možete očekivati znatno bolje rezultate onih web oglasnika, koji bez obzira na vlastiti dizajn, stavljaju veći fokus na prezentaciju smještaja kroz fotografije.


4. Detaljan opis smještaja i lokacije

Osim što su informacije o smještaju važne za kvalitetnu naprednu pretragu i usporedbu više ponuda, isto tako su te informacije s detaljnim tekstualnim opisima smještaja bitne za kvalitetan SEO, rangiranje na tražilicama i, u konačnici, za gosta kojeg možda zanima nešto što niste kroz check-box mogli odabrati prilikom kreiranja oglasa.

Primjer toga bi bio šank za goste na terasi, više od jednog roštilja za goste i druge prednosti koje nudite, a nisu dio formulara web oglasnika kod kreiranja oglasa.
 

Stranice koje nude dodatan prostor za unošenje opisa smještaja, same sebi čine uslugu, ali i iznajmljivačima koji dobiju priliku za objavu informacija o svojoj ponudi koja bi ih mogla uzdignuti iznad konkurencije

Neke stranice same dodaju opise vaše lokacije ili tu mogućnost ostave vama kako bi se gost mogao odmah upoznati i s ponudom van vašeg smještaja.


5. Aktivnost na društvenim mrežama

Ignorirati društvene mreže i njihovu snagu kod dovođenja posjeta i gostiju, stvarno više nema smisla.

Stranice koje su toga svjesne pa ulažu i u taj vid promocije, redovno su aktivne na društvenim mrežama. Nude i promoviranje putem društvenih mreža i sigurno će ostvariti bolje rezultate i dovesti veći broj gostiju svojim iznajmljivačima partnerima. Zato ne zanemarite i ovu mogućnost kod budućeg odabira gdje se oglasiti.


6. Brzi kontakt i dostupna tehnička podrška

Kontakt gosta s iznajmljivačem obično ide ili preko web stranice i kontakt forme na oglasu smještaja ili direktno iznajmljivaču na mail/telefon. U bilo kojem slučaju, taj proces mora biti brz i bez prepreka.
 

Ovdje je svaki dodatni nepotrebni klik važan i može činiti razliku između javljanja i nejavljanja gosta

Ako nešto ne radi kako treba ili vam treba pomoć, važno je da tehnička, a pogotovo korisnička podrška, bude brza i rješava sve probleme i upite u prihvatljivom vremenskom razmaku te da se uvijek omogući brz i jednostavan kontakt gosta s iznajmljivačem.


7. Dostupnost web oglasa na više jezika

Gost iz Poljske će na svom jeziku tražiti smještaj i na njemu očekivati povratne informacije, a, ako ne na svojem, onda barem na engleskom jeziku. Hrvatski jezik sigurno neće krenuti učiti zbog 7 dana ljetovanja.

Važno je da web oglasnici budu spremni dočekati takvog gosta na svojim stranicama i ponuditi odmah razumljivu i jasnu informaciju na njihovom jeziku o ponudi koju gleda. Što više jezika određena stranica nudi ili specijaliziranih podstranica/domena za određeno govorno područje, to bolje. Obratite pozornost da taj prijevod bude kvalitetan, a ne odrađen kroz Google Translate.
 
Posvećenost drugim jezicima ne bi trebala stati ovdje, već bi se trebala prebaciti i na sve druge promotivne aktivnosti od rangiranja na tražilicama, oglašavanja, društvenih mreža i kontakt podrške kako bi se stvarno postigli najbolji efekt za sve.


Dodatne usluge web oglašivača

Neke od sljedećih usluga nisu toliko važne za uspjeh određene stranice, ali mogu pokazati ozbiljnost pristupa oglašavanju i zbog toga ih ne bi trebalo zanemariti:​
 
  •       pomoć pri dodavanju vaše ponude u bazu,

  •       dostupnost oglasa na više različitih domena/jezika,

  •       SMS obavijesti o primljenim upitima,

  •       isticanje recenzija smještaja,

  • ​      dodana vrijednost kroz savjetovanje za uspješnije poslovanje,

  •       statistika posjeta oglasa/regije i dr.


Do sada smo nabrojali nekoliko najvažnijih kriterija za prepoznavanje najbolje stranice za oglašavanje apartmana i drugih vrsta smještaja. Prihvaćanje ovih savjeta, ne znači siguran pronalazak savršene stranice koja će vas popuniti za sezonu niti znači da neke druge stranice, koje ne zadovoljavaju sve ili neke kriterije, ne mogu učiniti upravo to – iznajmiti vaš smještaj.

Ali, uz stalno rastući broj stranica koje nude oglašavanje, a jedina im je svrha uzeti novce iznajmljivačima i nestati, ove smjernice mogu pomoći u odabiru pravog partnera.

Kakva su vaša iskustva s web stranicama za oglašavanje smještaja? Za koje od navedenih kriterija smatrate da nisu toliko važni kod odabira stranice za oglašavanje? Jesmo li zaboravili nabrojati koji važan? Pomozite kolegama u odabiru dobrih internetskih stranica za oglašavanje turističkih smještajnih kapaciteta pa ostavite mišljenja i prijedloge u komentarima.
Spremi
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

​10 trendova koji bi mogli potrajati i nakon krize u turizmu

Check-in gostiju i kako dolazak u smještaj učiniti pamtljivim

Popularno: