Uradi sam
4K

Kako izbjeći da naše e-mail poruke gostima završe u neželjenoj (spam) pošti?

Zašto se ne javlja? Što se događa? Pitanja su to koja se često postavljaju nakon slanja e-poruke bez odgovora. Rijetko tko pomisli da je poruka završila u spam mapi ili provjerava istu. No, to se događa kod oko 45% globalno poslanih e-poruka...

Kako bismo ostvarili što veći broj direktnih rezervacija, nužno je održavanje kontakta sa starim gostima. E-mail je odličan alat za to. Poruka na kraju sezone kojom goste pozivamo da ostave recenzije na našim oglasima ili čestitka za blagdane koje su pred nama, savršene su prilike za održavanje kontakta i povećanje šanse za ponovnu rezervaciju.

Newsletter kampanje koje šaljemo stalnim gostima ili samo onima koji su se barem jednom raspitivali za smještaj kod nas, također su dobar alat za povećanje broja direktnih rezervacija. Naravno, pod uvjetom da je gost pristao da prima naše poruke, prema važećim GDPR propisima.

Međutim, nije rijetkost da takve poruke putem e-pošte ostanu bez odgovora pa se znamo pitati što smo zgriješili ili gubimo li možda stalnog gosta.

Odgovor je najčešće jednostavniji nego što mislimo - naša poruka je završila u spamu, odnosno, u pretincu neželjene pošte, pa ju gost ni vidio nije. Ljudi takve poruke najčešće ne otvaraju i brišu ih automatski, a to se dešava češće nego što možemo zamisliti.

Kako izbjeći da naš mail završi u spamu?


Kako uopće e-pošta završi u spam folderu?

Kada pošaljemo e-poruku, ona trenutno prolazi kroz niz testova filtriranja spama koji određuju hoće li proći do ulazne pošte sandučića ili će se izdvojiti kao “sumnjiva”. Sumnjiva, odnosno, neželjena pošta ili "junk mail” je ona vrsta elektroničke pošte koja se šalje korisnicima bez njihovog dopuštenja, a često sadrži reklame, pokušaje prijevara ili viruse.

Vrste spam pošte


Vjerovali ili ne, spam je kratica od “spiced ham”, a da bismo razumjeli otkud taj izraz za neželjenu poštu, pogledajmo skeč Monty Pythona iz ’70.-ih, koji je nastao kao parodija na masovnu reklamu.



Uglavnom, desetak je filtera koji sprječavaju naše poruke da razvesele bivše i buduće goste, i to može biti vrlo problematično dok smo u akciji jačanja broja direktnih rezervacija. Kako ih zaobići?
 

7 pogreški koje šalju našu e-pošte gostima u spam

1. Poruka je bez naslova ili teksta

Većina mail servera, automatski reagira negativnom ocjenom na poruke koje se šalju bez naslova ili teksta. Čak i ako smo samo željeli proslijediti gostima čestitku koja je umetnuta u tijelo e-pošte i ne traži dodatan tekst, dobro bi bilo da dodamo par rečenica. Tako ujedno i personaliziramo poruku gostu.
 

2. RE: ili FWD: u naslovu

Jednako kao i bez naslova, naslov u kojem se više puta ponavlja oznaka da je sadržaj prosljeđivan ili da se radi o odgovoru, premda mi tu poruku na adresu gosta šaljemo prvi put, lako će prekrižiti našu pošiljku i poslati je pa-pa u spam.
 

3. Poruka ima prilog s nerazumljivim ili dugačkim naslovom

Privitci, attachmenti, odnosno, prilozi koje šaljemo su najčešći izvor nerazumijevanja sa serverima koji provjeravaju poštu. Virusi i maliciozni softveri se najčešće prenose upravo tako. Ukoliko ipak šaljemo nekakav privitak gostu, utoliko ćemo ga preimenovati da točno označava ono što šaljemo.
 

4. Nesrazmjeran odnos količine fotografija i teksta

Za mailove koje inače šaljemo gostima, ovo je najčešća prijetnja da će isti završiti tamo gdje ne treba. Vrlo često šaljemo gostima fotografije smještaja ili destinacije. Ako su te fotografije velike ili ih ima puno uz njih tek malo teksta, šanse da će završiti u spam folderu su ogromne.
 

5. Šaljemo mail na puno primatelja odjednom

Ako radimo newsletter kampanju ili šaljemo mail istog sadržaja na više adresa odjednom, šanse da će završiti u spam folderu su velike. Kod newsletter kampanja je bolje služiti se nekom od platformi za e-marketing, npr. MailChimp platformom. Kod slanja e-mailova na više adresa, takve platforme velike količine pošte šalju u određenim intervalima kako bi izbjegli slijetanje pošte među neželjenu.

Sličnim trikom se možemo poslužiti i slanjem pošte iz našeg e-mail sandučića pa slati poštu na samo nekoliko adresa odjednom, koristeći pri tome BCC opciju, kod koje gosti ne vide kome je sve ta ista pošta poslana.


6. Poruka koristi spam izraze

Što su to spam izrazi? “KUPI ODMAH”, “AKCIJA”, “SNIŽENJE”, “POPUST”, i slične fraze koje sugeriraju da se radi o reklamnom sadržaju, a ne o toploj poruci domaćina. Zavirite u svoje promo poruke i primijetit ćete da nitko više ne koristi ove i slične fraze. Kod reklama su naglašeni postoci, ali ne i na što se odnose. Kako u naslovu, tako i u tekstu poruke, ako želimo gosta obavijestiti o nekoj povoljnosti, mudro ćemo odabrati riječi i potruditi se da naglasak poruke ne ide u korist prodaje.
 

7. IP adresa koja je na crnoj listi ili nas je gost već označio kao spam

Postoji još nekoliko načina na koje naša poruka može biti označena kao neželjena, a na koje ćemo teško moći utjecati. Posebno ako nas gost označi kao neželjene. Zato ne bismo trebali gnjaviti s čestim porukama ili s porukama koje goste ni malo ne zanimaju.
 

Pišimo gostima samo onda kada imamo što za reći i pišimo samo ono što ih zanima

Svakoga će razveseliti lijepa riječ ili posebna ponuda predstavljena na ljudski neposredan način. Adrese turista koji su istaknuli da ih naše poruke ne zanimaju, obrisat ćemo iz svog adresara.

Prema statistikama Mailmoda, najviše spam e-mailova je poslano u srpnju 2021. koda ih je bilo 283 milijardi od 336,41 milijardu poslanih mailova.

Postotak spam e-mailova u prosincu 2021.

Čak 96% phishing napada se provede putem e-mail pošte. I zato nećemo zamjeriti onima koji našu poruku ne otvore jer je završila u spamu. Potrudit ćemo se da se to ne dogodi. A ako se i dogodi, a, moj bože, ča se može…

Spremi

Turistički cvijet za obiteljski smještaj 2018.: Prijavite se do 24. veljače i ponesite titulu najboljeg domaćina

Koje su najpopularnije države svijeta po broju dolazaka turista?

HGK "osvježava" Posebne uzance u ugostiteljstvu iz 1995. koje sadrže smjernice za pružanje usluga smještaja

`Kod jačanja brenda destinacije, iznajmljivači imaju najveći potencijal za zaradu´

​Local experience - ponudimo gostu jedinstveno iskustvo i povećajmo popunjenost apartmana

Domaćin na hrvatski način: Direktan kontakt gosta i domaćina nikad nije bio važniji

EU ublažava ograničenja putovanja: Bez samoizolacije po povratku u domovinu za turiste iz emitivnih zemalja

Jesmo li u prekršaju ako primimo gosta više kada se radi o djetetu sa skrbnicima?

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Magneti za frižider - tržište najpopularnijeg turističkog suvenira vrijedno je više od 1,24 milijardi dolara

Kolač bez šećera, brašna i pečenja: Zdrave i slatke kuglice od mrkve i datulja

Popularno: