Ideje i trendovi
1K

Pametna putovanja: Moderni turisti su promišljeni, biraju iskustvo, pristupačnost i fleksibilnost

Pametna putovanja znače sve veću pažnju koju naši gosti poklanjaju omjeru cijene i kvalitete boravka u odabranom odredištu

Moderna putovanja sve više postaju umjetnost kompromisa. S ograničenim vremenom i budžetom, većina turista traži pravi balans između udobnosti, dostupnosti i cijene, pri čemu smještaj često postaje glavna briga prilikom planiranja putovanja.

Prema najnovijem SiteMinderovom izvješću Changing Traveller Report 2025, gotovo polovica putnika planira provesti većinu odmora unutar hotela ili smještaja, posebno turisti iz Indije i Indonezije, dok Europljani - Talijani, Francuzi, Španjolci i Nijemci češće traže aktivnosti izvan objekta.


Zajednička iskustva u fokusu

Iako hoteli nude širok spektar sadržaja, sve veći broj putnika odabire zajednička iskustva. Više od polovice globalnih turista putuje zbog glazbenih festivala, a slijede kulturni događaji, vjenčanja i sportski događaji. Putovanja tako postaju način povezivanja, slavljenja i stvaranja uspomena.
 

Posljedično, manje su šanse bukiranja hotela kada se putuje u većim grupama, a prednost ima obiteljski smještaj - apartmani s više ležajeva i kuće za odmor

 

Financijska ograničenja oblikuju putovanja

Putovanja nisu svima jednako dostupna. U 2024. godini, prosječno 27% stanovnika Europske unije starijih od 16 godina nije moglo priuštiti jednotjedni godišnji odmor, s velikim razlikama među državama. Više od polovice takvih je u Rumunjskoj, dok u Luksemburgu taj udio iznosi manje od 10%. Ipak, podaci Eurostata pokazuju blagi rast pristupačnosti godišnjih odmora u posljednjem desetljeću.


Višemodalna i pametna putovanja

Čak i putnici s ograničenim budžetom uspijevaju kombinirati putovanja koja odgovaraju njihovim financijskim mogućnostima i vrijednostima. Prema istraživanju EU iz 2024., 69% putnika rezerviralo je višemodalno putovanje, najčešće kombinirajući vlak i autobus, što pokazuje ekološki i financijski osviješten pristup, dok je kombinacija autobus i avion bila najmanje popularna.
 

Što ovo znači za obiteljski smještaj?

Za vlasnike apartmana, vila i kuća za odmor, trendovi pokazuju da je sve važnija fleksibilnost, personalizirano iskustvo i lokacija smještaja. Putnici traže komforne i praktične objekte s mogućnošću odmora unutar smještaja, ali i pristup lokalnim događajima i atrakcijama.

Promišljeni turisti biraju kvalitetu iskustva, fleksibilnost i pametan omjer troškova i užitaka. Bilo da nudimo odmor u Hrvatskoj, na Jadranu ili u unutrašnjosti, važno je ponuditi smještaj koji odgovara novim navikama turista - mjesto gdje mogu uživati, opustiti se i kreirati uspomene, ali i provoditi vrijeme s dragim suputnicima, pri čemu je mudar odabir dodatnih sadržaja u smještaju od presudne važnosti za konkurentnost ponude na dinamičnom turističkom tržištu.

Spremi

Besplatne edukacije za privatne iznajmljivače u Trogiru, Splitu, Poreču...

British Airways ponovno leti između Zagreba i Londona četiri puta tjedno

Skup namještaj u apartmanu - koliko to ima smisla?

Kada je turizam bio mlad - stare razglednice turističkih destinacija u Hrvatskoj

Besplatna radionica: Kako do većih prihoda u 2023.?

Može li turizam bez tehnologije? Saznaj na 3T – prvoj domaćoj konferenciji koja spaja turizam i IT

Zašto ne bismo, umjesto povećanja poreza obiteljskom smještaju, snizili poreze ostalima poduzetnicima u turizmu i ugostiteljstvu?

5 brzih savjeta kako se riješiti vlage u sobi

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Lički krumpir možemo servirati kao najbolji prilog našem gostoprimstvu

Storytelling u turizmu: Kako pronaći priču svog smještaja?

Popularno: