U potrazi za savršenim odmorom, moderni turist traži mnogo više od udobnog kreveta - traži priču, autentičnost i okuse koji su neraskidivo vezani za destinaciju. Zaboravimo na uvozne, bezlične namirnice. Želimo li ostaviti dojam na svoje goste, servirajmo im domaće.
Lički krumpir je jedan od proizvoda našeg sela sa zaštićenom
Oznakom zemljopisnog podrijetla (OZP), koji našem smještaju u Lici, ali i cijeloj Hrvatskoj, dodaje notu iskrene tradicije i vrhunske kvalitete.
Lika u tanjuru
Lički krumpir (lat.
Solanum tuberosum L.) nije običan prilog. Njegov jedinstven okus, koji kuhari opisuju kao puniji i zemljaniji, rezultat je specifičnih, gotovo idealnih uvjeta uzgoja.
Uzgaja se u planinskim i subplaninskim područjima Ličko-senjske županije, na tlima koja su bogata humusom i siromašna dušikom. Oštra planinska klima s hladnim noćima, obiljem vlage i umjereno toplim danima usporava rast, dajući gomoljima izuzetno visok udio suhe tvari. Upravo ta suha tvar sprječava raspadanje krumpira tijekom kuhanja i čini ga idealnim za pečenje i prženje.
Lički krumpir ostaje mekan iznutra, a hrskav izvana.
Zahvaljujući zaštićenoj oznaci, gosti znaju da konzumiraju proizvod čije je podrijetlo i kvaliteta strogo kontrolirana, što automatski podiže percepciju luksuza i povjerenja
Lički krumpir možemo pretvoriti iz namirnice u marketinški alat i opipljivu dodanu vrijednost za svog gosta.
Umjesto uobičajenih
poklona dobrodošlice za goste, dočekat ćemo ih s malom drvenom kašetom koja sadrži nekoliko pažljivo odabranih, neopranih ličkih krumpira i bocu lokalnog ulja. Tako možemo
ispričati priču o jedinstvenosti naše zemlje i kuhinje, kao i promovirati lokalnu ponudu.
Lički krumpir možemo prezentirati kao "zvijezdu" svoje kuhinje. Predložit ćemo gostima rutu i posjete
OPG-ovima gdje se može kupiti iz prve ruke. Tako potičetmo goste na aktivni odmor izvan standardnih ruta i povezujemo ih s lokalnom gastronomskom scenom.
Klasične domaće pole, hrskave pržene ploške ili čips s domaćim ličkim krumpirom su nepogrešivo ukusniji. Krumpir se ne raspada, boja i okus su intenzivni, a gosti će to prepoznati. Uostalom, gastronomija je novi turistički luksuz, a povratne informacije izravno se pretaču u pet zvjezdica na platformama za rezervacije
Ulaganjem u lički krumpir ne ulažemo samo u kvalitetnu namirnicu, već ulažemo u brendiranje, povjerenje gosta i održivost lokalne zajednice. Za razliku od
plavog krumpira, ovaj naš lički priča priču o vrijednim žiteljima hrvatskih sela i škrtoj, ali čudesnoj, ličkoj zemlji koja ih je ličkim krumpirom othranila.