Ideje i trendovi
2.3K

Popularne serije imaju sve veći utjecaj na odabir destinacije za putovanje

Turisti iz zapadnih zemalja sve češće u svoje planove za putovanje uključuju lokacije snimanja svojih omiljenih TV serija. Popularne serije kao motiv za dolazak navodi čak 65% američkih turista

Set-jetting je sve popularnija niša turizma. Promovira destinacije u kojima su snimani popularni filmovi i TV serije. Takvom odabiru su najskloniji Amerikanci. Prema analizi turističkog tržišta American Expressa, čak 64% Amerikanaca planira putovanja u destinacije i zemlje koje su vidjeli u nekoj TV emisiji, seriji ili filmu. 
 

75% turista inspiraciju za putovanja pronalazi na društvenim mrežama, a najpopularniji su još uvijek Facebook i Instagram

 

Netflix je najpopularniji servis

U tom smislu, streaming platforme bismo mogli smatrati značajnim influencerima u turizmu. Koristimo li ih ili ne, sviđa li nam se ponuda pojedinih ili ne, činjenica je da Netflix drži 225 milijuna gledatelja u 78 zemalja širom svijeta.

Netflix je najpopularnija platforma s najvećim brojem pretplatnika, prema podacima iz veljače ove godine. Slijedi ga Prime Video s 205 milijuna, Spotify sa 180, Disney+ sa 130, pa tek onda HBO Max s 85 milijuna pretplatnika.
 

Bijeli lotos s HBO-a diže cijene i broj rezervacija

Trenutno je na HBO-u jedna od najpopularnijih serija Bijeli lotos, dramedija koja prati zgode i nezgode u hotelskom resortu. 

Prva sezona je snimana u Four Seasons resortu okruga Maui na Havajima, a druga u gradiću Taormina na Siciliji. Tijekom prve sezone serije, promet na web stranici havajskog resorta je porastao za 425%. Druga sezona je donijela popularnost San Domenico palači na Siciliji koja je bukirana tijekom čitave godine po cijenama noćenja višim 1000 eura. 
 

Iako serija prikazuje i negativne otiske bogatih turista u destinaciji, svi žele taj dolce vita za kojim čeznu dok upijaju kadrove Bijelog lotusa sa svojih kauča

Taormina Sicilija

Taormina na Siciliji


Od Gospodara prstenova do Igre prijestolja

Možda je jedan od prvih serijala koji je pokrenuo mase na set-jetting putovanja bio Gospodar prstenova, filmska trilogija, snimana u gustim šumama Novog Zelanda. Nakon njenog emitiranja, turistički promet na Novom Zelandu je višestruko porastao, a 70% posjetitelja je bilo motivirano na dolazak gledanjem ovih filmova.

Igra prijestolja je mnoge turiste nagovorila da u svoje tražilice upišu “Hrvatska” pa ih dovela pod zidine Dubrovnika i provozala do Splita
 

Oduvijek su ljudi putovali tragovima svojih idola, književnika, pjesnika, glumaca i izmišljenih likova. Nikad ovoliko intenzivno kao posljednjih nekoliko godina, što zbog dostupnosti filmskog sadržaja na streaming platformama, što zbog cjenovno pristupačnih letova


Snimanje u destinaciji je profitabilno, set-jetting još više

Hrvatska je sve češće odredište snimatelja filmova i TV serija. U 2022. godini je Dubrovnik uprihodio od snimanja oko 45 tisuća eura.

No, on nije najpopularnija destinacija. Hrvatski audiovizualni centar (HAVC) je prije desetak godina pokrenuo program Filming in Croatia na čijem webu se mogu pronaći svi uraci od osnivanja programa. 

Prema evidenciji HAVC-a, najpopularnija je Splitsko-dalmatinska županija sa 668 dana snimanja, Grad Zagreb s 570, dok je Dubrovačko-neretvanska županija treća s 262 dana snimanja. No, prihodi od snimanja se ne procjenjuju samo brojem snimajućih dana. Dalekosežniji su s obzirom na motivaciju turista za posjet omiljenim filmskim lokacijama.

Kroz program se odobravaju i financijski poticaji stranim produkcijama za snimanja na domaćim lokacijama. Kolika su uopće ulaganja u filmsku industriju domaćih produkcija? 

Spremi

Turistički srpanj: Prosječna duljina boravka je 7 dana uz veću potrošnju nego u 2019.

​Troše li stariji turisti više novca na putovanja od mlađih generacija turista?

Obveze privatnih iznajmljivača u 2019. godini

5 koraka do nižih troškova i cijena električne energije za domaćinstva

Muke po (re)kategorizaciji privatnog smještaja

EU prijedlog: Digitalni zeleni certifikat kao COVID putovnica za koju nije nužno biti cijepljen

Dvojno iskazivanje cijene (u eurima i kunama) - što to znači za privatne iznajmljivače

Ringo pametna brava: Zbogom čekanju gostiju i majstora

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Kamo za vikend: 9 ideja za nezaboravne izlete do manje razvikanih domaćih atrakcija

Dalmatia Storytelling Destination: YouTube premijera promotivnih turističkih videa

Popularno: