Ideje i trendovi
1 15.5K

Amenities - dodatne pogodnosti uz smještaj nekada i sada

Dodaci ponudi smještaja koji su nekada značili luksuz, sada su standard, poput klima-uređaja ili pristupa internetu u apartmanu. Trendovi i tehnologija donose novitete pa već danas možemo predvidjeti i kako će izgledati apartman budućnosti. Koje se dodatne pogodnosti aktualne, a koje bi mogle to tek biti?

Amenities - jedna od riječi koje strani gosti rado čuju kada promoviramo svoju ponudu smještaja. Po definiciji, amenities su dodatne pogodnosti kao što su blizina sadržaja, kvalitetni dodaci ponudi ili jedinstveni dizajn koji podižu vrijednost smještaja.

Osim što podižu cijenu noćenja u našim apartmanima, dodaci ponudi smještaja nam povećavaju šanse za popunjenost kapaciteta i izvan glavne sezone. Ako zanemarimo blizinu sadržaja, na što ne možemo utjecati, koji nam to dodaci ponudi mogu podići vrijednost i pomoći da privučemo goste u pred i posezoni?

Dodatne pogodnosti se mijenjaju kao i trendovi u turizmu pa nešto, što je nekada bilo iznimno, danas postaje standard i više nije ono što možemo smatrati dodatkom. Suvremena tehnologija donosi neke nove pogodnosti pa već sada možemo zamisliti kako će izgledati turistički smještaj budućnosti.


Dodatne pogodnosti koje to više nisu


Wi-Fi internetska veza za goste u privatnom smještaju

Nekada čudo moderne tehnologije, danas standard kojeg moramo imati ako želimo goste čak i u srcu sezone. Ne samo imati, lako se može dogoditi da nam je gost dao slabije ocjene smještaja jer "internet je bio spor". Ima doduše i onih "čudaka" koji bježe daleko od civilizacije u robinzonske smještajne objekte i jedino onda je nedostatak veze s ostatkom svijeta prednost.


A/C ili klima-uređaj u apartmanu

Iako još uvijek ima iznajmljivača koji korištenje klima-uređaja dodatno naplaćuju, činjenica je da je takva praksa stvar prošlosti. Klima je nešto što gotovo svaka kuća u primorju ima, bilo da se radi o objektu za iznajmljivanje ili ne. Prosječne ljetne temperature su više, a nesnosno vrući dani i noći sve češći pa su i rashladni uređaji nešto što će svaki dobar domaćin osigurati svojem gostu. Zaboravite naplatu korištenja klime, a ako baš morate, uračunajte trošak u ukupnu cijenu smještaja.



Aktualni i pristupačni dodaci smještaju

Zanimljivo je kako ljude uvijek oduševe sitni znaci pažnje. Iako bismo na prvu mogli pomisliti kako svi žele bazen i slične pogodnosti, postoje sitni znaci pažnje koji spadaju pod dodatke ponudi smještaja i na kojima su gosti izrazito zahvalni, a ne traže velika financijska ulaganja niti dugotrajan iscrpljujući angažman domaćina. Takvi dodaci smještaju ne podižu cijenu naše usluge, ali podižu šanse za bolje recenzije i goste koji će nam se vraćati. 


Veliki ručnici za plažu i kupanje za goste

Kakvo je olakšanje kad, uz svu odjeću i sitnice bez kojih ne možemo, ne moramo još pakirati i ručnike ili kupaće ogrtače. Osim što zauzimaju veliki dio prtljage, nepotrebna su briga gostu, a nama tek neznatan trud koji će sigurno biti nagrađen dobrim recenzijama.


Dodaci ponudi smještaja - hammock
Hammock je popularna ljuljačka u kojoj vole lješkariti i djeca i odrasli


Toaletni pribor i higijenske potrepštine za goste

Mi nećemo propasti, a gostu bi se moglo dopasti, ako u svojoj kupaonici pronađe sredstva za osobnu higijenu. To je dobar način da promoviramo i lokalnu proizvodnju, npr. poklonimo sapune i kozmetiku od domaćeg bilja lokalnog proizvođača.


Glačalo i daska za peglanje u apartmanu

Glačalo i daska za peglanje su još jedna od sitnica koja će razveseliti gosta. Ako nemamo osigurano glačalo i dasku za svaki apartman, možda da uputimo goste na zajedničke prostorije gdje će ih pronaći i posuditi kako bi i na svojem odmoru bili besprijekorno dotjerani.


Punjači i adapteri na korištenje gostu

Danas kada su punjači uglavnom univerzalni i dostupni u svim većim trgovačkim centrima za nevelike novce, zašto ne bismo komplet punjača i adaptera osigurali za svoje goste. Trošak je minimalan, a korist gostu i briga za njegovo zadovoljstvo, koju ćemo tim činom pokazati, veliki.


Nešto sitno, ali bitno

Piće dobrodošlice, svježe povrće i voće iz našeg vrta, cvijeće u vazi, kolač ili neki drugi specijalni pripravak iz naše kuhinje - nešto od srca, nešto zbog čega će se gost osjećati posebnim i dobrodošlim - to je uvijek aktualno. 
 


Dodatne pogodnosti uz smještaj koje podižu kvalitetu i cijenu naše usluge


Osiguran parking za goste 

Istraživanje TOMAS Ljeto 2017. je pokazalo kako većina naših gostiju stiže osobnim automobilima, čak 78 %. Velika je briga gosta oko sigurnog parkirnog mjesta za njihova limenog ljubimca. S obzirom na činjenicu da se svaki kvadrat parkirališta kod nas masno naplaćuje, a mi domaći bez garaža i velikih dvorišnih prostora to jako dobro znamo, čuvani parking, parking u dvorištu neke kuće ili na osiguranom terenu, vrijedi mnogo i nema gosta koji nije spreman takvu uslugu dodatno platiti.

Kojim prijevoznim sredstvom turisti stižu u Hrvatsku? TOMAS Ljeto 2017.


Prijevoz do smještajnog objekta

Oni koji ne stižu osobnim automobilima, često pitaju za prijevoz od zračnih, željezničkih, autobusnih ili trajektnih luka do naših smještajnih objekata. Nema malo iznajmljivača koji dočekuju svoje goste, ali, ako i ne možemo osobno prevesti goste, bilo bi dobro imati pri ruci uvijek brojeve prijevoznika i taksi službi kako bi naši gosti sigurno stigli na odredište. Još je bolje ako imamo dogovor s nekim od prijevoznika pa naši gosti na cijenu vožnje dobiju i malen, ali značajan, popust.


Popust na različite usluge za goste

Iako je sezona već počela, stignemo se još povezati s restoranima, trgovinama, povrtlarima, proizvođačima i prodavačima, pa čak i muzejima i kulturnim ustanovama, u svojem gradu ili mjestu te dogovoriti posebne ponude za naše goste.
 

Horizontalno povezivanje unutar destinacije je ključ održivog razvoja turizma. Ni mi iznajmljivači nismo izvan tog kruga koji uključuje turizam u pokretački motor gospodarstva lokalne zajednice i potiče ravnomjeran ekonomski rast što je osnova zdrave ekonomije i društva u cjelini. 

Svojim ćemo gostima uvijek preporučiti najbolje - i najpovoljnije. Takav dogovor odgovara svima uključenima u proces: nama je dodatak ponudi, poduzetnik iz naše destinacije privlači kupce, a gosti su zadovoljni zbog preporuka i pogodnosti. I dobro je za lokalnu ekonomiju. Povežimo se.
 

Jednodnevni izleti s polaskom iz destinacije

Posebne ponude ili popusti se mogu odnositi i na jednodnevne izlete koji su dostupni u našoj destinaciji, posjet parku prirode, nacionalnom parku ili nekoj drugoj atrakciji. Može se raditi i o aktivnostima poput tečaja ronjenja ili plesa, a za zadovoljstvo gosta će biti dovoljne i preporuke što raditi u destinaciji.


Mali kućanski aparati

Osim glačala, gosti cijene kvalitetno i potpuno opremljen smještaj u kojem mogu pronaći uređaje poput perilice posuđa i veš mašine. Dodatan bonus su kuhinjski apartati poput uređaja za kavu, kuhala za vodu, blendera, tostera i drugih malih kuhinjskih pomagala.


Bicikli, SUP-ovi, kajaci i različita sportska oprema

Različita sportska oprema koja je na raspolaganju gostu nije samo dodatak ponudi, već i prilika za brendiranje smještaja. Brendiranje smještaja znači ciljanu promociju i manji trošak za marketing te veće šanse za lojalnost gosta i popunjenost kapaciteta izvan sezone. Osim toga, zabilježeno je da je smještaj koji nudi sadržaje za razonodu poput stola za biljar, stolni nogomet, pikado i slično, ima više upita, popunjenost je veća i izvan sezone te ne moramo brinuti za zadovoljstvo gosta u kišnim danima. Ulaganje koje se sigurno isplati na dulje staze.


Ležaljke i/ili ljuljačke za goste

Ležaljke su divne za "ubiti" popodne na terasi, ne radeći apsolutno ništa kako i priliči pravom odmoru. Ljuljačke još divnije...


Suncobrani, kišobrani za goste

Ne popravljamo i ne prodajemo, samo predlažemo. Mali, ali značajan znak pažnje. Kišobrani su i prilika da poručimo gostu kako je svako vrijeme dobro za istraživanje destinacije i da odmor nije propao zbog mrgođenja neba i par kapi ljetnoga pljuska.
 

Sprave za vježbanje i sportski tereni uz smještaj

Ako imamo prostora, zato ne osigurati kutak za tjelovježbu i sport. Petina gostiju je, prema "Stavovima i potrošnji turista u Hrvatskoj TOMAS Ljeto 2017.", kao motiv dolaska u Hrvatsku navela rekreaciju i sport. Prakticiranje sportskih aktivnosti, uz izvrsnu našu domaću spizu, recept je za zdravlje i zadovoljstvo. Zdravstvene razloge je, kao motiv dolaska, navelo 7 % turista, a wellness 8 %. 


Dječja igrališta uz smještaj

Sprave za dječju igru su još jedan od načina da brendiramo svoju smještajnu ponudu i svoj objekt kao smještaj za obitelj. Osim oduševljene djece, i roditelji će biti zadovoljni što mogu malo predahnuti od smišljanja zabave za svoje najmlađe i najmilije.


Dodaci ponudi smještaja - hidromasažna kada
Hidromasažna kada ili hot tub je povoljnija od bazena, ali za postavljenje traži intimniji kutak okućnice smještajnog objekta


Bazeni, hidromasažne kade, saune u ponudi smještaja

Bazeni pune smještajne kapacitete izvan sezone i u kontinentalnim destinacijama bez brzog i jednostavnog pristupa plavom Jadranu. To je činjenica. Ulaganja nisu mala, minimalno ulaganje u bazen od 30-ak m2 je više od 10 tisuća €, uz troškove održavanje na godišnjoj razini. Ali, bazen podiže cijenu smještaja za 10 do 20 %, a potražnja za kućama s bazenom nije mala niti uz more. Zašto bi netko radije u bazen nego u još čiste i bistre vode našega mora, nije nam jasno. Ali, ako gosti vole, a mi imao viška sredstava koje želimo uložiti u kvalitetu naše smještajne ponude, zašto ne?
 


Dodatne pogodnosti smještaja budućnosti


Beskontaktna digitalna brava za otključavanje apartmana

Netko će reći kako to i nije pogodnost budućnosti, da je već aktualnost u domaćinstvima za kratkoročni najam u svijetu. Digitalno otključavanje smještaja omogućava prijavu i odjavu gosta u bilo koje doba dana, a nas rješava brige oko dočekivanja i ispraćaja gostiju. Neopterećenost rokovima check in i check out-a odgovara gostima koji upravo zbog takve fleksibilnosti vole privatan smještaj, ali u ovom slučaju izostaje direktan kontakt s domaćinom i prilika da osobno upoznamo svoje privremene podstanare.


3D printer u apartmanu

Bilo bi zgodno kad bismo sve što smo zaboravili ponijeti ili ono što nam čini višak kilograma u osobnoj prtljazi, jednostavno mogli isprintati kad stignemo u destinaciju. Ne bi više bilo problema oko zaboravljene četkice za zube, češlja ili britvice.


AI usluga

Artificial Intelligence (AI) su zapravo roboti koji obnašaju poslove sobara. Pri tom se koriste jezicima gostiju, dočekuju ih, upoznaju s destinacijom i imaju posebne vještine za obavljanje sitnih usluga zbog kojih se gosti osjećaju kao kod kuće. Iako se nama to čini kao daleka budućnost, poslužitelje robote već možemo pronaći u nekih hotelima, npr. Starwood hotel u SAD-u.
Amenities - robotska posluga u hotelu

Robotska posluga se već testira u hotelskoj industriji 
 

Kad u posao uključimo maštu, pogodnosti uz smještaj su raznovrsnije i zabavnije, naši gosti zadovoljniji i vjerniji. Važno je da se u svemu nazire emocija, srdačnost gostoprimstva i briga za goste. Kakve dodatne pogodnosti pružate i kako zamišljate apartmane budućnosti?
Spremi

Moram li plaćati porez na kuće za odmor i paušalni porez za iznajmljivače u istom objektu?

​Kreativnost i turizam: Kako ispričati priču?

Motar - recepti s ljekovitim darom stjenovitih morskih obala

Besplatan tečaj njemačkog jezika za opatijske iznajmljivače

Bijelo sive kuhinje: Zašto je bijelo-siva kuhinja odličan izbor za sve stilove dizajna interijera?

3T konferencija 2020.: Je li održivi turizam naša prilika? (ODGOĐENO)

Kako ljubazno odbiti gosta s instant rezervacijom smještaja?

Prednosti korištenja PMS-a i Channel Managera u obiteljskom smještaju

1 komentara Uključi se u raspravu
Vjekoslav - Vis 16.07.2018 20:28
Naravno da se slažem s vašim razmišljanjem. Skoro sve predloženo moji apartmani imaju i to nije posebno naglašeno kod prodaje smještaja jer domaćin to smatra normalnim. Uočavam da se kod prodaje dobro skrivaju nedostaci i jako naglašavaju eventualne prednosti, jako iskrivljuje istina to se sve ne može riješiti samo kategorizacijom. Emocija, srdačnost gostoprimstva i briga za gosta je poželjna, ali nije svemoguća. Nereda i nerada koliko voliš!
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Mali turistički rječnik za iznajmljivače privatnog smještaja

Kako odrediti optimalnu cijenu smještaja za veću popunjenost i bolju zaradu od turizma?

Popularno: